Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Fin bild Lokan!
[attachment=55131:DSCN5086_r.jpg]
Denna hittade jag idag, blomkålssvamp som ska friteras o inmundigas i morgon
Tagit bort bild
Redigerat av Tikka: 04-01-2011, 22:10
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Antal inlägg: 3 077
Medlem nr: 5 640
CITAT (Tikka @ 26-09-2010, 21:24)
Fin bild Lokan!
[attachment=55131:DSCN5086_r.jpg]
Denna hittade jag idag, blomkålssvamp som ska friteras o inmundigas i morgon
Fin svamp Tikka! Vi åt nyss upp blomkålssvampen som vi hittade i dag. Jag stekte den i smör och till sist hällde jag på en gräddsvätt. Jättegott! Det är den andra blomkålssvampen vi hittar i år. Har hört att den ska vara så god friterad men vi har ingen fritös så det får bli stekt i stället.
Medlem
Tack. Jag har inte heller nån fritös jag tar en kastrull o häller oljan däri o friterar, funkar finfint
Redigerat av Tikka: 26-09-2010, 21:42
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Jag har inte friterat annan svamp än blomkålssvampen....du får testa med räkor om du inte hittar fler blomkålar Jag låter de ligga i tills de fått gyllenbrun färg o det brukar bli gott o bra.
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 577
Medlem nr: 7 131
Jag älskar också hösten med alla dessa underbara färger i natturen och trädgårdarna. Underbar syrerik luft med ofta lagom varmt väder så man orkar gräva nya rabatter inför vårens planteringsyra.
Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009
CITAT (KarinSKARA @ 27-09-2010, 09:34)
Jag älskar också hösten med alla dessa underbara färger i natturen och trädgårdarna. Underbar syrerik luft med ofta lagom varmt väder så man orkar gräva nya rabatter inför vårens planteringsyra.
Medlem
Antal inlägg: 577
Medlem nr: 7 131
Tack Huggorm, har du vägarna åt detta hållet får du gärna titta in och prata med gubben, det är han som är storsamlaren och har hand om förståndet. Jag bara köper de jag gillar utseendet på, utan att bry mig så mycket om vad de heter
Medlem
Härliga höstfärgsbilder !!!! Gillar
Den här gynnaren hittadade jag idag, satt o sola tror jag visst
Tagit bort bild.
Redigerat av Tikka: 24-01-2011, 21:37
--------------------
Medlem
Härliga bilder Olle
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529
Geten ville väl kolla om du laddat inför vintern Olle Vackra bilder allihopa, även höstbilderna-fast jag avskyr hösten, färgerna är lite förmildrande men mest är det vått, ruttet, kallt och äckligt
Visst är det laddat för vintern, äpplena ligger redan och väntar! Någon brist lär det inte bli än på ett tag. När jag var på vandring med Ödsmåls hembygdsförening i söndags berättade en medlem att hon hade problem med att så mycket äpplen blir liggande under träden på hennes gräsmatta och måste bort på något sätt. Gissa vad jag då gjorde direkt efter vandringen.