CITAT (Anma @ 14-12-2009, 18:16)

Jag har fått paket!

Äntligen! En burk är det, med plastlock. Det tog jag reda på genom att knacka i båda ändorna. Det som förmodligen är botten låter plåt medan toppen är mjukt... Kan kanske vara en godisburk från finlandsbåten?
I vilket fall är innehållet inte godis, det låter som att det är saker där inne som åker sakta upp och ner, precis som att de var inbäddade i bomull eller något. Hela burken är fint inslaget i julpapper med äpplen och kottar och liter grangrenar. Och så är det påklistrat 5 st guldstjärnor (oj vad jag måste varit duktig!!!

) varav en har siffran 24. Hur ska jag tolka det? att jag har 24 sekunder på mig att öppna paketet??

Mion tomte väntade verkligen till sista sekunden, postens stämplar är från 11/12. Ingen ledtråd dock vart paketet är skickat ifrån då det är rund burk och stämplarna därför blivit bara i mitten där datumet syns.
Tack tomten vem du än är för mitt fina paket. !
Nu vet jag inte hur jag ska kunna vänta till julafton, men det är väl bara att gilla läget.

Angående tidigare info i tråden:
(har helt missat, ska läsa hela tråden som aqvakul länkar till tidigare och gör sedan ett beslut.)Det finns bara en sak kvar att göra å det är att röntga paketet
Idag har även Tomten varit hos mig och tryckt ner ett platt paket i köksfläkten.
Då jag bor på taket så tycker jag väl att Tomten kunnat knacka på på takkupan men h*n var väl för blyg.