CITAT (Peztis @ 26-03-2010, 20:12)

Hej allihopa! nu har jag (till familjens frustration) suttit och gottat mig bland de ankomna fröerna. Ska bara ta och fixa till min egen donation nu och så går det vidare så nästa borde ha det på måndag eller tisdag...
Det har kommit till några på listan och det blev lite kladdigt på lappen...

Så för att förtydliga det så är turodningen efter mig följande:
19, Joulanta
20, Limsa
21, Nicoline
22, Therese TT
23, Brittan
24, Bodenblomman
25, Vero
26, tillbaka till Margith
Hoppas ni alla kan tolka min oläsbara handstil!

Jag tycker absolut att vi petar in flouee i listan.
Nu har jag redan bett Peztis att lägga till några eftersläntare och kuvertet har gått vidare från henne. Är det nån av er som ligger längre ner på listan som kan tänka sig att fylla på en adress? PM:a mig!
Sen vill jag passa på tillfället att förklara lite. Att kuvertet går kors och tvärs över Sverige är medvetet. Nu var jag iofs förkyld den där dagen vi läste Sveriges geografi på mellanstadiet, men postnummer hjälper mig lite grann

Meningen är ju att någon annan kanske blir glad över de fröer jag har plockat i min trädgård. De fröer jag har massor av kanske är en nyhet för en skåning och tvärs om?
Antalet fröpåsar gjorde jag bara en uppskattning av, jag blev lite bekymrad över antalet frimärken som behövdes. Det här är ju lite av ett lotteri, det kanske inte finns nåt du vill ha, men du förbinder dig att skicka kuvertet vidare. Min mening var alltså bara att den som eventuellt tycker att "lottpriset" är för högt skulle kunna backa ur....
Men
nu säger jag att det
definitivt är slut för i år.
Om jag fortfarande står på benen till hösten, så återkommer kedjan då