CITAT (Gillan @ 18-11-2009, 09:16)

Okej Stintan, så står det enligt "lagen" ja, men det är inte alltid det gäller IRL. Tyvärr. Har du otur så får du leva på dessa 2800:-/mån i flera månader innan du får nån sk "upprättelse". Och då är du kanske redan så nerkörd i skorna att du inte orkar mer.....................nää, fy f*n säger jag bara!
Bara för att förklara, så vill jag bara säga att jag inte har nån önskan av att en "socialbidragstagare" ska leva lyxliv. Absolut inte! Men att åtminstonde ha råd att äta och klä sig är väl ändå inte för mycket begärt? .......Speciellt att äta............
Precis...Byt sedan ut "några månader" till femton år, så kan vi börja snacka om att "spara till läkarvård/mediciner och tandvård.
Dom summorna är verkligheten idag för den som var dum nog, att bli sjuk eller trodde att livet var okränkbart.
Lever du på marginalerna och blir tvungen att gå emellan med begravningskostnader för släkt som försvann i tsunamin, är katastrofen ett faktum.
Staten gick visserligen in med begr. stöd, men då pratar vi fattigmansbegravning och det vill man inte ska bli det sista man minns av sin syster och systerdotter.
Det hände med min vän.
"Hedersskulden" är ett lån från en
privatperson som hon sliter med varje månad, och väljer att svälta, för att kunna betala åtminstånde den skulden.
Det är välfärdsamhället idag, och känner du dej som "en liten lort" får du bevisat att du är en liten lort, när myndigheter/samhället klubbar domen över dig.