Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur lång vinter behöver en ginkgo?
          Huggorm
          Inlägg 19-01-2010, 18:14
          Länk hit: #41

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Okej, då får den stanna kvar inne smile.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 19-01-2010, 19:48
          Länk hit: #42

Gäster

allt beror ju på på hur långt den har vaknat och kommit, är den fortfarande invintrad så är det ingen fara att sätta ut den, har den vaknat så kan den få skador när det blir kallt.

och har den inga blad kan det ju vara svårt att veta om den är vaken eller ej, och även utan blad så kan den vara aktiv. du får själv bestämma vad du vill göra men jag hade inte vågat sätta ut en växt i kyla som varit inne en tid i rumstemperatur. tummenupp.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-01-2010, 19:54
          Länk hit: #43

Moderator

Den får stanna inne för säkerhets skull. Men ännu finns inte minsta tecken på aktivitet, knopparna har inte börjat svälla ens det minsta

Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-01-2010, 23:38
          Länk hit: #44

Moderator

Nu ser jag de första, små tecknen på att knopparna sväller på rödeken yahoo.gif

Jag misstänker att den är en sådan som mäter dagarnas längd för att räkna ut när det är vår. Jag har tidigare haft på ljuset 12 timmar per dag, men har ökat lite den sista veckan. Antingen var det vad som krävdes, eller så tar dom bara väldigt god tid på sig

Redigerat av Huggorm: 23-01-2010, 23:39

Citera
          flaxss
          Inlägg 23-01-2010, 23:41
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (Huggorm @ 23-01-2010, 23:38) *
          Nu ser jag de första, små tecknen på att knopparna sväller på rödeken yahoo.gif

Jag misstänker att den är en sådan som mäter dagarnas längd för att räkna ut när det är vår. Jag har tidigare haft på ljuset 12 per dag, men har ökat lite den sista veckan. Antingen var det vad som krävdes, eller så tar dom bara väldigt god tid på sig

vad roligt att den har knoppar som sväller jag tror nog att det kan ha varit ljuset också. jag har 16timmar bland mina växter + det ökande solljuset så även den allra senaste hos mig får knoppar som sväller.

Citera
          jholma
          Inlägg 29-01-2010, 09:10
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 986

Om Du inte misstycker Huggorm så undrar jag varför Du har rödeken inomhus? Det är väl Quercus Borealis Du menar?
          Jag har denna sort på friland i zon IV sedan slutet av 70-talet och de växer utan några som helst problem hos mig. Idag är de snart 15 meter höga.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 29-01-2010, 14:49
          Länk hit: #47

Moderator

CITAT (jholma @ 29-01-2010, 09:10) *
          Om Du inte misstycker Huggorm så undrar jag varför Du har rödeken inomhus? Det är väl Quercus Borealis Du menar?
          Jag har denna sort på friland i zon IV sedan slutet av 70-talet och de växer utan några som helst problem hos mig. Idag är de snart 15 meter höga.

Bara för att få lite grönska inomhus, jag har någon sorts beroende av det nu när allt är vitt utomhus. Rödeken skall planteras ut till våren liksom alla mina andra småträd som jag har inne. Så här röd och fin är den förresten just nu:

Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  roteiche.jpg ( 19.53k ) Antal nedladdningar: 38

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 11:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon