Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tinnitus
          Anma
          Inlägg 22-02-2010, 10:48
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Uppdatering.
          Detta susande tinnitus försvann, i samband med magkatarren, faktiskt. Nu senaste veckorna har magen börjat paija igen. Vi håller på och flyttar, skapar stress och då har det också blivit si och så med de nya matvanorna. Samband? Något som verkar ha samband i varje fall är att sustinnitus är tillbaka! Och det verkar som att örongångsinflammationen är på återtåg igen också, i andra örat, den som inte låter.

Verkar som att dessa tre saker hör i hop med stress. Tror inte att det är tillfälligheter.

Citera
          Alba
          Inlägg 22-02-2010, 13:39
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag tror inte heller att det är tillfälligheter att det sammanfaller. Nog är det symtom på stress - utan tvekan.
          Ja att flytta är ju inte heller bara att ta möblerna och gå - det är mycket planering och tänkande samtidigt som du har en F-kassa som strular till det.
          Lycka till - jag hoppas det blir bättre.
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 22-10-2010, 23:02
          Länk hit: #23

Medlem

Min vän suset är tillbaka. Lika bra att kalla den vän, då kanske den blir det tillslut. Men när den försvann någon gång i våras är det inte direkt så jag saknat den, och riktiga vänner saknar man. Denna sus-tinnitusen är väl en låtsasvän den. Som kommer när den behagar och vägrar att försvinna fast man kastar ut den. Sen en dag är den bara borta. För att återkomma när man minst anar. En slug jävel.

Citera
          Christa
          Inlägg 23-10-2010, 09:07
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag hade tinnitus i några år och höll på att bli nipprig av det.

Efter att det varit tyst i många år så fick jag återfall när vi skaffade trådlöst tangentbord och mus. När vi bytte tillbaka till vanliga prylar så försvann det igen.

Fick det från början av en bärbar telefon och nu läste jag häromdagen att forskare konstaterat att man kan få det av mobiltelefon.

Jag hade det bara i telefonörat och när jag fick återfall var det fortfarande bara i det örat.

Citera
          Anma
          Inlägg 23-10-2010, 10:28
          Länk hit: #25

Medlem

Pratar sällan i trådlöst och mobil och det är inte mitt pratöra, så den teorin föll för min del.

Citera
          Christa
          Inlägg 23-10-2010, 10:48
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Anma @ 23-10-2010, 11:28) *
          Pratar sällan i trådlöst och mobil och det är inte mitt pratöra, så den teorin föll för min del.

Jag menade i och för sig inte att din tinnitus berodde på det men man när det gäller elektriska fält så kan man nog få det av klockradio, induktionshäll och kanske andra saker också.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-10-2010, 11:11
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Hej Anma,

Det måste vara jobbigt att inte det blir tyst någon gång. Läste igenom hela tråden (så att jag inte är ute och cyklar) och det märks att den ändrar karaktär hos dig. Kanske dina hörselorgan i innerörat är extra känsliga, och att även stress och likn, kan få det igång.
          Vad har du fått för besked fr. läkarna?
          Har du haft återkommande öroninflammationer på den sidan? det kan vara långt tillbaka, så tänk.

Jag har handsfree till mobilen eller sätter på högtalaren, för mitt öra blir varmt och det känns som halva huvudet kokar efter ett tag, så jag slutade att använda mobilen tills dessa hjälpmedel kom. Jag är för känslig för olika energier och undviker dem.
          Men jag har inga som helst ljud i mina öron, det skulle märkas i så fall när jag mediterar utan musik.

Min mamma hadde svår tinnitus i bägge öron och det gjorde det hela svårt att sova. Hon brukade säga att om det vore en "orkester" som spelade, men det finns en annan i andra örat och de spelade i otakt. Hörapparaten hjälpte henne inte --- det blev 3 Olika orkestrar, och då orkade hon inte med längre.

Jag såg hur hon led av det, men hon hade haft detta över 40 år.
          Jag tror att det finns färskare info att hitta på nätet för detta verkar vara så vanligt och det kryper ner i åldrarna.
          Jag hoppas att det lugnar ner sig när du blir mindre stressad, tycker synd om dig för räcker det inte med annat??? smiley_small_hug.gif Fuchsian....

Citera
          Christa
          Inlägg 23-10-2010, 12:40
          Länk hit: #28

Medlem

Det här kanske kan vara något

http://www.expressen.se/halsa/1.948596/nyt...er-mot-tinnitus

Citera
          Skruttis
          Inlägg 23-10-2010, 13:39
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Tack för länken Christa!
          Det där ska jag läsa mer om. yes.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Anma
          Inlägg 23-10-2010, 13:49
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Christa @ 23-10-2010, 13:40) *

Det där var spännande! Fast min tinnitus har inget med ljud utifrån att göra. Ingen bullerskada eller så, fast det kanske kan hjälpa ändå.

Citera
          Skruttis
          Inlägg 23-10-2010, 13:56
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Precis som för dig Anma så har inte min tinnitus heller med någon bullerskada att göra.
          Men jag kan tänka mig att prova i princip allt, för att få det i a f något tystare.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-10-2010, 14:44
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det behöver inte vara relaterad till bullerskada men den kan hjälpa till att få den igång.
          Som jag nämnde tidigare, kan det ha med att göra inneörats ömtåliga hörselapparat, och ingen är sig lik den andra, så kan man med tiden (åldern) få den delen att fungera sämre.
          Men ni som är drabbade hoppas jag att det finns lindring el. att de hittar orskaken till detta pina. .. trostar.gif
          Då ska jag vara tacksam att sluppit den, men det vet man inget om hur det blir med åldern. .Fuchsian...

Citera
          Myosotis
          Inlägg 23-10-2010, 14:50
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Anma @ 23-10-2010, 00:02) *
          Min vän suset är tillbaka...

trostar.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Christa
          Inlägg 23-10-2010, 19:33
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Anma @ 22-02-2010, 11:48) *
          Uppdatering.
          Detta susande tinnitus försvann, i samband med magkatarren, faktiskt. Nu senaste veckorna har magen börjat paija igen. Vi håller på och flyttar, skapar stress och då har det också blivit si och så med de nya matvanorna. Samband? Något som verkar ha samband i varje fall är att sustinnitus är tillbaka! Och det verkar som att örongångsinflammationen är på återtåg igen också, i andra örat, den som inte låter.
          Verkar som att dessa tre saker hör i hop med stress. Tror inte att det är tillfälligheter.

Hade inte läst hela tråden innan. Här skriver du både att den försvann och kom tillbaka. Jag hänger inte med riktigt. Först trodde jag du menade att den försvann när du fick magkatarr men du kanske menar att den försvann samtidigt som magkatarren?

Jag har hört även på annat håll att man kan få tinnitus i samband med stress. Däremot är det inte alltid den försvinner när man slutar stressa.

Citera
          Anma
          Inlägg 23-10-2010, 19:52
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Christa @ 23-10-2010, 20:33) *
          Hade inte läst hela tråden innan. Här skriver du både att den försvann och kom tillbaka. Jag hänger inte med riktigt. Först trodde jag du menade att den försvann när du fick magkatarr men du kanske menar att den försvann samtidigt som magkatarren?

Jag har hört även på annat håll att man kan få tinnitus i samband med stress. Däremot är det inte alltid den försvinner när man slutar stressa.

Det där skrev jag i februari, inte minns jag exakt hur det var. Tinnitusen kom och gick antar jag. Men suset har i varje fall varit borta hela sommaren och kom tillbaka här om dagen. Nu har jag inget att stressa för vad jag vet.

Den vanliga jag haft i flera år är kvar oförändrad, tjut-tinnitusen.

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 23-10-2010, 22:28
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Det här är verkligen mysko.

Stundtals har jag någon underlig form av tinitus. Lider sällan av den. Men det jag hör är fågelkvitter. Och med min ålder skall jag inte höra sådana toner i den tonhöjden. Flyger en morkulla på försommaren så hör jag knorpet men inte knispet. Ibland så är det störande. Och jag har svårt att tro att jag hör så mycket fågelsång.
          Det uppstår oftast när jag har brus runt mig. Men det är inte störande. Jag var artillerist i början på min militära bana. Kanske en förklaring.

Gillar pippisången i alla fall.

Redigerat av Överbölingen: 23-10-2010, 22:34

Citera
          netha
          Inlägg 23-10-2010, 22:41
          Länk hit: #37

Gäster

Skulle det vara så enkelt som att svälja några piller och slippa tinnitus ... ja då skulle nog den pillertrillaren fått nobelpriset.

Mot tinnitus finns än så länge inga vetenskapligt belagda metoder att bota ... det görs operationer i något land ... minns inte vilket ... tveksamt enl vetenskapen.

Har själv haft oljud sen juli 1985 ... blivit erbjuden motljud men tackat nej ... jag har med åren vant mig ... inte helt men iaf så kan jag leva ett normalt liv.

Citera
          omk
          Inlägg 23-10-2010, 23:07
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Detta hör förmodligen inte alls till era besvär, men jag måste bara berätta vad som hände min mamma.

Hon hade en känsla, lite som växtvärk (diffus, gjorde inte ONT, mera som en molande obehagskänsla) på ena sidan av halsen och framför samma sidas öra SAMT nåt som hon trodde liknade Tinnitus-ljud (väsningar, knaster och pip lite då och då) i ena örat för nåt år sen. Hennes läkare kunde INTE hitta vad som var galet.

Av en ren händelse gick hon till tandläkaren för en två-årskoll och HAN hittade orsaken !!
          Hon hade en varbildning kring roten av en visdomstand !
          Så när tanden var väck och inflammationen hävd, blev allt precis som förut !!
          Observera att hon INTE hade ont i tanden/käken alls !

Jag kan inte ens BÖRJA att förstå hur personer med Tinnitus har det, men det måste vara fruktansvärt ! Att inte kunna få tyst på eländet, vad man är gör !

Redigerat av omk: 23-10-2010, 23:09

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          netha
          Inlägg 23-10-2010, 23:10
          Länk hit: #39

Gäster

CITAT (omk @ 24-10-2010, 00:07) *
          Detta hör förmodligen inte alls till era besvär, men jag måste bara berätta vad som hände min mamma.

Hon hade en känsla, lite som växtvärk (diffus, gjorde inte ONT, mera som en molande obehagskänsla) på ena sidan av halsen och framför samma sidans öra SAMT nåt som hon trodde liknade Tinnitus-ljud (väsningar, knaster och pip lite då och då) i ena örat för nåt år sen. Henes läkare kunde INTE hitta vad som var galet.

Av en ren händelse gick hon till tandläkaren för en två-årskoll och HAN hittade orsaken !!
          Hon hade en varbildning kring roten av en visdomstand !
          Så när tanden var väck och inflammationen hävd, blev allt precis som förut !!
          Observera att hon INTE hade ont i tanden/käken alls !

Håller med dig till 100% ... hennes besvär hade inget med Äkta tinnitus att göra.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-10-2010, 07:11
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Vid min ålder brukar man inte längre kunna höra syrsorna spela men jag hör dom hela min vakna tid. Som tur är så störs jag inte så mycket av det att jag hela tiden tänker på det men emellanåt är det väldigt irriterande. Bullerskada ja och jag har hört oljudet i rätt många år.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 09:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon