CITAT (pejori @ 29-11-2009, 00:28)

Kom på..."under toscanas sol" (stavas???)
Den kan jag se fler gånger. Helt underbar film..

åhh den gillar jag också, även jag kan se den flera gånger.
gillar franska och italienska filmer. även moulin rouge har jag sett flera gånger.
tyvärr är jag dålig på att komma ihåg filmer även dom som jag tycker är bra.
en annan film jag gillade är en grekisk som jag inte kommer ihåg namnet på tyvärr.
CITAT (Huggorm @ 29-11-2009, 09:18)

Jag föredrar faktiskt filmer som inte är engelskspråkiga. Hollywoodaction är inte min grej, jag vill gärna se filmer med en liten aning eftertanke i och sådant är jänkarna helt enkelt inte bra på. Engländarna är bättre, om man nu vill ha engelskspråkigt. Förutom europeiska filmer finns det även en del japanska och kinesiska filmer som är mer än sevärda
även jag håller med tycker om europeiska filmer mer och mycket tycker dom har mer handling och en själ, asiatiska filmer gillar jag inte dock. men mycket från amerikanska filmer tycker jag är överreklamerat. det blir för mycket av allt.
filmer från england är bra.
CITAT (Berith @ 29-11-2009, 07:55)

Nån gång svenska filmer, resten är engelskspråkiga. Aldrig tex franska eller ännu mer "udda" språk eller länder.
charmigt att höra språket och bara lyssna på språket. det blir mer verklighetstråget med en film som utspelas i Frankrike där man talar franska en en amerikanska film som utspelas i Frankrike men där man talar engelska.
tyska, franska, ryska, italienska-filmer gillar jag mycket.