Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

90 sidor V  « < 56 57 58 59 60 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 1600 jägare har, anmält sig till vargjakten
          dahla
          Inlägg 15-01-2010, 21:38
          Länk hit: #1141

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

CITAT (vitavargen @ 15-01-2010, 21:15) *
          Om vi alla andra vore lika "naturälskare" och drog vår strå till stacken på det sätt som Dahla gör, slulle inte bli så mycket kvar av naturen att skryta med.

Så, nu tryter argumenten och då kommer dom personliga angreppen... inte så speciellt oväntat.

Citera
          dahla
          Inlägg 15-01-2010, 21:45
          Länk hit: #1142

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 15-01-2010, 19:24) *
          Dahla är en typisk jägare.
          Han tycks veta allt och har aldrig fel. Det är alla andra naturälskande människor som snackar skit.

haha! Så jag är den typiske jägaren smile.gif Jag trodde det var Bäckamarkus och Åsa-Nisse som var det...

Nää...jag vet inte alls allt... du är säkerligen bra mycket bätter än mig på många saker... du kan säkert allt mycket bättre än mig och alla andra... och vet du vad... det rör mig inte i ryggen smile.gif Grattis!

Citera
          vitavargen
          Inlägg 15-01-2010, 22:09
          Länk hit: #1143

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (dahla @ 15-01-2010, 21:38) *
          Så, nu tryter argumenten och då kommer dom personliga angreppen... inte så speciellt oväntat.

Om nån bli medlem här idag, ser personen direkt att du har stått och predikat för död åt vargen. Om alla vi andra gör samma sak(varje väljer ett djur och predikar död åt det) blir det nåt kvar av naturen?Har jag sagt nåt konstigt?

(Tala inte om argument. I många inlägg har du slängt sk*t på medlemmarna i denna tråd. Vill du att jag tar upp dem en efter en?)

Citera
          dahla
          Inlägg 15-01-2010, 22:17
          Länk hit: #1144

Medlem

CITAT (vitavargen @ 15-01-2010, 22:09) *
          Om nån bli medlem här idag, ser personen direkt att du har stått och predikat för död åt vargen.

Du tolkar mig fel på samma vis som du tolkar många andra i den här tråden fel... om du inte har någonting att tillföra i debatten så behöver du väl ändå inte ägna dig åt personangrepp här i tråden...

Citera
          vitavargen
          Inlägg 15-01-2010, 22:21
          Länk hit: #1145

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (dahla @ 15-01-2010, 22:17) *
          Du tolkar mig fel på samma vis som du tolkar många andra i den här tråden fel... om du inte har någonting att tillföra i debatten så behöver du väl ändå inte ägna dig åt personangrepp här i tråden...

Den retoriken är bekant!

Det är slut på de påhittade argumenten för att döda vargen.

Idag har du förutom de flesta i denna tråd, även MUF:s ordförande mot ditt tankesätt.
          Sluta tänk på att döda. Tänk på att hjälpa andra att leva. det är jätte kul.

Citera
          herkules
          Inlägg 16-01-2010, 00:47
          Länk hit: #1146

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Bettis @ 15-01-2010, 20:43) *
          Som sagt både jag och gubben är utbildade jägare men vi skulle aldrig jaga varg, så typiskt jägare är inte att man vill jaga varg och som väl är är vi ett antal som tycker så, inte tycker vi att det är fräckt att ha tagit ihjäl en varg, vi står gärna över.

nej man är faktiskt ingen typisk jägare om man vill döda varg - det stora flertalet jägare i sverige avstod det nöjet.
          det är bra.
          jag tror att dahla gör en hel del gott i naturen, skulle han dessutom sluta skjuta djur så bleve det guldstjärna i kanten!
          smile.gif
          god natt!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          dahla
          Inlägg 16-01-2010, 06:45
          Länk hit: #1147

Medlem

CITAT (herkules @ 16-01-2010, 00:47) *
          skulle han dessutom sluta skjuta djur så bleve det guldstjärna i kanten!
          smile.gif
          god natt!

Nyss hemkommen... jag sköt ett rådjur för 15 minuter sedan... det låg i diket med båda bakbenen avslagna. ingen guldstjärna för mig med andra ord... nästa gång får nog djuret ligga kvar och dö i sina smärtor... NOT!!!

god natt!

Citera
          herkules
          Inlägg 16-01-2010, 09:10
          Länk hit: #1148

Medlem

CITAT (dahla @ 16-01-2010, 06:45) *
          Nyss hemkommen... jag sköt ett rådjur för 15 minuter sedan... det låg i diket med båda bakbenen avslagna. ingen guldstjärna för mig med andra ord... nästa gång får nog djuret ligga kvar och dö i sina smärtor... NOT!!!
          god natt!

det där har vi redan diskuterat, det finns nog ingen som inte tycker att viltvård i den meningen att trafikskadade djur (andra skador också) skabbdjur mm ska finnas.
          så det var bra att du tog livet av rådjuret.
          för rådjurets skull.

Redigerat av herkules: 16-01-2010, 09:11

--------------------

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 16-01-2010, 11:28
          Länk hit: #1149

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Kan meddela att ytterligare en varg är skjuten utanför Bräcke. (7 mil från Överböle). Skyddsjakt. Den har härjat i renflock på vinterbete i skogslandet. Tyvärr fick man göra efersök men den kunde avföras dagen därpå och skickas till SVT.

Fört att strö ytterligare salt i den här trista debatten där de få som deltar tuggar om och om igen vill jag nämna ett TT-meddelande att Olof Liberg, forskningledare vid Grimsö viltforskningsstation, räknar med att minst 50 vargar kan behövas skjutas nästa år. Orsaken är att vargstammen växer med ca 19%/år.

Citera
          herkules
          Inlägg 16-01-2010, 11:44
          Länk hit: #1150

Medlem

CITAT (Överbölingen @ 16-01-2010, 11:28) *
          Kan meddela att ytterligare en varg är skjuten utanför Bräcke. (7 mil från Överböle). Skyddsjakt. Den har härjat i renflock på vinterbete i skogslandet. Tyvärr fick man göra efersök men den kunde avföras dagen därpå och skickas till SVT.
          Fört att strö ytterligare salt i den här trista debatten där de få som deltar tuggar om och om igen vill jag nämna ett TT-meddelande att Olof Liberg, forskningledare vid Grimsö viltforskningsstation, räknar med att minst 50 vargar kan behövas skjutas nästa år. Orsaken är att vargstammen växer med ca 19%/år.

läste om "skyddsjakten".

vad olof liberg säger ska man ta med en nypa salt, annat folk menar att vi måste ha en vargstam på minst 1500 individer innan det kan bli tal om att skjuta av i den storleksordningen.

--------------------

Citera
          gnon49
          Inlägg 16-01-2010, 12:56
          Länk hit: #1151

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Visst gör jägarna nytta och att jaga är säkert en intressant hobby med många positiva inslag. Men när man inriktar sig på våra rovdjur så bleknar glansen betydligt. Då gör man mer skada än nytta och jakten får ett inslag av ren avrättning, och visar att en del jägare har svårt med det här om balansen i naturen. Eftersom man inte kan lära gamla hundar sitta får vi hoppas att synsättet ändras hos nästa generation jägare.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 16-01-2010, 14:14
          Länk hit: #1152

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

Nya fakta:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6430106.ab

Citera
          sqrulan
          Inlägg 16-01-2010, 14:26
          Länk hit: #1153

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

VA???? Kanske vi ska ha skyddsjakt på människor också?
          Förklara för mej varför inte varg, lo björn får leva sina liv, VAD har dom gjort för fel? Kan inte naturen sköta detta utan att vi lägger oss i.

Redigerat av sqrulan: 17-01-2010, 15:55

--------------------

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 16-01-2010, 14:41
          Länk hit: #1154

Medlem

Det är inte bara en.

http://www.nwt.se/article643738.ece

Försvara inte jägare FÖR mycket. Bra jägare måste se till att extremisterna mister sin licens.

Citera
          herkules
          Inlägg 16-01-2010, 17:10
          Länk hit: #1155

Medlem

manifestationer så här långt:
          17/1 (i morgon) mynttorget, gamla stan, sthlm, kl:14.00
          ses vi?
          4/2 örebro, har ej tid och plats ännu
          falun - datum, tid, plats ej klart

CITAT (sparvuggla @ 16-01-2010, 14:41) *
          Försvara inte jägare FÖR mycket. Bra jägare måste se till att extremisterna mister sin licens.

det är det nog ingen som gör, men även om det finns 12000 varghatare så finns det lyckligtvis fler ickevarghatare wink.gif

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 16-01-2010, 17:54
          Länk hit: #1156

Medlem

jag läser just nu en bok av yngve ryd som heter ren och varg samer berättar.
          de gamla samerna verkade ha en mycket större förståelse för vargen än vad som visas idag, bland annat står det:
          vargen biter inte människor. man behöver inte vara rädd, vargen är inte som tigrar. folk som vallar har aldrig blivit anfallen av varg.
          de enda människor som blivit bitna är vargjägare med spjut, men de har förföljt vargen så långt så den orkar inte fly mer.
          då stannar den och försvarar sig, men en varg som har krafter kvar flyr för människan.

Redigerat av herkules: 16-01-2010, 17:54

--------------------

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 16-01-2010, 18:29
          Länk hit: #1157

Medlem

http://www.dn.se/opinion/signerat/varg-ana...krati-1.1026547

Mycket bra beskrivet!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-01-2010, 06:20
          Länk hit: #1158

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

4500 personer var tydligen aktivt jagande efter de få vargarna. En riktig folkfest med andra ord.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/vargarna-...r-sig-1.1028255

Citera
          Solstorm
          Inlägg 17-01-2010, 10:20
          Länk hit: #1159

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (Aqvakul @ 15-01-2010, 19:28) *
          Dessutom tycker jag att han är en tapper själ som tar debatten, i princip ensam gentemot ett antal besvikna vargvänner.

Skriver under på det. Vargen har diskuterats tidigare men vargälskarna är så hatiska i sina inlägg mot de som inte vill ha varg inpå sina väggar att de flesta vargmotståndare tystnat i detta forum.

Jag bor i ett vargrevir. Här finns en flock vargar och fler kommer att födas i år. Jag tycker att det är mycket otrevligt att gå ut när det är mörkt och veta att flocken finns där någonstans.

4500 jägare skjuter 27 vargar, det innebär att 4473 jägare blev utan. Jag fattar inte hysterin runt att man skjutit vargar. Varför reagerar ingen över att svenskar åker ner till Afganistan och skjuter civila människor?

Citera
          herkules
          Inlägg 17-01-2010, 11:36
          Länk hit: #1160

Medlem

CITAT (Solstorm @ 17-01-2010, 10:20) *
          Skriver under på det. Vargen har diskuterats tidigare men vargälskarna är så hatiska i sina inlägg mot de som inte vill ha varg inpå sina väggar att de flesta vargmotståndare tystnat i detta forum.
          Jag bor i ett vargrevir. Här finns en flock vargar och fler kommer att födas i år. Jag tycker att det är mycket otrevligt att gå ut när det är mörkt och veta att flocken finns där någonstans.
          4500 jägare skjuter 27 vargar, det innebär att 4473 jägare blev utan. Jag fattar inte hysterin runt att man skjutit vargar. Varför reagerar ingen över att svenskar åker ner till Afganistan och skjuter civila människor?

fast helt ärligt, är du rädd för att gå ut så får du faktiskt flytta till något ställe där du känner dig trygg.
          så är det för alla - pallade inte jag att bo i stockholm pga människor eller bilar så inte f-n kan jag kräva att att människor eller bilar ska bort, jag och alla stockholmare kan inte bestämma att det ska bara finnas 210 bilar för vi är rädda för dem!
          så länge det finns en enda varg kvar ute i skogen så kommer alltid några skrika att de är rädda.
          vargen ska inte klä skott för att jägarlobbyn skriker högt och för att människor på landsbygden ska få någon slags kvitto på att politikerna lyssnar på dem.
          majoriteten av sveriges befolkning VILL ha varg i skogarna, lev med det!

--------------------

Citera

90 sidor V  « < 56 57 58 59 60 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 03:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon