Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kopia på klagomål
          smuleborg
          Inlägg 16-12-2009, 20:31
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 16-12-2009, 10:05) *
          Det beror inte på pengar i sig även om det förstås är en förutsättning att gå med vinst för att finnas kvar mer än något år utan på att man inte hinner hur mycket som helst. Det är fortfarande Ingemar och jag som gör det mesta. Till nästa år ska vi anställa flera personer och förhoppningsvis får vi mer tid till förbättringar samtidigt som vi dela upp arbetsuppgifterna på fler.

Det låter bra. Och tack för svar!

CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 16-12-2009, 10:34) *
          En lösning skulle kunna vara att vi stänger ner alla avdelningar som inte har med trädgård att göra och bara tillåter trädgårdsrelaterade inlägg. Anledningen att vi har andra avdelningar är att de mest aktiva även ska kunna diskutera andra frågor, speciellt på vintern när det inte finns så mycket trädgård att diskutera. Tyvärr är det också dessa avdelningar som orsaker de flesta problemen.

Jag tycker att Trädgårdsforumet ska prioriteras, men hoppas verkligen på lösningar för att även det allmänna forumet ska vara kvar. Tekniken finns.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          Alba
          Inlägg 16-12-2009, 20:49
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Myosotis @ 16-12-2009, 10:57) *
          Det hoppas jag verkligen att det inte behövs. Även om det dyker upp problem så har vi väldigt trevligt mest hela tiden! tummenupp.gif

Instämmer helt.
          Der skulle vara katastrof om småprat måste stängas ner. Övervägande del av medlemmarna sköter sig ju bra.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 18-12-2009, 22:18
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Ja, jag hoppas verkligen att småprat och allmänna forumet blir kvar. Vi får hjälpas åt att stötta de medlemmar som blir utsatta för personangrepp.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Rose
          Inlägg 18-12-2009, 22:45
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (ängsvädd @ 18-12-2009, 22:18) *
          Ja, jag hoppas verkligen att småprat och allmänna forumet blir kvar. Vi får hjälpas åt att stötta de medlemmar som blir utsatta för personangrepp.
          Problemet är väl att det en person tycker är personangrepp tycker en annan inte är det. Därför är det nog ändå viktigt att dom som ansvarar för forumet visar var gränsen går.

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 18-12-2009, 23:36
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

CITAT (herkules @ 16-12-2009, 08:23) *
          man kan också be vederbörande dra så långt åt h-vete vägen räcker, det brukar funka. jag har direkt till en person som stört mig talat om att jag vill bli lämnad ifred, det gick utmärkt.
          men visst, var och en gör precis vad som känns bäst. personligen tycker jag dock att man inte ska vika sig för något man ogillar.

Det var ju bra att det fungerade för dig, för det har det inte gjort för andra kan jag lova! Alltså, kontakta personen i fråga och be dem lämna i fred. Att det talas i gåtor får ni nog leva med eftersom de som talar i klartext blir hängda.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Anma
          Inlägg 19-12-2009, 00:14
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Rose @ 18-12-2009, 22:45) *
          Problemet är väl att det en person tycker är personangrepp tycker en annan inte är det. Därför är det nog ändå viktigt att dom som ansvarar för forumet visar var gränsen går.

Det bästa är väl om admin inte visar gränser, att vi själva, vi medlemmar respekterar andras gränser. Det märks ju tydligt om någon blir kränkt eller ledsen, då kan ju den andre personen backa och ta det varligare.
          Finns ingen som helst anledning att köra på hårt bara för att man själv har en högre ribba.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 19-12-2009, 00:42
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Nej, precis, respekt är väl inte för mycket begärt varesig här eller IRL. En del kanske inte fattat att det är verkliga mäniskor bakom nicken, undrar om de skulle bete sig likandant om de var grannar eller arbetskamrater eller...

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Rose
          Inlägg 19-12-2009, 01:34
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Anma @ 19-12-2009, 00:14) *
          Det bästa är väl om admin inte visar gränser, att vi själva, vi medlemmar respekterar andras gränser. Det märks ju tydligt om någon blir kränkt eller ledsen, då kan ju den andre personen backa och ta det varligare.
          Finns ingen som helst anledning att köra på hårt bara för att man själv har en högre ribba.
          Håller med om att det borde vara så. Men jag upplever att de som håller på med personangrepp inte håller med eftersom tillsägelser om att dom ska lugna ner sig inte fungerat. Så frågan är om detta inte är önsketänkande.

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 19-12-2009, 11:03
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Det var fint sagt. Jag tycker också om man märker att någon är extra känslig så kan man vara lite försiktig, men tyvärr finns det ju folk som gillar att såra och trampa på folk.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Peztis
          Inlägg 19-12-2009, 12:31
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Visst är det lättare att säga dumheter när man inte behöver stå öga mot öga med den man hoppar på.
          Och alla uppfattar ju saker olika. Det är väldigt svårt att i textform förmedla känslor, man måste få in tonfall, ansiktsuttryck och kroppsspråk i orden och det klarar ju inte ens etablerade författare av emellanåt... så varför skulle vi göra det?

Självklart är ömsesidig respekt en del av lösningen på alla världens problem men tyvärr är ju världen full med respektlösa människor - det är där moderatorer eller admin kommer in.

OK, det löser ju knappast väldens problem men i alla fall kan det ju hjälpa till här på detta forum som de flesta av oss tycker väldigt mycket om.

Och jag misstänker att precis som i övriga omvärlden så är det endast en liten klick som är dumma och respektlösa mot andra men att det är de som trots allt gör att de andra tycker att det blir mindre roligt.

Redigerat av Peztis: 20-12-2009, 22:39

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 19-12-2009, 13:15
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Det håller jag med om. Och man kan också anmäla till admin om man blivit utsatt för personangrepp.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          smuleborg
          Inlägg 20-12-2009, 19:36
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 19-12-2009, 13:15) *
          Det håller jag med om. Och man kan också anmäla till admin om man blivit utsatt för personangrepp.

Håller med. Men först tycker jag man ska meddela "angriparen/kränkaren". Det är inte alldeles lätt att skriva i forumet, man kan ha en speciellt sätt att uttrycka sig som, fast man själv inte förstår det, kan såra - eller kränka - någon annan. Vi känner inte varandra, kan inte läsa av varandras ansiktsuttryck.

Om jag själv skulle känna mig kränkt eller på något annat sätt känna mig "illa" behandlad av någon, skickar jag först ett PM till personen i fråga. Fortsätter kränkningarna, eller vad det nu handlar om, anmäler jag till admin.

Åsikter går ofta isär, och måste kunna uttryckas. Vi ska inte sitta och vara rädda för att uttrycka oss. Men vi får inte gå över gränsen; inte diskriminera, inte kränka, inte ägna oss åt personangrepp o.s.v.

Det är som sagt var inte alltid alldeles lätt att skriva.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-12-2009, 19:53
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (smuleborg @ 20-12-2009, 19:36) *
          Håller med. Men först tycker jag man ska meddela "angriparen/kränkaren". Det är inte alldeles lätt att skriva i forumet, man kan ha en speciellt sätt att uttrycka sig som, fast man själv inte förstår det, kan såra - eller kränka - någon annan. Vi känner inte varandra, kan inte läsa av varandras ansiktsuttryck.

Om jag själv skulle känna mig kränkt eller på något annat sätt känna mig "illa" behandlad av någon, skickar jag först ett PM till personen i fråga. Fortsätter kränkningarna, eller vad det nu handlar om, anmäler jag till admin.

Åsikter går ofta isär, och måste kunna uttryckas. Vi ska inte sitta och vara rädda för att uttrycka oss. Men vi får inte gå över gränsen; inte diskriminera, inte kränka, inte ägna oss åt personangrepp o.s.v.

Så klokt sagt! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          flaxss
          Inlägg 20-12-2009, 20:31
          Länk hit: #154

Gäster

bra skrivet håller med fullständigt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-12-2009, 20:37
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Klokt! tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          smuleborg
          Inlägg 22-12-2009, 21:45
          Länk hit: #156

Medlem

CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 16-12-2009, 10:34) *
          En lösning skulle kunna vara att vi stänger ner alla avdelningar som inte har med trädgård att göra och bara tillåter trädgårdsrelaterade inlägg. Anledningen att vi har andra avdelningar är att de mest aktiva även ska kunna diskutera andra frågor, speciellt på vintern när det inte finns så mycket trädgård att diskutera. Tyvärr är det också dessa avdelningar som orsaker de flesta problemen.

Om det får Odla att funka, ja (som jag har skrivit tidigare), men det kommer ni inte att göra eftersom annonsintäkterna står i relation till antalet besökare. Så få det att funka, för oss trädgårdsmänniskor och för de som i huvudsak använder de andra delarna. Och om det inte går, stryp det icke-trädgårdsrelaterade - men det kommer ni inte att göra... Affärsidén kan tyckas spreta.

Jag tycker om forumet, tro inte annat.

Och få det att funka för IE-användare (med äldre maskiner) också, annat är absurt.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-12-2009, 21:55
          Länk hit: #157

Medlem

Vi är en ganska stor grupp som flitigt använder både den allmänna delen och trädgårdsdelen. Kombinationen gör forumet extra attraktivt.

--------------------

zon 1

Citera
          smuleborg
          Inlägg 22-12-2009, 22:05
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 22-12-2009, 21:55) *
          Vi är en ganska stor grupp som flitigt använder både den allmänna delen och trädgårdsdelen. Kombinationen gör forumet extra attraktivt.

Håller med. Och som jag skrev - Det allmänna forumet kommer inte att läggas ner eftersom annonsintäkterna står i relation till trafiken. Jag kan rentav tycka att det är löjligt av Göran att komma med det (orealistiska) alternativet. Min poäng är att Odla måste se till att forumet funkar för oss alla; ha en hyfsat närvarande admin (spam, "överträdelser"), teknik som är duglig för PC/IE användare och vad det nu må vara.

Och Aqva: Även jag är inne på det allmänna forumet ibland biggrin.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-12-2009, 22:10
          Länk hit: #159

Medlem

CITAT (smuleborg @ 22-12-2009, 22:05) *
          Håller med. Och som jag skrev - Det allmänna forumet kommer inte att läggas ner eftersom annonsintäkterna står i relation till trafiken. Jag kan rentav tycka att det är löjligt av Göran att komma med det (orealistiska) alternativet. Min poäng är att Odla måste se till att forumet funkar för oss alla; ha en hyfsat närvarande admin (spam, "överträdelser"), teknik som är duglig för PC/IE användare och vad det nu må vara.

Och Aqva: Även jag är inne på det allmänna forumet ibland biggrin.gif

vi är helt överens! kompiskram.gif

Redigerat av Aqvakul: 22-12-2009, 22:18

--------------------

zon 1

Citera
          smuleborg
          Inlägg 22-12-2009, 22:13
          Länk hit: #160

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 22-12-2009, 22:10) *
          vi är helt äöverens! kompiskram.gif

Kalas kompiskram.gif

--------------------

Citera

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-12-2025, 12:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon