Åh herrejisses en sån dag... Är nu hemma från intervjun och kan bara konstatera att enligt lagen om alltings jävlighet så hade självklart mamma rätt i sitt antagande att det rörde sig om telefonförsäljning.

Det framgick vare sig från jobbanonsen eller deras hemsida, men så var det. Suck... Jag försökte ändå vara trevlig och sa glatt att jag inte hade insett att det rörde sig om telefonförsäljning. Vad får jag för svar?
Nej, det är ju inte telefonförsäljning.... Men man tar ju kontakt med kunden via telefon, det gör man. Och hela säljprocessen sker... via telefon.Och hur är det då inte telefonförsäljning? undrade jag i mitt stilla sinne... Sen kom vi till lönen. Jag frågade hur det var med de 25000 som nämndes i jobbutlysningen. Då skruvade han besvärat på sig och sa...
Jo det är så att lönen är uppdelad på en garanterad lön och sen tillkommer en rörlig del som är baserad på prestation. Den garanterade lönen är 10 000 kr i månaden. Fast den är inte egentligen garanterad, utan det krävs en motprestation, du måste boka minst två kunder om dagen för att få den garanterade lönen.NEJNEJNEJNEJNEJ tänkte jag och mentalt slog jag huvudet i bordet. För det första är det inte en garanterad lön om den är avhängig av hur många kunder man bokar. För det andra är 10 000 kr en LÖJLIG baslön! Herrejisses... Här nånstans tackade jag för att jag fått komma på intervju, men sa att det här inte var något för mig.
Innan jag gick fick jag ett "tips för framtiden"...
Du ska veta det att all försäljning, på alla företag, sker via telefon.BULLSHIT! tänkte jag. Sån jädra BULLSHIT!
Kände mig nästan smutsig när jag skyndade mig ut ur det lilla anonyma kontorshotellet där detta "världsledande" företag hade hyrt in sig. Så tråkigt... Men jag tycker nästan mest synd om de ungdomar som kommer och söker sitt första jobb, och som går på sånt struntprat! Nej, bättre än så måste gå att hitta.