Tackar för tips och råd som kommit in under dagen.
Nya bra fonder att ansöka hos.
Ser att det hänt saker och visst har alla rätt att uttrycka sin åsikt.
Min avsikt med tråden, var varken att "tigga" eller att på något sätt "sko mej själv"
Trådens avsikt var att, få hjälp med
hur man gör när man startar en fond.
Det svaret kom fort, nämligen öppna ett konto.
Det kan jag och svårare var det inte.
Fondens avsikt var, att få in kapital, för att kunna erbjuda, som Ralf sa 10% till fodringsägarna, Inte att dryga ut min egen kassa.
Jag lyckades med den biten.
Jag fick också tips på, avskrivningar på studielån, som jag inte visste om.
Jag har fått många bra länkar att studera och ta hjälp av.
Jag är inte ute efter varken medlemarnas pengar för egen vinnings skull, då jag klarar mig på dom inkomster jag har, eller deras hurrarop.
Jag Var/är ute efter deras kunnande och erfarenheter!!!!!
En julklapp behöver jag inhandla till mitt barnbarn och den är gjord.
Man kan se på livet på två sätt,
antingen använder man sina egna erfarenheter till
något gott, då man inte vill att andra ska råka illa ut eller falla igenom skyddsnätet.
Eller så blir man bitter (antingen för att man farit illa eller för att man
inte gjort det) och då väljer att anse att en hjälpande hand är ett försök att själv tjäna "snabba pengar." eller att ingen ska få något gratis som jag har fått kämpa så för.
Jag anser att en sådan kommentar är kränkande,
inte för egen del, men för alla som är beroende av en hjälpande hand.
Jag blir säkert utnyttjad när jag ställer upp för en medmänniska, men jag
väljer att bli utnyttjad, före att se en människa falla igenom skyddsnätet och lida.
Jag hoppas att den som har den människosynen att "jag blir säkert bara utnyttjad" aldrig ska hamna i den situationen, att man blir beroende av medmänniskors välvilja.
För har medmänniskorna då samma synsätt, blir det både kallt och ensamt på botten av isvaken, när isen brister under dom.
Jag väljer att fortsätta att använda mina erfarenheter och kunskaper, för att hjälpa andra som har det sämre ställt en jag har.
Och för mina vänner kämpar jag ännu hårdare, inte för att få något i gengäld, utan för att jag vill mina vänner gott i livet.