Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kungahuset ville ha 75 tusen av varje kommun, i vilken värld lever de?
          Aqvakul
          Inlägg 13-11-2009, 16:14
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tror ni att fransmännsen vill skicka några pengar till Vickans bröllop? crazy.gif

*antyder att vi hamnat lite OT*

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-11-2009, 16:21
          Länk hit: #82

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 13-11-2009, 16:14) *
          Tror ni att fransmännsen vill skicka några pengar till Vickans bröllop? crazy.gif

Tanken är trots allt lite intressant. Vilken var fransmännens inställning till Bernadotte på den tiden då han konverterade till konung i ett land som nyligen legat i krig mot Napoleon? Och vilken är deras inställning nu? För det är faktiskt ett inte helt okänt faktum bland vanliga fransoser ännu idag vem svenska kungahusets stammar ifrån, tro det eller ej

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-11-2009, 16:35
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 13-11-2009, 16:21) *
          Tanken är trots allt lite intressant. Vilken var fransmännens inställning till Bernadotte på den tiden då han konverterade till konung i ett land som nyligen legat i krig mot Napoleon? Och vilken är deras inställning nu? För det är faktiskt ett inte helt okänt faktum bland vanliga fransoser ännu idag vem svenska kungahusets stammar ifrån, tro det eller ej

Det märkliga är också att i Frankrike är nästan alla republikaner, även de mest konservativa...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          skogstroll
          Inlägg 13-11-2009, 16:37
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

dåligt att man ska betala men inte är bjuden mad.gif jag vill på kalas och äta snittar

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Gudrun i Götebor...
          Inlägg 13-11-2009, 16:52
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 3 269
          Medlem nr: 12 343

Vad som slår mig när jag läser den här tråden är att vi bör föra ihop debatten om kostnaderna för kungahuset med debatten i tråden om ensamma flyktingbarn och kostnaderna för dessa. Argumenten för o emot tar ut varandra. Liksom.

Vi kan ju pröva om en persons argument i ena tråden är desamma som argumenten i den andra blink.gif

--------------------

Citera
          jholma
          Inlägg 13-11-2009, 16:57
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 986

CITAT
          Visst kan man läsa mycket i franska tidningar om vad som händer i Afrika. Särskilt i de franska kolonierna och f.d. kolonierna. Som sagt; allt som handlar om Frankrike tycker fransmannen är viktigt. Resten är det ofta inte lika noga med verkar det som

Jo jag förstår vad Du menar men håller inte med. När man kommer hem till Sverige vilket jag då och då gör så får man intrycket av att det nog vore bäst att Sverige fick ta över rubb och stubb och bestämma hur värden skall skötas.

Att svensken skulle vara så välinformerad kan jag inte alls hålla med om. Vi tror att vi är välinformerade men vi är inte välinformerade.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-11-2009, 18:24
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (jholma @ 13-11-2009, 16:57) *
          Jo jag förstår vad Du menar men håller inte med. När man kommer hem till Sverige vilket jag då och då gör så får man intrycket av att det nog vore bäst att Sverige fick ta över rubb och stubb och bestämma hur värden skall skötas.

Att svensken skulle vara så välinformerad kan jag inte alls hålla med om. Vi tror att vi är välinformerade men vi är inte välinformerade.

Tänkte hålla mig utanför men! Du är föga konstruktiv genon att dra alla journalister över samma kam. Det finns duktiga, pålästa, språkbegåvade journalister likväl som bottenskrap, lite kan man välja genom att välja media. Rapport är inte samma sak som Aftonbladet.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gudrun i Götebor...
          Inlägg 13-11-2009, 18:31
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 3 269
          Medlem nr: 12 343

CITAT (Aqvakul @ 13-11-2009, 16:14) *

Antyder samma sak som Aqva. Starta gärna en tråd om demokratibegreppet och om journalister.

Eftersom jag tycker jag hade en viss poäng med mitt tidigare inlägg ( blush.gif ) så vill jag puffa för den. Dvs att jämföra diskussionen här med den på "Ensamma flyktingbarn".

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-11-2009, 19:00
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gudrun i Göteborg @ 13-11-2009, 18:31) *
          Antyder samma sak som Aqva. Starta gärna en tråd om demokratibegreppet och om journalister.

Eftersom jag tycker jag hade en viss poäng med mitt tidigare inlägg ( blush.gif ) så vill jag puffa för den. Dvs att jämföra diskussionen här med den på "Ensamma flyktingbarn".

Den gemensamma nämnaren är att folk i regel är ovilliga att betala för andra oavsett vilka dom är.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          jholma
          Inlägg 13-11-2009, 19:30
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT
          Tänkte hålla mig utanför men! Du är föga konstruktiv genon att dra alla journalister över samma kam. Det finns duktiga, pålästa, språkbegåvade journalister likväl som bottenskrap, lite kan man välja genom att välja media. Rapport är inte samma sak som Aftonbladet.

Du har säkert rätt.......................

Men det var inte min mening att vara konstruktiv på det sättet. Jag vill ifrågasätta den världsbild som media förmedlar.

Vad jag säger är att jag inte lämnar till någon journalist att utan vidare att tolka min världsbild. Det klarar jag av själv i de flesta fall.

Dessutom har jag faktsikt lämnat exempel på som jag tycker bra journalistik. Det är bara att läsa mina inlägg.

Men det är klart jag är medveten om att jag är provokativ och JAG VILL VARA provokativ. Det räcker med att läsa det här forumet och man upptäcker ganska snart att det inte finns så stort svängrum för avvikande åsikter utan att etiketterna haglar.

Uppriktigt sagt Gossen Ruda tycker jag att det finns väldigt lite mod att ifrågasätta vissa saker.

Jag ställer mig oerhört tveksam till många uttalanden här på detta forum. Lever människor verkligen som de säger att andra bör leva ?

Ibland tror jag att det finns ett behov av att ha en fin självbild som man kan spegla sig i och känna att man är en bra människa.

Det behovet har jag tappat för länge sedan. Vad jag gör är viktigt inte vad jag säger. Här tycks många tro att det jag säger med automatik blir en handling.

Citera
          pejori
          Inlägg 13-11-2009, 19:36
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Markus_H @ 13-11-2009, 19:00) *
          Den gemensamma nämnaren är att folk i regel är ovilliga att betala för andra oavsett vilka dom är.

Får jag välja, så betalar jag hellre till flyktingbarnen som inget har, än till kungahuset som har.
          Dom får väl sälja en av sommarkåkarna eller båtarna om dom inte klarar kostnaden för bröllopen. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          jholma
          Inlägg 13-11-2009, 19:41
          Länk hit: #92

Medlem

CITAT
          Får jag välja, så betalar jag hellre till flyktingbarnen som inget har, än till kungahuset som har.
          Dom får väl sälja en av sommarkåkarna eller båtarna om dom inte klarar kostnaden för bröllopen.

Det skulle bli mycket mer pengar om alla svenskar inklusive Dig själv betalade låt oss säga 1000 SEK om året, närmare bestämt 9 miljarder SEK. Det skulle bli en hel del till föräldralösa barn i Afrika, aidsmedeciner etc.

Mig veterligt så uppgår apanaget till en bråkdel av denna summa.

Bästa Pejori jag räknar med att Du i nästa vecka gör en inbetalning och föregår med gott exempel och lever som Du lär.

Citera
          pejori
          Inlägg 13-11-2009, 19:47
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (jholma @ 13-11-2009, 19:41) *
          Det skulle bli mycket mer pengar om alla svenskar inklusive Dig själv betalade låt oss säga 1000 SEK om året, närmare bestämt 9 miljarder SEK. Det skulle bli en hel del till föräldralösa barn i Afrika, aidsmedeciner etc.

Mig veterligt så uppgår apanaget till en bråkdel av denna summa.

Bästa Pejori jag räknar med att Du i nästa vecka gör en inbetalning och föregår med gott exempel och lever som Du lär.

Sorry.... men jag har levt som jag lär i många år redan.
          Så du behöver varken räkna med, eller "gissa" över min ekonomi och vad jag bidrar med/till. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          jholma
          Inlägg 13-11-2009, 19:50
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT
          Sorry.... men jag har levt som jag lär i många år redan.
          Så du behöver varken räkna med, eller "gissa" över min ekonomi och vad jag bidrar med/till.

????

Vad bra att Du betalar själv. Hoppas att det går till konstruktiva projekt!

Din ekonomi är jag för övrigt fullständigt ointresserad av. Det viktiga är att Du lever som Du lär.

tummenupp.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-11-2009, 20:02
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (jholma @ 13-11-2009, 19:50) *
          ????

Vad bra att Du betalar själv. Hoppas att det går till konstruktiva projekt!

Din ekonomi är jag för övrigt fullständigt ointresserad av. Det viktiga är att Du lever som Du lär.

tummenupp.gif

0,7% av vår BNP går till bistånd så vi bidrar ju redan indirekt till hjälp till u-länder.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          jholma
          Inlägg 13-11-2009, 20:07
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT
          0,7% av vår BNP går till bistånd så vi bidrar ju redan indirekt till hjälp till u-länder.

Jovisst det är ju den svenska modellen att allt skall gå över skattsedeln.

Sorry Marcus jag köper inte det. Lite mer engagemang tack.

Har Du ett jobb så har Du säkert möjlighet att hosta upp litet till.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-11-2009, 20:15
          Länk hit: #97

Moderator

CITAT (jholma @ 13-11-2009, 20:07) *
          Jovisst det är ju den svenska modellen att allt skall gå över skattsedeln.

Sorry Marcus jag köper inte det. Lite mer engagemang tack.

Har Du ett jobb så har Du säkert möjlighet att hosta upp litet till.

Snälla, sluta med versal i början på pronomen, det ser bedrövligt ut och är inte korrekt.

Citera
          jholma
          Inlägg 13-11-2009, 20:17
          Länk hit: #98

Medlem

CITAT
          Snälla, sluta med versal i början på pronomen, det ser bedrövligt ut och är inte korrekt.

I mycket får jag om jag slutar med versaler?

coolgleam.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-11-2009, 20:18
          Länk hit: #99

Moderator

CITAT (jholma @ 13-11-2009, 20:17) *
          I mycket får jag om jag slutar med versaler?

coolgleam.gif

Du får ta del av de pengar som Sverige, via EU, slussar ner till utvecklingslandet Portugal.

Citera
          jholma
          Inlägg 13-11-2009, 20:20
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT
          Du får ta del av de pengar som Sverige, via EU, slussar ner till utvecklingslandet Portugal.

Dom pengarna är inte mycket värda!

Tror jag fortsätter med versaler!

thumbdown.gif

Citera

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 08:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon