CITAT (Berith @ 20-11-2009, 12:09)

Hur tror ni att hon känner sej när pejori berättar det här? Om hon inte vet om det från början...
Och om det gällde mej, om en kompis försökte samla in pengar till mej, skulle jag absolut vilja veta om det.
Nu är jag tillbaka igen...
Jag såg ditt inlägg innan, och normalt är den skuldsatte med och tar del i, hur och vem och hur mycket man kan avstå till KFM. Framför allt om det gäller "enskilda mål" som kontokort, krediter, sms-lån och dyl. Mest för att undvika att det blir samma sak en gång till..
Men i det här fallet, då hon var så sjuk, var hon inte delaktig i processen, då det gällde att först undanröja ett akut behov och få bort KFM.
Nej. hon kände inte till denna tråden eller att jag skulle samla in medel till skulderna.
Det var därför hon fick en extra dag på sjukhuset, då hon fick ett "psykbryt" (av glädje) när hon insåg vad som höll på att hända och vad som hänt hittills.
När hon piggnat till, ska hon vara så delaktig som hon orkar med, när det gäller att ta beslut om hur fortsättningen ska bli, när det gäller CSN.
Och naturligtvis
ska hon också godkänna dom uppgörelser som hittills träffats med fordringsägare.
Att banklånet är annullerat vet hon, och att kvarskatterna är borta.
Fondansökningarna har hon godkännt och skrivit under, så den biten är hon delaktig i nu, på en del fonder är det "personligt brev man skriver" och det måste hon godkänna innan.
Och inte riktat till dej Berith, men något överskott kommer det inte att bli, då alla insamlade medel, som inte behövs (jag är optimist) kommer att gå till barncancerfonden, och bris.
Detta
kan på sikt,kanske kosta oss vänskapen då hon som alla skuldsatta skäms, men bara hon mår bra så är jag nöjd.