CITAT (Gunilla T @ 14-01-2010, 15:40)

Vet inte om du är hånfull nu eller inte
Allt handlar heller inte om pengar...jag har sanerat gammal taggtråd, ibland med tredubbel tråd, på en yta över 50 ha. Rivit upp ur marken och diken och plockat ur alla märlor ur störarna som jag eldat upp. Så många djur som skadat sig på taggtråden under årens lopp, de som jagade här förut brydde sig inte...
Taggtråden kördes till tippen. Här fanns förut en vildsvinsfarm och hela området var ingärdat med högt stängsel och okunniga människor har spikat fast stängslet i träd
När vi köpte marken togs vildsvinsstänglet bort men man klippte bara loss det från träden så där stack ut vassa delar som lämnades kvar...älgar och råddjur skar sig säkert på alla dessa vassa piggar som stack ut. Hittar ff enstaka träd med rester av nätet men det mesta har vi lyckats få bort.
Nej, jag är absolut inte hånfull.. jag menar det verkligen!
Det där med taggtråd är inte jägarnas sak om man ska vara petig... det är markägarens ansvar. Hittar man taggtråd i naturen som inte används ska man säga till markägaren. Om han inte gör någonting åt skräpet går det bra att lämna in en anmälan till polisen... det kan man göra anonymt

Fast som jägare på marken ligger mangaranterat bättre till hos ägaren ifall man själv tar tag i skräpet. Förra året körde vi dryga 900 kilo skrot från marken... tvättmaskinen vi hittade i skogen var aningen felplacerad

CITAT (herkules @ 14-01-2010, 15:38)

två fel gör aldrig ett rätt och hur du kan försvara den här slakten av varg förvånar mig faktiskt!
Jakt heter det... slakt är någonting helt annat.
Den svenska jakten på varg sköttes förhållandevis bra. Det är ju tyligen bara en liten skara aktivister som sprider osanning om jakten men det börjar ju uppdagas nu.