Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag skall sluta jobba, Nu börjar nästa fas
          LasseB
          Inlägg 30-12-2009, 20:19
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 12 065

Grattis till attdu kan styra din egen tid. Själv har jag 3 år och 3 månader kvar till 60 det räcker för mig.

Måste dessvärre be dig tänka om vad beträffar AF Deras uppdrag idag är mer att peppa folk att söka jobb och att rapportera latmaskar, men låt dig inte avskräckas vill du ha jobb ska du "lägga långrev" d.v.s. var aktiv på alla ställen du kan.
          Men du 1 mars börjar det väl våras dags att förså sista planeringen m.m.

Ha det så bra i tre månader och njut av livet under resten av livet

Citera
          Bengalow
          Inlägg 30-12-2009, 20:24
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jag "gick" 2 år i förtid, bara för att jag inte ville jobba längre. Jag fann inget nöje i att sitta och se "valparna" skrävla om hur duktiga dom varit, hur mycket dom sålt för(fast priserna var helt galna!) och hur smarta dom varit mot sina kunder...och alla nya "kunder" som inte ens var kreditvärdiga för en 1000-lapp...!
          Nu har jag njutit i mer än 2 år, hemma med frun och hunden. Rutinerna har infunnit sig i hushållsgöromålen, de dagliga promenaderna passar hunden på, och vips är det åter kväll. Nej du, aldrig har tiden gått så fort som nu. När man satt på jobbet och längtade efter "halv fem" och den sista halva timmen verkade som 3 timmar.
          Pytt, skit i den gamla ordningen. Tag dagen som den kommer. Planlägg inget som inte är nödvändigt, utan kör på infall.
          Carpe diem!!!

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 30-12-2009, 20:41
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Bengalow @ 30-12-2009, 20:24) *
          Jag "gick" 2 år i förtid, bara för att jag inte ville jobba längre. Jag fann inget nöje i att sitta och se "valparna" skrävla om hur duktiga dom varit, hur mycket dom sålt för(fast priserna var helt galna!) och hur smarta dom varit mot sina kunder...och alla nya "kunder" som inte ens var kreditvärdiga för en 1000-lapp...!
          Nu har jag njutit i mer än 2 år, hemma med frun och hunden. Rutinerna har infunnit sig i hushållsgöromålen, de dagliga promenaderna passar hunden på, och vips är det åter kväll. Nej du, aldrig har tiden gått så fort som nu. När man satt på jobbet och längtade efter "halv fem" och den sista halva timmen verkade som 3 timmar.
          Pytt, skit i den gamla ordningen. Tag dagen som den kommer. Planlägg inget som inte är nödvändigt, utan kör på infall.
          Carpe diem!!!

Åååå, vad jag känner igen mig!
          Fast det är jag som är "frun" och vi har ingen hund...... flirting.gif naughty.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Motti
          Inlägg 31-12-2009, 00:49
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag slutade jobba vid 47 års ålder har inte ångrat en dag,det är tio år sedan nu,jag har haft förmånen att ha tid med både mina barn och barnbarn och mig själv och livet wub.gif Ja man ha ju bara ett liv !

Citera
          renate
          Inlägg 31-12-2009, 17:17
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Jag är pensionär sedan 2004,,gick ett år tidigare.Första årete längtade jag tillbaka till arbetslivet,eller arbeteskollgorna.Nu är jag glad att förfoga över min tid.På sommaren är det fullt upp med trädgård,semester mm.Nu är det lite lugnare men jag hinner inte att katalogisera mina rosor och fixar andra datorsaker.Har varit en hel del i Skåne nu i höst.Har precis kommit hem igen,och nu är yngsta barnbarnet här(4år).Vi har mysigt tillsammans och dagarna går fort.Jag njuter av pensionärslivet,saknar de dagliga långpromenader med väninnan men efter alla helgdagar får vi sätter igång igen.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-08-2026, 23:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon