Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad är höjden av snålhet för dig?
          Sussie F-Flower
          Inlägg 12-11-2009, 08:26
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (torvan @ 12-11-2009, 07:35) *
          Lite OT men nu blev jag riktigt nostalgisk, var det Oskar Dahlen i Stöde som gjorde dina stövlar?
          Han var min granne och gjorde mina ridstövlar som var helt otroliga. När vi 35 år senare tömde mitt barndomshem så åkte dom på tippen. Inte för att dom var utslitna utan dom hade torkat efter att ha stått obehandlade i 25 år. När OP modet var inne gjorde han ett par läckra låga boots till mig som var svart/vita i ett underbart mjukt skinn. Jag hade bättre tur än du där, för mina gick hem hos dom stora tjejerna i skolan
          så dom fick sitta på. biggrin.gif torvan

Joo, visst var det Oskar... wub.gif Han var väl vida känd för att göra bra arbeten... både nytillverkning och vad gällde lagning.

Vilken tur att dina boots var snygga nog. flirting.gif

Citera
          torvan
          Inlägg 12-11-2009, 10:04
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

CITAT (Sussie F-Flower @ 12-11-2009, 08:26) *
          Joo, visst var det Oskar... wub.gif Han var väl vida känd för att göra bra arbeten... både nytillverkning och vad gällde lagning.

Vilken tur att dina boots var snygga nog. flirting.gif

Om det var snålhet eller inte, men jag fick aldrig någon veckopeng som barn.
          Men det löste sig ändå för Oskar var den som försåg mig med godispengar wub.gif
          Jag höll koll på när bussen lämnade av paket till skomakaren, kvickt kilade jag då ner
          och kämpade med att rulla upp dom till Oskar.
          För besväret fick jag en krona eller två som jag sprang och köpte godis för.

Min pappa var egentligen inte snål utom på en sak. Ibland gjorde vi en utflykt till stan
          och då ingick att vi skulle ta en korv på hemvägen. Det var verkligen en korv för
          inget bröd och ingen ketchup fick jag för det kostade extra.
          Senapen var i gratis så det fick jag i alla fall. laugh.gif torvan

Nu kom jag på att min dotter har lika knäppkängor som Silvia w00t.gif mamma lät Oskar
          göra likadana till sig själv och dom fick dottern sedan. torvan

Citera
          skogstroll
          Inlägg 12-11-2009, 10:08
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (torvan @ 12-11-2009, 10:04) *
          Min pappa var egentligen inte snål utom på en sak. Ibland gjorde vi en utflykt till stan
          och då ingick att vi skulle ta en korv på hemvägen. Det var verkligen en korv för
          inget bröd och ingen ketchup fick jag för det kostade extra.

En korv i papper? Det var väl vanligt eller? smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-11-2009, 10:09
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (skogstroll @ 12-11-2009, 10:08) *
          En korv i papper? Det var väl vanligt eller? smile.gif

Jodå... kostade typ 65 öre när jag var ung, ville man ha bröd oxå så blev det 75 öre...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          narran
          Inlägg 12-11-2009, 10:18
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 86
          Medlem nr: 26 753

Det snålaste jag är sett är en tant som bara tömmer innehållet i de svarta påsarna i hundlatrinerna. Sen vänder hon ut och in på påsen och använder den igen. bläää äckligt

Citera
          skogstroll
          Inlägg 12-11-2009, 10:19
          Länk hit: #66

Medlem

ja eller östermalmarna som bara visslar och tittar åt ett annat håll när deras fjolliga hundar bajar ner trottoaren så man får gå slalom mellan högarna på morgonen. Igår drog jag på mig en baja på skon, inte kul

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 12-11-2009, 10:24
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (skogstroll @ 12-11-2009, 10:19) *
          ja eller östermalmarna som bara visslar och tittar åt ett annat håll när deras fjolliga hundar bajar ner trottoaren så man får gå slalom mellan högarna på morgonen. Igår drog jag på mig en baja på skon, inte kul

Det hände då inte bara på Östermalm utan minst lika ofta i förorterna och även på ladsbygden. Här ute på bonnvishan sätter sig gärna hundarna och trycker ut en hög för att märka precis utanför min infart - luktar väl mycket hund - och det är baske mig ingen som plockar upp fast jag hängt ut ett gäng plastpåsar åt dom!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          skogstroll
          Inlägg 12-11-2009, 10:27
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 12-11-2009, 10:24) *
          Det hände då inte bara på Östermalm utan minst lika ofta i förorterna och även på ladsbygden. Här ute på bonnvishan sätter sig gärna hundarna och trycker ut en hög för att märka precis utanför min infart - luktar väl mycket hund - och det är baske mig ingen som plockar upp fast jag hängt ut ett gäng plastpåsar åt dom!
          Anki

det var bra av dig tycker jag, folk är inte kloka... hos mig (långt utåt söderförorterna i skogen) tror "badjävlarna" (ett av många ord på tillfälliga besökare av den lokala befolkningen) att ingen bor där ändå, så deras fåniga Stureplanshundar får baja fritt överallt

Redigerat av skogstroll: 12-11-2009, 10:28

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Anma
          Inlägg 12-11-2009, 12:38
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (narran @ 12-11-2009, 10:18) *
          Det snålaste jag är sett är en tant som bara tömmer innehållet i de svarta påsarna i hundlatrinerna. Sen vänder hon ut och in på påsen och använder den igen. bläää äckligt

Nä fy f.n va äckligt!

----------------------

Min man tycker att höjden av snålhet är att jag vägrar att göra av mig med ICA-bankkort+ fast den krånglar flera gånger i veckan. Men man får ju bonus på allt man köper! Hittills i år har jag tjänat ihop 600:- i bonusscheckar. Han tycker inte att det är värt det dock och stå och skämmas i kassan varje gång apparaten påstår "medges ej" fast det finns pengar. Sen ber man dem dra kortet igen och då fungerar det.

Men jag är benägen att kasta kortet trots bonusen sen vi upptäckte att man inte kan tanka på statoil om man satt in pengar på fakturakontot istället för användarkontot... Helt sjukt!

Redigerat av Anma: 12-11-2009, 12:44

Citera
          pejori
          Inlägg 12-11-2009, 12:56
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anma @ 12-11-2009, 12:38) *
          Nä fy f.n va äckligt!

----------------------

Min man tycker att höjden av snålhet är att jag vägrar att göra av mig med ICA-bankkort+ fast den krånglar flera gånger i veckan. Men man får ju bonus på allt man köper! Hittills i år har jag tjänat ihop 600:- i bonusscheckar. Han tycker inte att det är värt det dock och stå och skämmas i kassan varje gång apparaten påstår "medges ej" fast det finns pengar. Sen ber man dem dra kortet igen och då fungerar det.

Men jag är benägen att kasta kortet trots bonusen sen vi upptäckte att man inte kan tanka på statoil om man satt in pengar på fakturakontot istället för användarkontot... Helt sjukt!

Det problemet har jag haft med mitt ica-kort också..
          Det löste sig med att jag beställde nytt kort.
          Sedan har det fungerat.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gita
          Inlägg 12-11-2009, 12:56
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 12-11-2009, 12:38) *
          Nä fy f.n va äckligt!
          ----------------------

kan ju vara så enkelt att ditt kort är skadat, eller har du redan försökt med ett nytt?
          Gita.

Citera
          pejori
          Inlägg 12-11-2009, 12:58
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Två skälar och en tanke giggle.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          KRT
          Inlägg 12-11-2009, 13:05
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (skogstroll @ 12-11-2009, 10:27) *
          det var bra av dig tycker jag, folk är inte kloka... hos mig (långt utåt söderförorterna i skogen) tror "badjävlarna" (ett av många ord på tillfälliga besökare av den lokala befolkningen) att ingen bor där ändå, så deras fåniga Stureplanshundar får baja fritt överallt

Där jag kommer ifrån kallas de inte bara badjävlar utan oftare "fiskmåsar" eftersom de skränar och skitar ner....... laugh.gif

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Anma
          Inlägg 12-11-2009, 13:19
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (pejori @ 12-11-2009, 12:56) *
          Det problemet har jag haft med mitt ica-kort också..
          Det löste sig med att jag beställde nytt kort.
          Sedan har det fungerat.

Ja så kan det ju vara, har haft kortet sen i våras bara, och den har varit sån hela tiden. MEN det ändrar inte på att om man inte har pengar på användarkontot så kan man inte betala på statoil. Och vilka har ett stort samarbete? Jo, Statoil och ICA... Försök att få i hop det om ni kan. När jag sedan ringde till ICA för att kolla vad som var fel hade dom mage att skylla på att det är Statoils fel. Bad killen i kassan om numret till Statoils kontor, och där skyllde dom på ICA?!? wacko.gif
          Ush, nu blev jag på dåligt humör igen. Tur att jag bojkottat Statoil. Det var ett misstag att tanka där i Uppsala, körde in poå fel mack och då hände detta. Bojkottningen beror på att de la ner här i Östhammar fast butiken gick bra. Dom har ju lagt ner överallt nästan förutom i storstäderna. Fy f.n.

Pust. sweatingbullets.gif

Citera
          vindspel
          Inlägg 16-11-2009, 02:40
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Det är min son då jag fick en chokladask för 9.90 i julklapp och i födelsedagspresent en kryddburk som var en tredjedel av innehållet kvar sad.gif Begrunda att han är 21 år duh.gif

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-11-2009, 07:34
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (vindspel @ 16-11-2009, 02:40) *
          Det är min son då jag fick en chokladask för 9.90 i julklapp och i födelsedagspresent en kryddburk som var en tredjedel av innehållet kvar sad.gif Begrunda att han är 21 år duh.gif

Har du planerat för hans julklappar i år? naughty.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-11-2009, 09:16
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (vindspel @ 16-11-2009, 02:40) *

Han måste ha missat något av allt du lärt honom unsure.gif och du det är inte pengarna utan tanken som betyder något flirting.gif fast man kan ju undra hur han tänkte med kryddburken confused.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 16-11-2009, 22:39
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Höjden av snålhet råkade vi ut för för en massa år sedan när vi besökte en kompis i sommarstugan i hans nyblivna finska frus hemtrakter. Vi hade handlat med oss en massa godsaker från färjan, vin, cigaretter, konjak, rökt lax, kaviar, choklad m.m som alla konsumerade med god aptit. Den mat som vädfolket bjöd på var billigaste möjliga , gröt, piroger fyllda med gröt, ärtsoppa och liknade. Gissa om vi blev förvånade när hustrun tog fram räknedosan och räknade ut den summa hon ville ha för mat vi ätit när vi skulle åka vidare. Den summa hon kom fram till blev en bråkdel av det vi bjudit på hade kostat, men vi betalade snällt. Däremot har vi aldrig umgåtts med dem efter våra dagar i deras stuga
          Gita

Citera
          diva&hero
          Inlägg 16-11-2009, 22:59
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 20 189

*När man återanvänder blöjor, hänger dom på tork på elementet..
          *Står i mörker trots att man har lampor hemma, pga att det är dyrt med el..
          *Återanvänder smutsiga servetter från lunchen på toaletten, och dom delas på hälften först..
          *Tömmer sopor när det är Fullt trots ev lukter av det ena och andra, påsar är dyrt..

Kommer inte på nåt mer just nu.. Men det räcker väl.

--------------------

Citera
          Primavera in ant...
          Inlägg 16-11-2009, 23:03
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 52
          Medlem nr: 26 758

Hade en VD på ett företag en gång som säkert gladeligen plockade hem en bra bit över hundra loppor i månaden, ändå bad han damen i receptionen att blöta upp ostämplade frimärken bland inkommande post så han kunde använda dem på nytt...den är väl fin? yes.gif

--------------------
          Människor är som vin. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre!

Citera

5 sidor V  « < 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 01:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon