Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > köpfri dag idag 28/11 - visste du det?, har du hörsammat uppmaningen att inte shoppa idag?
          Hej igen
          Inlägg 28-11-2009, 22:35
          Länk hit: #41

Gäster

CITAT (Magdis @ 28-11-2009, 22:31) *
          Netha, är det roligt att mina barn är jättesjuka?

Nämen Magdis... hur kan du tro nåt sånt.

Så klart tycker jag att det är så synd att barnen är sjuka och jag håller alla mina för att de ska bli friska så fort som möjligt.
          Ber för dem varje dag.

Anledning till mitt "skratt" var att aquaqkul först var irritrerad pga trådens vändnig men sedan skickade kramar.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-11-2009, 22:35
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Man kan inte förstå all humor - antar att det inte var illa ment...

Jag reagerade mot att det blev influensasnack i denna tråden oxå, men ville sen förklara att jag har full förståelse för att mammor är oroade för sina barn... att det i vissa öron blev väldigt kul, det bjuder jag på...

Redigerat av Aqvakul: 28-11-2009, 22:36

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-11-2009, 22:36
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (pejori @ 28-11-2009, 22:33) *
          kompiskram.gif Det går ju bra att skratta, om man inte själv är drabbad och får vaka på nätterna... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Vaknätterna bryr jag mig inte om, jag är van. Jag skulle dock gärna vilja ha svar från Netha, var det roliga ligger. Kanske hon önskar sig en släng av influensan hon också?

Citera
          pejori
          Inlägg 28-11-2009, 22:40
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Aqvakul @ 28-11-2009, 22:35) *
          Man kan inte förstå all humor - antar att det inte var illa ment...

Jag reagerade mot att det blev influensasnack i denna tråden oxå, men ville sen förklara att jag har full förståelse för att mammor är oroade för sina barn... att det i vissa öron blev väldigt kul, det bjuder jag på...

Visst kan man bjuda på sig själv, och världen är full av misstolkningar. smiley_small_hug.gif
          Reagerade som du såg, lite också, men förstog din förklaring senare.
          Klart man är rädd och vill "prata av sig, när småfolket är sjuka och man själv inte är vid full vigör... tummenupp.gif

Så att kalla det "svammel" och skratta var väl kanske lite malplacerat thumbdown.gif

Sista meningen inte riktad till dej Aqua.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Hej igen
          Inlägg 28-11-2009, 22:41
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (Magdis @ 28-11-2009, 22:36) *
          Vaknätterna bryr jag mig inte om, jag är van. Jag skulle dock gärna vilja ha svar från Netha, var det roliga ligger. Kanske hon önskar sig en släng av influensan hon också?

Nu tycker jag faktiskt att du är riktigt elak Magdis ... och NEJ ... jag önskar mig ingen släng av infliuensan som säkert skulle döda mig ... och jag önskar inte heller vare sig dig, dina barn eller någon öht att drabbas.
          Faktiskt så tyckte jag bara att Aqvakuls inlägg var sån "hyckleri" ... först irritera sig för att tråden tar en ny vändning och sedan plötsligt vara medkännande ... DET VAR MITT BUDSKAP!

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2009, 22:43
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Trodde den här tråden handlade om att vi skulle shoppstreika i dag confused.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-11-2009, 22:43
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Hej igen @ 28-11-2009, 22:41) *
          Nu tycker jag faktiskt att du är riktigt elak Magdis ... och NEJ ... jag önskar mig ingen släng av infliuensan som säkert skulle döda mig ... och jag önskar inte heller vare sig dig, dina barn eller någon öht att drabbas.
          Faktiskt så tyckte jag bara att Aqvakuls inlägg var sån "hyckleri" ... först irritera sig för att tråden tar en ny vändning och sedan plötsligt vara medkännande ... DET VAR MITT BUDSKAP!

OK då förstår jag. Det var inte meningen att vara elak, men jag blev inte glad när jag såg att någon skrattade när mitt barn är så sjukt att till o med jag som luttrad sjuksköterska är rädd att hon ska dö för att hon vägrar hosta upp allt slem som samlar sig i lungorna.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-11-2009, 22:47
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Hej igen @ 28-11-2009, 22:41) *

Du får ta det för hyckleri om du vill. Startar jag en tråd så har jag väl rätt att reagera på att den plötsligt löper in på ett annat spår som redan tre andra trådar avhandlat.
          Sen insåg jag snabbt att min kommentar var lite tvär och ville förtydliga.

Ärligt talat så bryr jag mig inte särskilt om vad du tycker om detta, men däremot blir jag lite ledsen om jag har sårat Magdis.

--------------------

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 28-11-2009, 22:48
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Magdis @ 28-11-2009, 22:43) *
          OK då förstår jag. Det var inte meningen att vara elak, men jag blev inte glad när jag såg att någon skrattade när mitt barn är så sjukt att till o med jag som luttrad sjuksköterska är rädd att hon ska dö för att hon vägrar hosta upp allt slem som samlar sig i lungorna.

Då var vi två då, som kände samma sak smiley_small_hug.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-11-2009, 22:48
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Motti @ 28-11-2009, 22:43) *
          Trodde den här tråden handlade om att vi skulle shoppstreika i dag confused.gif

trodde jag med - kanske dags att återgå....

--------------------

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-11-2009, 22:51
          Länk hit: #51

Medlem

Mitt första inlägg handlade om att vi brutit icke-köpandet idag för att vi behövde mediciner, sen spanns det vidare på det. Hemskt ledsen för det, jag ska inte skriva nåt mer nu.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-11-2009, 22:53
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Magdis @ 28-11-2009, 22:51) *
          Mitt första inlägg handlade om att vi brutit icke-köpandet idag för att vi behövde mediciner, sen spanns det vidare på det. Hemskt ledsen för det, jag ska inte skriva nåt mer nu.

kompiskram.gif Ta det inte så! Jag är uppriktigt ledsen för att jag var brysk.

--------------------

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2009, 22:57
          Länk hit: #53

Medlem

När trådarna på Spinn (katt .nu) avek från ämnet fick vi en skarp tillsägelse från Moderatorn !Fast lite kul är det när man kan tillåta sig att spåra ur lite whistling.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 28-11-2009, 22:59
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Motti @ 28-11-2009, 22:57) *
          När trådarna på Spinn (katt .nu) avek från ämnet fick vi en skarp tillsägelse från Moderatorn !Fast lite kul är det när man kan tillåta sig att spåra ur lite whistling.gif

Tycker jag med.
          Det blir så strikt, om man ska vara PK hela tiden.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Gita
          Inlägg 28-11-2009, 23:08
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Hade ingen aning om den s.k. köpfridagen men det spelar ingen roll jag hade handlat i alla fall. Idag har jag köpt reservdelar till ljusslingorna, gjort en runda i antikaffärer och köpt en underbar liten kristallkaraff som skall
          stå i badrummet fylld med någon härlig badolja, sen har jag köpt, jag skämtar inte, skor till hunden. Vi har en portis med väldigt mycket hår på fötter och mellan trampdynor , nu när det regnar jämt är det jättejobbigt både för honom och oss med allt som fastnar i hans fötter. Ja, sen köpte vi riktigt gott kaffebröd, en saffranskrans, också.
          Fast jag "shoppar" inte jättemycket och när jag väl gör det så är det kvalitet och inte kvantitet som gäller.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 28-11-2009, 23:16
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (Motti @ 28-11-2009, 22:57) *

Men herregud, kan man inte se det här som ett samtal IRL, man vet väl aldrig vad sådana slutar. Jag tycker att det är helt OK , t.o.m. önskvärt ibland, att avvika från startämnet. Den här delen av Odla är väl ett rent snackforum, kanske det är lite skillnad om det rör sig om ett fackforum. Oftast tycker jag människor som hela tiden försöka styra upp allting är urjobbiga och vansinnigt trista.
          gita

Citera
          pejori
          Inlägg 28-11-2009, 23:25
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Gita @ 28-11-2009, 23:16) *
          Men herregud, kan man inte se det här som ett samtal IRL, man vet väl aldrig vad sådana slutar. Jag tycker att det är helt OK , t.o.m. önskvärt ibland, att avvika från startämnet. Den här delen av Odla är väl ett rent snackforum, kanske det är lite skillnad om det rör sig om ett fackforum. Oftast tycker jag människor som hela tiden försöka styra upp allting är urjobbiga och vansinnigt trista.
          gita

tummenupp.gif tummenupp.gif Visst är det så och jag tror att det skulle bli rätt tyst, om man skulle vara så strikt hela tiden.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 28-11-2009, 23:29
          Länk hit: #58

Medlem

Missförstå mig rätt rolleyes.gif jag tycker det är kul att trådarna kan utvecklas lite hit och dit om det inte blir alldeles tokigt naughty.gif !vi vart hårt hållna på Spinn flirting.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 29-11-2009, 09:40
          Länk hit: #59

Gäster

Jag ska inte handla nåt idag, men det är mest för att jag ingenting behöver. Annars vette sjutton om jag hade uppmärksammat det. Det har inte varit mycket prat om det innan, en enda gång på radion för någon vecka sen - redan glömt.

Citera
          Gita
          Inlägg 29-11-2009, 10:41
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Meriona @ 29-11-2009, 09:40) *
          Jag ska inte handla nåt idag, men det är mest för att jag ingenting behöver. Annars vette sjutton om jag hade uppmärksammat det. Det har inte varit mycket prat om det innan, en enda gång på radion för någon vecka sen - redan glömt.

Det här är väl som så mycket annat lite dubbelt, många tycks tycka att det är väldigt fint och präktigt att inte konsumera (shoppa) och samma människor är väldigt upprörda när t.ex. en fabrik läggs ner och folk blir arbetslösa . Det är ju faktiskt så att de flesta av oss har vår försörjning genom tillverkning och handel med produkter som andra skall köpa och om ingen vill köpa så blir vi arbetslösa.
          Vet egentligen inte själv riktigt var jag står, jo jag gillar att shoppa men som jag sagt tidigare kvalitet framför kvantiti, hellre ett dyrt märkesplagg an fem billiga från HM. Rent samhällsekonomiskt kan det ju till och med vara bättre att konsumera skräp i mängd, skapar kanske flera jobb, men för miljöns och mitt eget välbefinnande vinner kvalité.
          Gita

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 11:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon