CITAT (*Stintan* @ 27-10-2009, 12:58)

Jag tror inte alls att vi har så svårt att skilja på läggning och handling men just pedofili är ett så känsligt ämne därför att det handlar om barn att åtminstone jag fördömer hela pedofilföreteelsen. Att en person har en pedofil läggning kan utgöra en risk för barn och blotta vetskapen att minsta risk finns att ett litet barn kan bli utsatt för sexuella övergrepp gör att jag fördömer "hela konceptet".
CITAT (pejori @ 27-10-2009, 13:07)

Så resonerar väl dom flesta normalbegåvade personer, tror jag.
Ja, det är precis de de gör. De flesta normalbegåvade personer inser inte att ingenting blir bättre av att man fördömer "hela konceptet". "Koncept" försvinner inte av att man fördömer dem.
CITAT (Tobb @ 27-10-2009, 19:42)

Helt ovidkommande i samtalet, men skulle inte skolan ge upp alkoholpropagandan och överlåta den uppfostran till föräldrarna?
Inte alldeles ovidkommande, tycker jag.
Just alkoholism är säkert en mycket större orsak till övergrepp mot barn än vad pedofili är. Ändå hörs ingen yxretorik i det fallet. Man skulle lika väl kunna hävda att alla som någonsin har druckit alkohol är potentiella alkoholister och inte borde få arbeta med barn heller.
Som svar på frågan: Nej, det tror jag inte skulle vara en bra idé, men gärna båda.
CITAT (Rose @ 28-10-2009, 00:40)

Det är jävligt lätt att sitta och vara politiskt korrekt, medmänsklig och fan vet allt när det som diskuteras händer andra och inte en själv.
Ja, precis. Och det är just därför vi inte låter offren döma i domstolar.
CITAT (Berith @ 28-10-2009, 12:13)

Kan man vara bara lite pedofil?
Ja, varför inte? Det finns ju folk som är bara lite homosexuella - dvs. bisexuella.
CITAT (pejori @ 28-10-2009, 14:46)

Har letat lite statistik och hittat: att på tio år har utbudet av barnporr på nätet, ökat med 1500%
Det är ju tråkigt för all del. Men då bör man förstås ha i åtanke att Internet totalt sett växer en hel del. Åren 90-99 växte det enligt Wikipedia med minst 100% om året. Det blir alltså, om jag har räknat rätt, ungefär 100000%.
CITAT (pejori @ 24-10-2009, 10:30)

Visst är en pedofil/sadist en mäniska, men det betyder inte att dom förtjänar min respekt.
CITAT (pejori @ 28-10-2009, 11:48)
Här har du vad jag menar med, att du läst tråden då¨ligt. du glömde nämligen att det var svaret på ett tidiogare inlägg, och här utryckt ur sitt egentliga sammanhang. i inlägget du inte läst, stog det nämligen att jag inte respekterar deras läggning.
Stor skillnad alltså.
Stor skillnad på att respektera en person och att respektera dennes läggning? Jag vet inte om RFSL skulle hålla med, men visst, låt gå för det.
Jag tycker nog att citatet talar för sig själv ganska väl, men klargör gärna: Förtjänar sadister din respekt, eller inte?
Och jag måste nog ha läst tråden dåligt, för vad jag kan se är detta det första inlägget som du gjorde, och det första som nämner sadism. Jag ber om ursäkt om jag har missat något där. Detta är alltså inlägg nummer 73. Tala gärna om vilka tidigare inlägg du hänvisar till.