Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill flytta växter till källaren m extrabelysning
          Peztis
          Inlägg 14-11-2009, 15:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Nu har jag satt upp en massa lampor (lågenergi 15W, två för varje hyllplan) i en lagerhylla samt klätt "taket" på varje hyllplan med aluminiumfolie som reflektor.

Jag skulle nu vilja ställa hyllan på vårt källarplan där det är ca 16 grader nu och brukar hålla sig däromkring under vintern, kan bli någon grad kallare också.
          Frågan är ju bara vilka växter jag kan flytta ned dit...

Jag har ett gäng med palmfröer som tittade upp nu under hösten, plantorna är ca 15-20 cm höga nu och dessa vill jag gärna flytta om möjligt. Eller är de för små och veka än?

Jag har även två sticklingar från min vindruva som har tagit sig fint och har en hel del små blad nu... kan jag förpassa dem till källaren med?

Vad mer...? g.gif
          Det är liksom lite mycket här uppe i huset och snart kommer ju alla tomtar santa.gif att invadera! smile.gif

Små lavendelsticklingar som precis har rotat sig?

Jag har planterat sharon/persimon-frön som nu har tittat upp, de får väl växa till sig ett tag till men kan de sedan också förpassas? En håller precis på att veckla ut sitt första blad...

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 19:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon