När det gäller böcker kan man sälja dem på bokbörsen.
http://www.bokborsen.se/Dock tycker jag för min del att det är lite för mycket besvär. Har dock köpt en del där. Eftersom många lägger ut samma böcker så kan man välja den billigaste. Annars är det ju svårt att veta vad de är värda.
Det finns en bytessite också men jag har inte kvar adressen.
Min sambo har varierat en del i vikt och han har sparat byxor. Detta har varit mycket bra för mig. När vi flyttade ihop för fyra år sedan gick jag upp så mycket att jag inte kom i ett enda par av mina byxor. Simsalabim så trollade han fram några par som passade ur sin garderob. Sedan gick jag ner så alla mina byxor blev för stora och återigen trollade han fram några par ur garderoben.
Jag krympte ur dom också men när jag gått ner 16 kg så trollade han fram några nya par som inte ens var använda. Han hade varit lite för optimistisk när han vägde som minst. Dom passade perfekt. Jag som hatar att shoppa blev så glad så ibland kan man allt ha nytta av sparandet också.
Jag skall börja med att slänga alla Ny Teknik som jag inte hunnit läsa. Frågan är hur jag skall göra med Råd och Rön men de blir nog lite inaktuella och jag får leva med att jag kanske går miste om några bra tips.
Tack för allt ni skrivit i min tråd. Jag svarar nog på något av det när jag får tid.
Du som ville ha en förvaringsmöbel. Just nu står det still. Heter de affärsdisk? De där trämöblerna med massor av små lådor. Såg en hos Jysk häromdagen. De är snygga och inte så dyra som de ser ut. En sådan tänker jag köpa när vi hittat vårt drömhus på landet. Där jag bodde förut hade jag ett gammalt postsorteringsskåp i källaren. Vi mäktade inte med att ta med den när jag flyttade hit.
Redigerat av Christa: 17-12-2009, 16:38