Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2010 års viktreduceringstråd, En tråd av högsta vikt.
          stennie
          Inlägg 22-01-2010, 11:00
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

Här har inte hänt mycket...väger samma som förra veckan men kanske någon cm mindre i midjan tummenupp.gif
          Har sprungit över 2 mil sammanlagt i veckan, 1 timmes AfroAerobics och en timmes ridning....Puh... sweatingbullets.gif

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-01-2010, 11:12
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

tyvärr ingen minskning, men heller ingen ökning denna vecka - 99 cm = totalt minus 3 cm

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          pimpim2
          Inlägg 22-01-2010, 11:15
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 136
          Medlem nr: 12 422

Här börjar det hända saker, jag har gått ner sammalagt 2,5 kg de veckor som gått. Inte illa tycker jag själv, såklart! yes.gif

Citera
          stennie
          Inlägg 22-01-2010, 11:23
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

CITAT (pimpim2 @ 22-01-2010, 11:15) *
          Här börjar det hända saker, jag har gått ner sammalagt 2,5 kg de veckor som gått. Inte illa tycker jag själv, såklart! yes.gif

Bra jobbat !!!!! bravo.gif

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          Anma
          Inlägg 22-01-2010, 11:31
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Men oj, jag har glömt att väga mig i morse!

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 22-01-2010, 12:23
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Hmmm.....jag glömde också att väga & mäta imorse blush.gif , så jag gjorde det nu! smile.gif
          Trots att jag ätit frukost redan hade midjemåttet minskat med 2cm, så nån sanning måste finnas i den siffran. Vikten, med frukost i magen & kläderna på, bryr jag mig inte om idag.....

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 22-01-2010, 12:57
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Härligt, vad duktiga ni är som det händer något för! Jag har varit sjuk sedan nyår, men snart så kan jag också ge mig in i leken igen! Jag har ju ett HEEELT år på mig är det inte så giggle.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Anki V
          Inlägg 22-01-2010, 15:30
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Oj vad ni är duktiga!!!! blomma.gif

Inte ett endaste futtigt litet gram har jag gått ner……trots 10 timmar rask promenad och minimalt med kolhydrater.

Räknar jag ungefärligt energi in och energi ut så borde det rent teoretiskt vara 5-6hg minus.

Kläder och ringar känns rymligare så jag börjar tro att det är något fel på vågen.
          Ja, ja det är bara att kämpa på!

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 22-01-2010, 23:06
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Anki V @ 22-01-2010, 15:30) *
          Oj vad ni är duktiga!!!! blomma.gif

Inte ett endaste futtigt litet gram har jag gått ner……trots 10 timmar rask promenad och minimalt med kolhydrater.

Räknar jag ungefärligt energi in och energi ut så borde det rent teoretiskt vara 5-6hg minus.

Kläder och ringar känns rymligare så jag börjar tro att det är något fel på vågen.
          Ja, ja det är bara att kämpa på!

/Anki

Muskler väger mera än fett!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Bengalow
          Inlägg 22-01-2010, 23:17
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Det är kul att ni kämpar på alla. Jag har inte läst den här tråden förut, men det var intressant att följa med i den "heta" tråden om energi in/och ut resp LCHF....
          Ett litet inlägg i den debatten, som jag hoppas kan gjuta olja på vågorna....

Överflödiga "kalorier" lagras som fett på kroppen. När man har ett underskott av energi tas det av reservlagret, men det görs inte direkta uttag, utan fettet görs först om till socker. Det tar alltså en viss tid att bryta ner "magfettet" till energi.
          Kolhydrater, som enligt NE betecknas som sackarider=socker, är "snabb" energi, som det går mycket fortare att bryta ner, och därför använder kroppen den energireserven först. Därifrån stammar LCHF teorin - om du inte äter kolhydrater, så tas energin från fettet. Sedan kan man ifrågasätta om det är sunt att utelämna dessa i den allsidiga kost som vi alla behöver.

Ett litet fakta som kan vara kul att veta: Maratonlöpare, eller bättre, cyklisterna i t.ex. Tour de France konsumerar massor av vitt bröd och spaghetti under de 4 veckor som loppet varar. Den tillförda energin kan dom i princip använda dagen efter. Om dom ätit bacon i st. f. kolhydrater, så hade dom inte kunnat tillgodogöra sig den intagna maten, och energin den ger, så snabbt....

I vilket fall så är det så, att gör man av med mer energi än det tillförs, så används reservlagret, för att upprätthålla balansen. Vips, så går man ner i vikt....

Motion ökar förbränningen, det gör människor mindre stela, och är allmänt nyttigt. Ut och rör på er - minst en timme om dagen! Kan man inte promenera, så får man röra sig på annat sätt.

Sedan jag pensionerades har jag gått upp 6-7 kg (3 år sedan), vilket betyder att alla kläder inte passar längre, speciellt byxorna, men nu har jag föresatt mig att "komma i dom" igen. Från 75-76 kg till max 70. Min svaga sida är att jag dricker alldeles för mycket vin, varenda dag till middag, och gärna några glas på em...Det är ett jäkla gott liv, men det syns också..

Redigerat av Bengalow: 22-01-2010, 23:30

Citera
          Mejal
          Inlägg 23-01-2010, 13:29
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 139
          Medlem nr: 2 497

Håller till 100% med Bengalow.
          Det här innebär också att oberoende vilken metod man använder, så handlar det om att stoppa i sig mindre energi än vad man gör av med. (forskning visar att det är precis det LCHF förespråkarna gör när de bantar)
          Sen kan man välja om man vill fortsätta äta allsidig kost fast i mindre mängd, eller om man vill äta sin energi i form av fettrik mat. Bägge ger en bantningseffekt så länge man följer ovanstående.
          Dock finns det ett liv efter bantningen när man skall hitta en balans där energin in är lika med energin ut samtidigt som man skall ha i sig alla spårämnen, vitaminer mm som kroppen behöver för att hålla sig frisk i längden och här har LCHF-ätarna ett problem. Mycket av spårämnen och vitaminer finns i frukt och grönsaker och rotfrukter. Att få i sig detta i feta gräddiga efterätter och fett kött och såser är kanske inte så lätt....och säkert en överhängande risk att åter bli överviktiga.

Men som sagt.. tro kan förflytta berg...

Citera
          Anma
          Inlägg 23-01-2010, 14:54
          Länk hit: #132

Medlem

När man gått ner till sin idealvikt börjar man även att lägga till mer grönsaker i kosten med LCHF. Det som jag tycker är fantastiskt med denna kost är att allt sug efter sötsaker är bortblåst. Inget är jag sugen på. Med vanliga matvanor med kolhydrater och lågfettsbantning i synnerhet har det varit ett stort problem. Att gå förbi glassdisken och godishyllan i butiken har alltid krävt viljestyrka för att inget av det ska komma med hem. Nu vill jag inte ens ha nåt fast jag blir bjuden. Superskönt ju!

Sen spelar det ingen som helst roll för mig om det är att jag äter mindre eller vad det är som gör att jag går ner i vikt med denna mat. Vet bara att när jag inte äter mycket fett går jag heller inte ner. Konstigt men sant.

Redigerat av Anma: 23-01-2010, 14:55

Citera
          Monarda
          Inlägg 23-01-2010, 15:10
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Det här med sug efter sötsaker tycker jag är intressant. Själv har jag aldrig haft några problem att avstå från sötsaker, har aldrig känt det där suget. Men många av mina kollegor på jobbet kan sitta med stora godispåsar efter lunch, då tydligen suget är som värst. Jag räknar kalorier för tillfället och håller en bra balans mellan protein, kolhydrater och fett. Det funkar bra för mig och jag har tappat 1 kg i veckan sedan nyår.

Citera
          Anma
          Inlägg 23-01-2010, 15:55
          Länk hit: #134

Medlem

Ja jag har ju haft svårt för det där modeordet sockerberoende, men det finns tydligen. Och jag är en av dem. Skönt att erkänna faktiskt.
          Precis som många kan dricka en drink och vara nöjda med det finns det många som kan äta en godisbit och vara nöjd, medan det finns de som inte kan ta den där drinken eller godisbiten för då vill man bara ha mer och mer och mer tills allt är slut. Sånt förhållande har jag normalt till sötsaker.

Det är superskönt att slippa suget! Efter sött alltså.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 23-01-2010, 17:45
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Anma @ 23-01-2010, 15:55) *
          Ja jag har ju haft svårt för det där modeordet sockerberoende, men det finns tydligen. Och jag är en av dem. Skönt att erkänna faktiskt.
          Precis som många kan dricka en drink och vara nöjda med det finns det många som kan äta en godisbit och vara nöjd, medan det finns de som inte kan ta den där drinken eller godisbiten för då vill man bara ha mer och mer och mer tills allt är slut. Sånt förhållande har jag normalt till sötsaker.

Det är superskönt att slippa suget! Efter sött alltså.

Sån är jag också......alltså, äter jag en godisbit så har jag snart ätit alla! Får jag "sockersug" är det lika illa som "nikotinsug"!
          Det som har hjälpt mig ända sen jul är först en rejäl förkylning och nu ett ständigt pågående ryggskott.
          Jag har inget som helst "sockersug" = ryggskott hjälper mot det eländet! naughty.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Anma
          Inlägg 23-01-2010, 18:13
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 23-01-2010, 17:45) *
          Sån är jag också......alltså, äter jag en godisbit så har jag snart ätit alla! Får jag "sockersug" är det lika illa som "nikotinsug"!
          Det som har hjälpt mig ända sen jul är först en rejäl förkylning och nu ett ständigt pågående ryggskott.
          Jag har inget som helst "sockersug" = ryggskott hjälper mot det eländet! naughty.gif

hahaha... men jagf föredrar nog att äta minimalt med kolhydrater framför att ha ryggskott. Krya på dig! kompiskram.gif

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 23-01-2010, 21:27
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Någon som läst "Hjärnkoll på vikten", av hjärnforskare Martin Ingvar? Rekommenderas!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Anki V
          Inlägg 29-01-2010, 06:55
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

-8 hg denna vecka.

Förra veckans brist på nedgång måste berott på någon tillfällig ”rubbning” i vätskebalansen laugh.gif . Jag tror inte det är möjligt att ”bränna” 8 hg fett/veckan på min diet……4 -5 är mer rimligt och dessutom mitt mål.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-01-2010, 07:10
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

98 cm = minus 1 cm denna vecka, totalt minus 4 cm - Jag ÄR MYCKET NÖJD!

Dock vet jag att det är lättast i början. De 4 - 8 cm ytterligare som helst ska bort, kräver lång tid och ännu mer disciplin....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          4:an
          Inlägg 29-01-2010, 07:30
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 792
          Medlem nr: 21 046

Har gått ner 1 ½ kg denna veckan....vätska...men gick å andra sidan upp ett kg i förra veckan naughty.gif ..knät strular måste ta det till läkaren...

Citera

13 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 13:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon