Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 5 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kopia på klagomål
          Piccante
          Inlägg 15-12-2009, 17:35
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Berith @ 15-12-2009, 17:22) *
          Jo jag överdrev säkert där, sorry... Men så länge det inte redovisas öppet så är det ju bara en liten klick som vet vad det handlar om. Och om det inte är meningen att alla ska veta behövdes väl inte alla dom här inläggen med antydningar? Då hade dom väl kunnat ta det via mejl eller PM?

Håller helt med dig Berith. Alla dessa antydningar hit och dit skapar i sig misstänksamhet och osämja. En av de som slutar på odla har ju själv satt i system att anmäla människor till admin via pm istället för att ta detta direkt med vederbörande. Så jag vet inte, it take´s two to tango som det heter. Vet inte om det var så bra att hänga ut en medlem på sin profilsida heller.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 15-12-2009, 17:41
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (mojan @ 15-12-2009, 17:34) *
          Vad gör de ansvariga på Odlaforumet?!

Ingenting. Göran var inne som hastigast igårkväll såg jag. Tänkte att nu tar de tag i det här! Men det enda resultatet jag kunde upptäcka är att tråden om veterinärspråk har flyttats från småprat till husdjur. Det var ju säkert viktigare än att behålla pejori och MariaS som medlemmar. Och kom nu inte och säg att jag snackar skit bakom ryggen, detta är supportavdelningen som admin borde läsa. Att skicka pm till dem är ju tydligen meningslöst numera om de inte läser dem. Och JA, jag förstår att de har familj och annat att göra, men då får de anställa någon.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          flaxss
          Inlägg 15-12-2009, 17:57
          Länk hit: #123

Gäster

nu blir man väl halshuggen igen, men ska jag vara ärlig så tycker jag allt detta är löjligt.

ja det är tråkigt att personer börjat att lämna odla, men dom har själv bestämt att så ska det vara. om man bara kontaktar varandra och reder ut saker än att sopa det under mattan så hade det blivit mycket bättre för ALLA då det alltid finns två sidor om saken hur man tycker, känner m.m. ignorerar man bara eller bara antyder hit och ditt utan att lyssna på vandran så blir det mycker bråk, irritation, missförstånd, skit m.m. , exempelvis att stänga ned pm och gästbok är ju liksom det värsta man kan göra när det blir ''tjafs'' för det skapar ytterligare problem.

och ja jag tycker det var väldigt dåligt av marias att hänga ut takstigen såhär och löjligt att ''tassa runder'' på sin profil och antyda saker. att hänga ut någon så här kan slå tillbaka på en själv och är inte snällt för den andre heller. visst man kan känna sig förföljd och må dåligt av det och det är inte alls bra eller något roligt, men det bör tas i pm till admin eller skicka direkt till den man känner sig förföljd av (även om det tydligen inte funkat i detta). och inte hänga ut såhär.

men jag tycker admin här kunde gjort mer, exempelvis ställ ett ultimatum till medlemmen att ta det lugnt med profil besökandet hos dom personer som mår dåligt av det annars så blir man blockad eller avstängd för en tid. även om denna medlem kanske inte menat nåt illa så kanske den förstår.

att nu dessa personer har lämnat odla är ju väldigt synd, jag kan tycka det är lite drastiskt gjort, har man problem med någon på forumet så får man skriva till den personen då och reda ut.

så här tycker jag, en kram till er som lämnat odla ni kanske vill återkomma någon gång. slut för mig.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-12-2009, 18:00
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (flaxss @ 15-12-2009, 17:57) *
          nu blir man väl halshuggen igen, men ska jag vara ärlig så tycker jag allt detta är löjligt.

ja det är tråkigt att personer börjat att lämna odla, men dom har själv bestämt att så ska det vara. om man bara kontaktar varandra och reder ut saker än att sopa det under mattan så hade det blivit mycket bättre för ALLA då det alltid finns två sidor om saken hur man tycker, känner m.m. ignorerar man bara eller bara antyder hit och ditt utan att lyssna på vandran så blir det mycker bråk, irritation, missförstånd, skit m.m. , exempelvis att stänga ned pm och gästbok är ju liksom det värsta man kan göra när det blir ''tjafs'' för det skapar ytterligare problem.

och ja jag tycker det var väldigt dåligt av marias att hänga ut takstigen såhär och löjligt att ''tassa runder'' på sin profil och antyda saker. att hänga ut någon så här kan slå tillbaka på en själv och är inte snällt för den andre heller. visst man kan känna sig förföljd och må dåligt av det och det är inte alls bra eller något roligt, men det bör tas i pm till admin eller skicka direkt till den man känner sig förföljd av (även om det tydligen inte funkat i detta). och inte hänga ut såhär.

men jag tycker admin här kunde gjort mer, exempelvis ställ ett ultimatum till medlemmen att ta det lugnt med profil besökandet hos dom personer som mår dåligt av det annars så blir man blockad eller avstängd för en tid. även om denna medlem kanske inte menat nåt illa så kanske den förstår.

att nu dessa personer har lämnat odla är ju väldigt synd, jag kan tycka det är lite drastiskt gjort, har man problem med någon på forumet så får man skriva till den personen då och reda ut.

så här tycker jag, en kram till er som lämnat odla ni kanske vill återkomma någon gång. slut för mig.

Du blir iaf inte "halshuggen" av mig Linus. Jag håller med om allt du skrivit!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Rose
          Inlägg 15-12-2009, 18:44
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

Gillar inte heller antydningar, sånt skapar bara än mer obehagliga känslor hos alla.
          Vad gäller att få pm man inte vill ha så är det lätt åtgärdat genom att blocka folk.
          Sen förstår jag inte hur man kan benämna profilbesök som stalking. Gör man det vet man inte vad stalking är för nåt (jag har själv varit drabbad).
          Nu vet jag ju inte vad som hänt och det är ju inte meningen jag ska veta heller så jag kan bara gå på det som skrivs här. Men jag mådde riktigt dåligt av att se en person hängas ut på två profiler på det sätt som skedde.
          Det är trist att medlemmar lämnar odla, men än mer trist är det på det sätt som det skedde.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-12-2009, 19:42
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det blir olustigare och olustigare på forumet. Tyvärr tror jag att dessa två avhopp kommer att följas av fler eftersom admin inte tar tag i problemen med odlaiter som går över gränsen för det acceptabla.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Hej igen
          Inlägg 15-12-2009, 19:50
          Länk hit: #127

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 15-12-2009, 19:42) *
          Det blir olustigare och olustigare på forumet. Tyvärr tror jag att dessa två avhopp kommer att följas av fler eftersom admin inte tar tag i problemen med odlaiter som går över gränsen för det acceptabla.

Visst är det så ... tyvärr.

Citera
          Meriona
          Inlägg 15-12-2009, 20:15
          Länk hit: #128

Gäster

Ja Anma jag hoppas att du stannar. Annars blir jag än mer ledsen än jag redan är! kram1.gif
          Och självklart är det första prioritet att det utses moderatorer, det finns väl på alla andra forum, antingen frivilliga moderatorer eller närvarande admin. rtfm.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 15-12-2009, 22:52
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (mojan @ 15-12-2009, 17:34) *
          Vad gör de ansvariga på Odlaforumet?!

det beror väl på vad som har hänt?
          har inget som strider mot forumreglerna gjorts så gör ansvarig ingenting.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Monaxe
          Inlägg 15-12-2009, 23:12
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (herkules @ 15-12-2009, 22:52) *
          det beror väl på vad som har hänt?
          har inget som strider mot forumreglerna gjorts så gör ansvarig ingenting.

Eftersom det blir sådana protester varje gång det antyds felaktigheter eller övertramp som någon namngiven medlem gjort, så skrivs inget rätt ut. Men personangrepp och fel har blivit begångna, adm är meddelad, men gör ingenting...slutsats?
          Jo, det är lika bra att hoppa av forumet istället för att ta mer skit, för någon hjälp från ansvariga får man inte.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          herkules
          Inlägg 16-12-2009, 08:23
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Monaxe @ 15-12-2009, 23:12) *
          Eftersom det blir sådana protester varje gång det antyds felaktigheter eller övertramp som någon namngiven medlem gjort, så skrivs inget rätt ut. Men personangrepp och fel har blivit begångna, adm är meddelad, men gör ingenting...slutsats?
          Jo, det är lika bra att hoppa av forumet istället för att ta mer skit, för någon hjälp från ansvariga får man inte.

man kan också be vederbörande dra så långt åt h-vete vägen räcker, det brukar funka. jag har direkt till en person som stört mig talat om att jag vill bli lämnad ifred, det gick utmärkt.
          men visst, var och en gör precis vad som känns bäst. personligen tycker jag dock att man inte ska vika sig för något man ogillar.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 16-12-2009, 09:35
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 6

Vi är medvetna om att spam är ett problem i forumet och de som skickar spam kommer hela tiden på nya sätt att kringå olika spärrar tyvärr. Vi tar bort dem så fort vi kan och det bästa är om ni skickar PM direkt de dyker upp oavsett tid på dygnet, men vi har inte möjlighet att sitta vid datorn hela tiden så ibland tar det ett tag.

Det syns väldigt tydligt vilka inlägg som är spam så man behöver inte öppna dem utan kan ignorera dem tills de tas bort.

--------------------
          <span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'>
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>

Citera
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 16-12-2009, 09:57
          Länk hit: #133

Medlem

Det stämmer men varje gång jag får ett PM så får jag också ett mail med samma text och gäller det spam så går jag direkt till forumet via mailet och öppnar inte PM:et.

CITAT (pejori @ 07-12-2009, 13:53) *
          Numera öppnas inte PM-en av admin, där man påpekar Spam i forumet, så nu kan man lägga ner anmälningarna helt.... tummenupp.gif

--------------------
          <span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'>
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>

Citera
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 16-12-2009, 10:05
          Länk hit: #134

Medlem

Det beror inte på pengar i sig även om det förstås är en förutsättning att gå med vinst för att finnas kvar mer än något år utan på att man inte hinner hur mycket som helst. Det är fortfarande Ingemar och jag som gör det mesta. Till nästa år ska vi anställa flera personer och förhoppningsvis får vi mer tid till förbättringar samtidigt som vi dela upp arbetsuppgifterna på fler.

CITAT (Hej igen @ 07-12-2009, 23:04) *
          Blev väl som jag sa efter de sålt till Stampen ... man ska inte tro att någon startar ett forum i ideellt syfte.
          Var ju ett ganska "familjärt" forum till att börja med (tyckte iaf en del) ... och Ingemar & Göran svarade på PM och till o me deltog i diskussionerna i en del trådar.
          Så var det tills man fått tillräckligt många medlemmar och nått ut i "pengavärlden" ... då det börjar klia i fingrarna. laugh.gif

--------------------
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>

Citera
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 16-12-2009, 10:34
          Länk hit: #135

Medlem

CITAT (Monaxe @ 13-12-2009, 11:15) *
          Jag tycker att hela historien är tråkig, men för mej är det egentligen ytterligare tecken på utförsbacken som Odla befinner sig i.

Jag tycker man får skilja på Odla.nu och forumet. Jag håller helt med om att det är vissa problem i forumet men det beror på att vuxna människor av någon anledning bär sig åt hur som helst när man är anonym och skriver saker man aldrig skulle säga om man träffades.

När det gäller Odla.nu så ökar antal besökare stadigt och av 100 000 unika i veckan så är kanske 100 aktiva i forumet regelbundet året runt.

Idag ser man oftast ett flertal spam liggandes i någon av avdelningarna, och där kan det ligga hur länge som helst. Men det behöver man inte öppna eller bry sig om anser opinionen. Sagt och gjort, ingen öppnar, knappt någon anmäler, och kvar ligger spammen...

Ser ni ett spam så skicka länken till det så tar vi bort det direkt eller nästa gång vi sitter vid datorn.

Personangrepp finns flera exempel på, både på folk som blir utsatta och folk som utsätter, för några år sedan hade man blivit utesluten för något sådant.

Problemet är att reda ut vem som har rätt och fel då vi inte kan se alla inlägg, pm m.m. och vi vill inte ta bort någon i onödan.

Att duktiga och kunniga trädgårdmänniskor försvinner från odla, det är det bara odla själv som förlorar på. Ni som varit med några år...tänk efter på de där riktigt duktiga personerna som hade erfarenhet av all möjlig sorts odling, var finns dom? Inte här på odla i varje fall.
          Dom försvinner en efter en.

En lösning skulle kunna vara att vi stänger ner alla avdelningar som inte har med trädgård att göra och bara tillåter trädgårdsrelaterade inlägg. Anledningen att vi har andra avdelningar är att de mest aktiva även ska kunna diskutera andra frågor, speciellt på vintern när det inte finns så mycket trädgård att diskutera. Tyvärr är det också dessa avdelningar som orsaker de flesta problemen.

--------------------
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>

Citera
          Myosotis
          Inlägg 16-12-2009, 10:50
          Länk hit: #136

Medlem

Tack för svar!! yahoo.gif

Redigerat av Myosotis: 16-12-2009, 10:50

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          mojan
          Inlägg 16-12-2009, 10:54
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem nr: 9 395

Tack, jättebra att ni hör av er!

--------------------
          Zon 3

Citera
          Alba
          Inlägg 16-12-2009, 10:56
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Tack för ditt svar.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 16-12-2009, 10:57
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 16-12-2009, 10:34) *
          En lösning skulle kunna vara att vi stänger ner alla avdelningar som inte har med trädgård att göra...

Det hoppas jag verkligen att det inte behövs. Även om det dyker upp problem så har vi väldigt trevligt mest hela tiden! tummenupp.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-12-2009, 11:22
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tack Göran för ditt svar!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

9 sidor V  « < 5 6 7 8 9 >
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-12-2025, 12:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon