Väntar 10 år till son och gamla föräldrar inte mer behöver assistans, sen finns inget som håller mig kvar. Men då är det kanske inte längre lätt att skaffa sig ett leverne/inkomst. Då får jag vänta 10 år till jag är pensionär och kan göra som jag vill. Och vem vet om man lever då..... Varför är livet så orättvist?
Nej det är mycket att spendera men lite att vinna, för alla vill först betala av lån och köpa bil och hus och allt det där. För mig som skiter i den delen är det alldeles lagom att vinna!
Eller borde man skänka allt till Haiti? jag mår dåligt av det där...
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
Det är väl bra att skänka pengar till Haiti. Fasts precis som vid tsunamikatastrofen så handlar det inte om att få ihop tilltäckligt mycket penar, utan att få fram rätt grejer till rätt människor vid rätt tidpunkt. Offren i Haiti kommer att få mycket mer hjälp än de i Pakistan för några år sen.
Tycker du att de flesta av oss är för mycket intresserade av det materiella?
Medlem
Antal inlägg: 5 153
Medlem nr: 18 530
Ibland känns det faktiskt så...kanske borde vi bry oss mer om varandra än att sträva efter att ha den senaste bilen, den fränaste mobiltelefonen osv osv...upplever att det har blivit ett rätt kallt och hårt samhälle om du förstår hur jag menar.
Tycker du att det har blivit ett hårdare klimat mellan oss människor?
--------------------
------------------------------------ "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig" (Mae West)
Ja det är vi helt klart ,det kan ingen människa friskriva sig ifrån. Men som du sa är det viktigt att ge rätt prylar . På nyheterna var det en FN-kvinna som talade om att fältsjukhus behövde de INTE fler, men däremot osv osv..... Viktigt att länder och organisationer skickar det som behövs och inte det som man tror är rätt.
Varför är det inte samma liv som efte tsunamin, är det för att det saknas skandinaviska offer?
oj,. DÅ kan vi prata 80% av mediatiden gissar jag. Otäckt men så är det. Bäst är alltid när katastrofer händer så långt borta som möjligt, utan svenskar inblandade.
MEN jag ska inte slå mig för bröstet, jag har än så länge inte skänkt något jag heller.
Usch vad du frågar, nej troligen inte eftersom jag har för vana att bara skänka till djur. Förutom tanten som står utanför bolaget, hon är från Röda Korset. Står hon där nästa fredag kan hon få en extra tjuga faktiskt.