Hej hej!
Tänkte bara höra om det finns någon med erfarenhet av att hyra container här.....
Vi har fått lite kaos i vår nedervåning eftersom vi tagit hem min sambos företag innan vi hann göra i ordning i källaren. Har ni någonsin suttit och lekt med ett brickspel där det är en bild som är uppdelad i ex 16 eller 25 rutor som man ska försöka få i rätt ordning? man skjuter dessa brickor fram och tillbaka och när man äntligen fått en bricka på plats så måste den flyttas för att en annan ska komma på rätt plats..... Så är vår källare just nu...då vet ni vilket plan vi är på..... Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vår enda lösning nu tror vi är att hyra en stoooooooooooor container med tak och låsbara dörrar. Bära ut allting och sedan ställa tillbaka allt igen där det ska vara. Vi hade tänkt bjuda in hela släkten och köra stenhårt en helg så kanske hyra den i3-4 dagar!
Har läst lte på byggahus.nu om containrar men där handlar det mycket om att fylla containrar med skräp och det verkar vara tömningen som är dyr. Men här ska vi lämna tillbaka den tom. Men de som hyr ut containrar för förvaring kanske är dyrare än skräpcontainrar...
Det som också verkar vara lite kruxigt är att containerföretagen bara finns i storstäder och jag bor i Katrineholm.
Så om någon vet något eller kan tipsa om någon bra webbsida så skulle jag bli jätteglad.
Ha det gott! /Anki
|