Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kopia på klagomål
          pejori
          Inlägg 10-12-2009, 12:21
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (flaxss @ 10-12-2009, 11:52) *
          jag klickade idag på samtliga som fyllde år och alla som fyllde år (man som kvinna och som inte angivit kön) har takstigen varit inne och kollat på. man kan ju vara väldigt nyfiken av sig och kolla på profiler det behöver ju inte betyda att han vill nåt illa. även på min profil har han varit inne och läst och jag är ingen kvinna.

varför han raderat alla sina trådar och info kan ju vara flera orsaker, det behöver ju inte nödvändigtvis inte mena nåt, likaså att han kolla dom trådarna är ju inget man inte får göra, för att veta att han bara kollar dom trådar så måste man ju öppna samtliga trådar i hela forumet för att se vilka han är i. och i sådana trådar tror jag det är många kvinnliga medlemmar och som sagt han är kanske bara nyfiken. och vill kolla runt.

om han nu inte menar nåt illa med det som skrivs här att han gör, så är det väl ändå inte så trevligt att hänga ut en person såhär ? och jag tycker det är mycket löjligt att skriva öppet att någon medlem är äcklig. liksom om han inte menar nåt illa och allt är missförstånd.

och visst jag kan förstå att man tycker sådana är äckliga, obehagliga och man känner sig förföljd och det kanske är sant att det är en skum typ som är ute efternåt, men det bör som redan skrivits i tråden tas igenom pm. och att man låter takstigen förklara för sig och ev säga förlåt till dom som känt sig mest utsatta och kanske lugna ner för sakens skull eller ta andra åtgärder om det riktigt allvarligt. vad vet jag

ska tillägga att även jag varken försvarar eller anklagar någon.

Han Svarar inte på PM.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          flaxss
          Inlägg 10-12-2009, 12:40
          Länk hit: #62

Gäster

CITAT (pejori @ 10-12-2009, 12:21) *
          Han Svarar inte på PM.

jag tänkte mer på det som Aqvakul skrev att admin får agera och fråga än att medlemmar öppet skriver om det i en tråd. det behöver ju inte vara en mördare och stalker bara för man kollar i kvinnliga profiler. jag själv kollar nog fler i manliga profiler än kvinnliga exempel och jag brukar även läsa secret santa tråden+andra småprats trådar utan att själv delta.

visst man kan skriva att det finns en medlem som man känner obehag inför och att man anmält men nu har ju Maria s nämnt vilken det är och dessutom skrivit i sin profil och uppmanar andra att göra det= hängt ut. kan man liksom skrika ut det mer än så?

om det nu är ett missförstånd eller takstigen inte tänkts sig för (råkat göra nåt utan att mena illa) och så har ni två skrivit i era profiler att han inte hör hemma på detta forum och är äcklig och dessutom här i denna tråd.

ni kan väl själva hålla koll på medlemmen och rapporterar till admin när ni tycker ett övergrepp ha gjorts. och inte skriva här. fast nu gör det ju varken till eller ifrån då personen i fråga redan är uthängd.

och är det en skum typ som är ute efter nåt ja då får admin agera och ev ta bort medlemmen om det behövs eller ge en varning. jag tycker det är dåligt av en person om den menar illa och gör övertramp i profiler men jag tycker också det är dåligt att hänga ut en medlem när man inte ens säkert vet att den gjort nåt fel.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-12-2009, 13:01
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 08:36) *
          Jag förstår att flera känner obehag, uppmärksammade tidigt att han var väldigt mycket inne i profilerna, skrev märkliga saker i gästböckerna men producerade väldigt lite i trådarna. Principiellt tycker jag att man ska konfrontera honom i PM eller anmäla till administrationen. Den typ av kampanj som drivs i den här tråden är nog mindre lyckad och kan i förlängningen ev. leda till att vi får ett antal skvaller/förtalstrådar.

Men hur sjutton kommer ni på att någon är inne mycket och läser i profilerna och kanske skriver i gästböckerna? Går ni efter och kollar?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 10-12-2009, 13:18
          Länk hit: #64

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 08:36) *
          Jag förstår att flera känner obehag, uppmärksammade tidigt att han var väldigt mycket inne i profilerna, skrev märkliga saker i gästböckerna men producerade väldigt lite i trådarna. Principiellt tycker jag att man ska konfrontera honom i PM eller anmäla till administrationen. Den typ av kampanj som drivs i den här tråden är nog mindre lyckad och kan i förlängningen ev. leda till att vi får ett antal skvaller/förtalstrådar.

Båda är gjort och inget händer.
          Så då ska alltså jag gå tillbaka till alla trådar jag startat, och radera startinlägg, fotoalbum och gästbok, för att ingen ska rota runt där och inte ens svara på Tilltal???
          Vad jag vill, är att jag som medlem ska få avgöra om min sida är "allmän egendom" eller om jag ska få avgöra vem som får se den.
          Precis som med "vännerlistan" som var allmän, tills Ingemar ändrade den inställningen...

Jag vill kunna göra som med albumen, välja om jag vill visa dom och min profil, för alla eller inte...

Det kan jag inte nu, det är det jag vill få svar på av ADMIN.....

CITAT (*Stintan* @ 10-12-2009, 13:01) *
          Men hur sjutton kommer ni på att någon är inne mycket och läser i profilerna och kanske skriver i gästböckerna? Går ni efter och kollar?

Man ser om någon varit inne i ens egen flera ggr om dagen, flera dagar i rad.
          Sedan är det bara att följa sina egna besökare bakåt, så är personen i allas gästbok.

Har man börjat, är det inte svårt att följa spåren...

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          flaxss
          Inlägg 10-12-2009, 13:22
          Länk hit: #65

Gäster

CITAT (pejori @ 10-12-2009, 13:18) *
          Vad jag vill, är att jag som medlem ska få avgöra om min sida är "allmän egendom" eller om jag ska få avgöra vem som får se den.
          Precis som med "vännerlistan" som var allmän, tills Ingemar ändrade den inställningen...

jag håller med om att det skulle vara skönt att vara mer privat/anonym på odla (detta är det ända forum jag är med på där man kan se vilke medlemmar som är inne och läser i trådar och där det mycket visas).

exempelvis vänner och album att man kan få dom privat. däremot profilen är nog svårt att göra privat där får man nog istället tänka på vad man skriver. en profil är ju mer till för andra att läsa/veta mer om dig.

Citera
          pejori
          Inlägg 10-12-2009, 13:27
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (flaxss @ 10-12-2009, 13:22) *
          jag håller med om att det skulle vara skönt att vara mer privat/anonym på odla (detta är det ända forum jag är med på där man kan se vilke medlemmar som är inne och läser i trådar och där det mycket visas).

exempelvis vänner och album att man kan få dom privat. däremot profilen är nog svårt att göra privat där får man nog istället tänka på vad man skriver. en profil är ju mer till för andra att läsa/veta mer om dig.

Du har rätt. men en viss del bör man få ha privat även i sin profil..

Sedan är det inte jag som namngett honom, det har ni som läst min profil gjort.... dunno.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          flaxss
          Inlägg 10-12-2009, 13:32
          Länk hit: #67

Gäster

CITAT (pejori @ 10-12-2009, 13:27) *
          Du har rätt. men en viss del bör man få ha privat även i sin profil..

Sedan är det inte jag som namngett honom, det har ni som läst min profil gjort.... dunno.gif

jag tänkte mer på maria s som skrev hans nick först (tror jag?). eller åtminstone läste jag det i henns inlägg först i samband med detta.

album, gästbok, vänner är nåt som jag tycker man kan bestämma själv om dom ska vara privat eller ej. profil är jag lite tveksam till att göra privat men det finns kanske delar som man även där hade kunnat göra privat. annars får man tänka på att inte lämna ut allt för mycket. för det finns många typer på nätet.

Citera
          pejori
          Inlägg 10-12-2009, 14:25
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 11:25) *
          Han har varit på skånepågs profil idag.

En sak som jag har tänkt mycket på är att jag i början, när jag var ny här, jämt klickade fel och hamnade på någons profil istället för i tråden (klickade på namnet på den som skrivit i tråden sist istället för trådens rubrik). Jag minns att jag hamnade på aanderss´ profil femtielva gånger efter varandra. Undrar vad han tänkte om mig.

Men, inte i fem månader väl???
          Varje dag, i alla födelsedagsbarnens profiler och en hel tråds skribenter???
          Utan att delta i forumet för övrigt?

Jag ser om det är en ny medlem som traskar in ofta, och tänker "felklick" då jag gjorde samma sak och fortfarande gör när jag har bråttom.
          Nu är det en medlem som bara gör så... dunno.gif

Vet inte, det kanske är jag som är nojig, så jag får väl ta bort allt istället... crying.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          MariaS
          Inlägg 10-12-2009, 14:27
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (pejori @ 10-12-2009, 14:23) *
          Men, inte i fem månader väl???
          Varje dag, i alla födelsedagsbarnens profiler och en hel tråds skribenter???
          Utan att delta i forumet för övrigt?

...eller att dag efter dag gå in på de kvinnliga medlemmarnas profiler! Varken Aqva, Olle, aanderss o.s.v. får dagliga besök! medans de kvinnliga medlemmarna kan få mellan ett och fem besök under dagen, beroende på när och hur ofta de loggar in!?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-12-2009, 16:31
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tråkigt när medlemmar trakasseras..

Tråkigt med mer SPAM än någonsin..

Vad gör admin?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Rose
          Inlägg 12-12-2009, 16:39
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Aqvakul @ 12-12-2009, 16:31) *
          Tråkigt när medlemmar trakasseras..

Tråkigt med mer SPAM än någonsin..

Vad gör admin?

Ja, får man verkligen skriva vad man vill i sin profil? Kan jag skriva att jag tycker nån är dum t ex? Var går gränsen? Jag tycker den har passerats i det här fallet.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-12-2009, 16:43
          Länk hit: #72

Medlem

CITAT (Rose @ 12-12-2009, 16:39) *
          Ja, får man verkligen skriva vad man vill i sin profil? Kan jag skriva att jag tycker nån är dum t ex? Var går gränsen? Jag tycker den har passerats i det här fallet.

Nej, det är inte särskilt lyckat.

Men när medlemmen inte svara på PM och administrationen inget kan göra, så blir man nog lätt lite desperat...

--------------------

zon 1

Citera
          Rose
          Inlägg 12-12-2009, 16:58
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 12-12-2009, 16:43) *
          Nej, det är inte särskilt lyckat.

Men när medlemmen inte svara på PM och administrationen inget kan göra, så blir man nog lätt lite desperat...
          Personen bryter inte mot nån regel.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-12-2009, 16:59
          Länk hit: #74

Medlem

CITAT (Rose @ 12-12-2009, 16:58) *

nej, troligen inte..

--------------------

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 12-12-2009, 17:53
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (Rose @ 12-12-2009, 16:58) *

Nej. Det gör han inte.
          Det gör inte jag heller, om jag står på gatan utanför ditt hus och stirrar in till dej.
          Det är obehagligt och fast du ber mej sluta att titta in, envisas jag med att dag efter dag, stå där och titta.
          Flera gånger kommer jag förbi och tittar...
          Du kan tröttna och dra ner persiennen, och det är den "persiennen" vi vill ha här.
          Nämligen möjligheten att stänga av en medlem från en personlig profil...

Du
          kan välja om du vill ha PM eller inlägg i din gästbok
          Du kan välja om någon ska få se dina album eller ej..
          Du kan blockera en medlems inlägg så du slipper se dom.
          Du kan hinda en medlem att Skicka mail
          Men du kan inte hindra en blockerad medlem att se din sida...
          Man blockerar en medlem av en orsak, då bör din profil ingå i blockeringen...
          Jag menar inte att sidan ska göras anonym för alla medlemar, utan för dom man valt att blockera.

Min gästbok är min och ingen annanSka rota runt i den. Min profil är min, som jag bestämmer över...

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          MariaS
          Inlägg 12-12-2009, 18:19
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Enligt polis kan man fällas för stalking om man upprepat fortsätter att "titta" och om den "uttittade" känner obehag av detta. Tillsägelse måste föregå anmälan!

Citera
          Rose
          Inlägg 12-12-2009, 18:34
          Länk hit: #77

Medlem

Och sedan finns alla dom som gör precis samma sak som den ni namnger, bara det att dom loggar in anonymt. Hur ska ni skydda er mot dom har ni tänkt?

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 12-12-2009, 18:49
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (MariaS @ 10-12-2009, 07:11) *
          Men du går inte BARA in på de kvinnliga födelsedagsbarnens profiler! och du fortsätter inte att kolla upp profilerna på alla kvinnor som loggar in på forumet.
          Finns det en lista någonstans, som Secret Santa eller frökedjorna, sitter du inte och systematiskt går igenom alla kvinnornas profiler. Du ställer inte frågor på forumet, som du sen raderar så fort du fått svar! och framför allt, du lämnar ett litet avtryck i gästboken med en liten hälsning...

men lägg av! man kollar väl i precis vilken profil man vill? och skriver i vilken man vill? så länge människan inte tar kontakt eller gör något dumt så får han/hon väl kolla precis vad som helst i forumet? och dessutom i vilken ordning som helst också? det räcker med att logga in som osynlig så kan du smyga runt i allas profiler utan att det öht syns.
          och sånt anmäler ni till admin?
          jisses...

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 12-12-2009, 18:56
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (herkules @ 12-12-2009, 18:49) *
          men lägg av! man kollar väl i precis vilken profil man vill? och skriver i vilken man vill? så länge människan inte tar kontakt eller gör något dumt så får han/hon väl kolla precis vad som helst i forumet? och dessutom i vilken ordning som helst också? det räcker med att logga in som osynlig så kan du smyga runt i allas profiler utan att det öht syns.
          jisses...

Tja. Störs man av det så bör man ha rätt att få slippa.
          Men man kan ju radera allt och skita i forummet helt i fortsättningen.
          Tjing.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Piccante
          Inlägg 12-12-2009, 19:06
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (MariaS @ 12-12-2009, 18:19) *
          Enligt polis kan man fällas för stalking om man upprepat fortsätter att "titta" och om den "uttittade" känner obehag av detta. Tillsägelse måste föregå anmälan!

Ursäkta mig men har inte den "uttittade" ett eget ansvar i detta med??? Det är väl ingen rättighet att fläka ut sig själv med namn, bild, personlig information etc på ett allmänt forum öppet för alla registrerade användare och sen begära att folk inte ska använda de funktioner som finns i forumet som att besöka profilsidor?! Hur knepigt personen än må uppträda så är det inget otillåtet att göra precis som andra användare gör. Att hänga ut en person och komma med anklagelser är väl lika illa eller?

CITAT (herkules @ 12-12-2009, 18:49) *
          jisses...

tummenupp.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-12-2025, 12:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon