|
Det kan….. vara så att symtomen förmycket fröus och fullus te breddus tillfälligt kan lindras något om man samtidigt drabbas av annan åkomma som t.ex ”stickius mössus/benvärmus/halsdukus”. Enligt forskare är det troligen samma sjukdom det är bara symtomen som skiljer sig lite.
För att säkerställa att det verkligen är så har forskare på Karolinska institutet sökt efter försökspersoner som mot en icke föraktlig ersättning skulle ingå i en studie. Försöken skulle pågå under juni, juli och augusti och kräver att försökspersonen under minst sex veckor helt avstår från trädgårdsarbete eller trädgårdsrelaterade aktiviteter. Tyvärr har man inte lyckats få någon att ställa upp så staten har dragit tillbaka forskningsanslagen.
Jag kan just nu enbart hänvisa till egna erfarenheter. Under se senaste 14 dagarna har jag i stort sett endast loggat in här på odla väldigt korta stunder mest då för att kolla PM och frön har jag knappt skänkt en tanke. I dag tog garnet slut och innan jag ens hunnit fatta det hade jag fått ett svårartat återfall börjat skriva listor i Excel över vilka frön jag ska beställa från STA.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|