[font="Comic Sans MS"][/font]
Vi bor i zon 7, har en gigantisk gård med många vackra träd och buskar men inga rabatter. Till sommaren vill jag dels ha många blommor i krukor samt i trälådor, örter, perenna växter på några väl valda platser samt snittblommor. Jag har nu tittat runt lite på internet och hittat följande vacka blommor:
Snitt/rabattblommor Rosenskära Brudslöja Dahlior Borstnejlika Blåklint Bollgilia Riddarsporre
Blommor i kruka Lavendel (Lavandula angustifolia) Dahlior Petunia Lobelia Flitiga lisa (Candy Lavender) Pysslingkrage Tagetes Luktärt (Lathyrus odoratus) Cineraria (British beauty mixed) Olivträd Atlasblomma 'Mixed Colours'Clarkia amonea Rosengeranium Heliotropium arborescens, heliotrop Nejlika Dianthus Hortensia
Örter Timjan (Thymus vulgaris) Basilika (Ocimum basilicum L, graveolens L.) Gräslök Grekisk Oregano Dill (Anethum (Allium schoenoprasum) Persilja (Petroselinum crispum) Oregano
Stentrapp, häbre, runt farstukvist Aubrieta Nejlika, back (Arctic fire) Roseniberis Luktärt (Bijou Mixed)
Jag inser (dock än motvilligt) att jag inte kan så (eller ens få plats med med) alla dessa blommor själv. Hur många vågar jag på mig att så? Vilka är lättsådda och vilka ska jag köpa?
Tacksam för svar!
|