Jag skulle gissa att det är deras tredje kull i år, och vad de har för planer framöver kan man aldrig veta. Harungar föds fullt utvecklade med päls och öppna ögon (till skillnad från kaninungar som föds nakna och blinda) och växer fort, så om de här föds i slutet av augusti har de bra chanser att klara sig. Kanske rentav bättre chanser än de som föds tidigare, eftersom räven m fl har fler harar att jaga nu än i början av året.
Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
Ja sa: "Tack Jaså är det en blombock, vad kul att få ett namn på den " Ibland begriper jag mig inte på odla. Vart tog mitt svar vägen? Jag trodde att jag kanske hade svarat i fel tråd, men det finns inte alls. Jättevacker näckros!
Det blir så på Odla ibland, igår hade ju mina tangenter kastat om sig alldeles. Men nu är det som vanligt igen. Både krypet och näckrosen är jättefina!
Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Oj vilka vackra bilder Idag var jag i skogen o kollade kantareller...fick en näve men det är för torrt Men vi fick se det här...en mård...har vi aldrig sett förut live så Det va verkligen häftigt att få se!
Tagit bort bild
Redigerat av Tikka: 04-01-2011, 17:11
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Tack Och jag blir ju avis att du sett mård 4 gånger Olle
Vilken fin skalbagge
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.