Oj vad mycket bra så många har att säga om saken. Nästan så jag blir förvirrad över vad som är bäst att göra, men om jag förstått saken rätt så är det så att torra händer kan komma av olika anledningar och att det då krävs olika sorters bot. Hon äter bra av allting och problemet släpper mot sommaren men återkommer i och med den torra och kalla vintern; så jag gissar att det är just det sistnämnda som skapar problemet.
Överlag verkar det som om Ringblomssalva verkar som det bästa alternativet. Problemet med min tjej är att hon är allergisk mot bivax och jag har för mig att det ingår i salvan eller hur?!
Eftersom hon är allergisk mot bivax kan hon inte smeta in det i sprickorna och hjälpa dem att läka heller, men jag skall tipsa henne om Ker-Ice (om det nu inte också innehåller bivax... "peppar peppar").
Jag pratade med henne om cortison salva och det visade sig att hon hade fått det utskrivet till sig förra vintern (men glömt bort tuben) och att det fungerade rätt hyfsat då. Fast i längden tror jag som er att det är bättre med något annat bivax-fritt alternativ. Precis som det vekar vara för Cilla så verkar min tjejs problem som sagt ha med torrhet och köld att göra och då kanske olivolja kan vara något att använda när hon fått bukt med värsta problemen med hjälp av sin cortison salva - eller vad tror ni (hon har ju inte exem utan det är mer bara jäkligt torr hud alltså)?
Tack för alla kommentarer och hjälp som jag redan fått !!!!