CITAT (Monaxe @ 13-12-2009, 11:15)

Jag tycker att hela historien är tråkig, men för mej är det egentligen ytterligare tecken på utförsbacken som Odla befinner sig i.
Jag tycker man får skilja på Odla.nu och forumet. Jag håller helt med om att det är vissa problem i forumet men det beror på att vuxna människor av någon anledning bär sig åt hur som helst när man är anonym och skriver saker man aldrig skulle säga om man träffades.
När det gäller Odla.nu så ökar antal besökare stadigt och av 100 000 unika i veckan så är kanske 100 aktiva i forumet regelbundet året runt.

Idag ser man oftast ett flertal spam liggandes i någon av avdelningarna, och där kan det ligga hur länge som helst. Men det behöver man inte öppna eller bry sig om anser opinionen. Sagt och gjort, ingen öppnar, knappt någon anmäler, och kvar ligger spammen...
Ser ni ett spam så skicka länken till det så tar vi bort det direkt eller nästa gång vi sitter vid datorn.

Personangrepp finns flera exempel på, både på folk som blir utsatta och folk som utsätter, för några år sedan hade man blivit utesluten för något sådant.
Problemet är att reda ut vem som har rätt och fel då vi inte kan se alla inlägg, pm m.m. och vi vill inte ta bort någon i onödan.

Att duktiga och kunniga trädgårdmänniskor försvinner från odla, det är det bara odla själv som förlorar på. Ni som varit med några år...tänk efter på de där riktigt duktiga personerna som hade erfarenhet av all möjlig sorts odling, var finns dom? Inte här på odla i varje fall.
Dom försvinner en efter en.
En lösning skulle kunna vara att vi stänger ner alla avdelningar som inte har med trädgård att göra och bara tillåter trädgårdsrelaterade inlägg. Anledningen att vi har andra avdelningar är att de mest aktiva även ska kunna diskutera andra frågor, speciellt på vintern när det inte finns så mycket trädgård att diskutera. Tyvärr är det också dessa avdelningar som orsaker de flesta problemen.