Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lider du av förmycketus fröus eller fullus till breddus?, Smittsam trädgårdssjukdom
          Lider du av förmycket fröus eller fullus till breddus?
          Lider du av förmycket fröus eller fullus te breddus?
          Ja, varit drabbad av dessa kroniska sjukdomar sedan flera år tillbaka [ 42 ] ** [75.00%]
          Ja, sedan en kortare tid [ 6 ] ** [10.71%]
          Jag verkar vara smittad men det har inte brutit ut ännu [ 3 ] ** [5.36%]
          Jag var det förut men har hittat ett botemedel (vad i så fall!)- [ 0 ] ** [0.00%]
          Nej, jag är resistent [ 2 ] ** [3.57%]
          Har jag aldrig ens hört talas om! [ 3 ] ** [5.36%]
          Totalt antal röster: 56
          Gäster kan inte rösta 
          Eva 33c
          Inlägg 13-12-2009, 21:24
          Länk hit: #41

Gäster

Ja dikten är från samma bok. Har ni inte läst denna bok än (Ett år med min trädgård) så rekomenderas den på det bestämdaste! Igenkänningsfaktorn är hööög... tummenupp.gif

Citera
          Anki V
          Inlägg 13-12-2009, 21:30
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Det kan….. vara så att symtomen förmycket fröus och fullus te breddus tillfälligt kan lindras något om man samtidigt drabbas av annan åkomma som t.ex ”stickius mössus/benvärmus/halsdukus”. Enligt forskare är det troligen samma sjukdom det är bara symtomen som skiljer sig lite.

För att säkerställa att det verkligen är så har forskare på Karolinska institutet sökt efter försökspersoner som mot en icke föraktlig ersättning skulle ingå i en studie. Försöken skulle pågå under juni, juli och augusti och kräver att försökspersonen under minst sex veckor helt avstår från trädgårdsarbete eller trädgårdsrelaterade aktiviteter. Tyvärr har man inte lyckats få någon att ställa upp så staten har dragit tillbaka forskningsanslagen.

Jag kan just nu enbart hänvisa till egna erfarenheter. Under se senaste 14 dagarna har jag i stort sett endast loggat in här på odla väldigt korta stunder mest då för att kolla PM och frön har jag knappt skänkt en tanke. I dag tog garnet slut och innan jag ens hunnit fatta det hade jag fått ett svårartat återfall börjat skriva listor i Excel över vilka frön jag ska beställa från STA.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Knytt
          Inlägg 14-12-2009, 13:24
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 649
          Medlem nr: 14 539

Samsjukligheten tycks oväntat hög *stickar glatt vidare på mitt femte par tofflor*

--------------------

Lever och odlar i zon 1, norra Halland

Våra trädgårdsstrapatser kan man följa i bloggen

Citera
          Peztis
          Inlägg 14-12-2009, 13:51
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Ja, det stämmer nog att samtliga dessa sjukdomar ingår i handarbetus konstantus i dess olika varianter om det så är spade och sekatör, hammare och såg eller nål och tråd som är ett måste i handen.

Nu har jag i stort sett fixat färdigt mina Busfröpåsar som ska skickas nästa år, ska snart ner i källaren och såga till brädor till en blomlåda och när den är klar så ska jag ta fram symaskinen till julklänningen.

Jag är nog ett svåååårt fall, båda mina föräldrar lider också av det precis som mina bröder.
          Jag har stora förväntningar på min son!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Lavin
          Inlägg 15-12-2009, 11:47
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 13 034

Det är ju faktiskt en åkomma som det inte gör så mycket om man smittar ner sin omgivning med. Även om det kan bli trångt om platsen.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-11-2025, 09:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon