Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Möss i äppellådan, Äta eller inte äta?
          KRT
          Inlägg 11-12-2009, 13:38
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 11:08) *
          Jag tror i allafall inte att de packeteras i plast direkt på fälten... Äpplena i affären kommer dessutom i lådor utan plast runt, eller är de plastade under transporten? I allafall så gnager möss hål på sådant på nolltid.

Som sagt, de flesta som bor i hus , på landet eller i stan har haft möss inne då och då. Nu liksom för hundra år sedan. För hundra år sedan hade många djuren i köket, så du behöver inte gå 150 år tillbaka för att hitta lite ohygien..

Nu menar jag kanske inte precis äpplen, utan pratar med om anndra varor....

Jag är mycket medveten om att möss finns överallt. Det var inte så länge sedan jag läste om en studentkorridor med musproblem smile.gif. Har själv fällor på taket, men trots att jag är uppväxt i villa där vi hörde mössen i väggarna under vinterhalvåret stötte jag alödrig någonsin på muslortar i köket eller inomhus öht.....

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-12-2009, 16:11
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Lyllos dig rolleyes.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-12-2009, 18:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Christa @ 11-12-2009, 10:04) *
          ...I skogen plockar vi blåbär direkt från riset men i Tyskland där de har rävbandmask är det otänkbart. Att vi skall få hit den är jag verkligen orolig för...

Jag med!!! Blir så förbannad på folk som inte tycker de behöver avmaska sina hundar när de åker fram och tillbaka med dem. Det är verkligen INTE kul att aldrig mer kunna njuta av några färska smultron, blåbär osv. Men svenskarna bryr sig inte! De fattar inte, bara skämtar bort det "äsch, lite mask är väl inget farligt". Jag har hört att det redan lär ha hittats dvärgbandmask och det är ju hur som helst bara en tidsfråga med råttor och rävar som springer över bron och alla smuggelhundar från Polen. help.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Christa
          Inlägg 11-12-2009, 19:27
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Myosotis @ 11-12-2009, 18:02) *
          Jag med!!! Blir så förbannad på folk som inte tycker de behöver avmaska sina hundar när de åker fram och tillbaka med dem. Det är verkligen INTE kul att aldrig mer kunna njuta av några färska smultron, blåbär osv. Men svenskarna bryr sig inte! De fattar inte, bara skämtar bort det "äsch, lite mask är väl inget farligt". Jag har hört att det redan lär ha hittats dvärgbandmask och det är ju hur som helst bara en tidsfråga med råttor och rävar som springer över bron och alla smuggelhundar från Polen. help.gif

Håller med! Starta gärna en ny tråd om det. Där finns mycket att ventillera.

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-12-2009, 19:42
          Länk hit: #25

Gäster

Såvitt jag vet så är inte råttor spridare av denna mask (Måhända är jag partisk, men det är det jag fått fram), men jag har förstått att det är katter, hundar varg, räv, fjällräv och mårdhund som är spridarna...
          Men riktigt jäkla otäck är det med denna mask....

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 11-12-2009, 22:05
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Klart ni inte ska äta mössen i lådan??

--------------------

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 11-12-2009, 22:41
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

"Lite skit rensar magen" sa mina mor- och farföräldrar...... Likadant mina föräldrar....
          Tror inte vi skall vara så förbaskat försiktiga..... OK tvätta, skölj och skala mm det är jättebra, men jag tror också det är fullt tillräckligt, vi måste försöka bygga upp ett försvar mot den skit som vi har nära oss....

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-12-2009, 22:45
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Visst är det tråkigt med människor som tänker kortare än näsan räcker..

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-12-2009, 22:48
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Kommenterade aldrig själva äpplena... Jag skulle skölja och äta.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 11-12-2009, 22:55
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

DETTA är inte "lite skit" som rensar magen, det är inte det jag menar.... DETTTA är en fruktansvärd konsekvens av "pendlingen" över gränserna, ,mm mm ...
          Jag hoppas verkligen att vi skall kunna fortsätta äta blåbär och smultron direkt från växtplatsen och därigenom få i oss den där "nyttiga" skiten som rensar magen, eller som gör att vi tål liiiiiite mer än steriliserade och pastöriserade varor.,...

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 01:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon