CITAT (Irene_L @ 22-12-2010, 12:57)

Just nu fäller Milla massor och hundhår ligger överallt i huset så idag borstade jag igenom den ordentligt och fick bort mycket päls som var löst! Det är ju lite synd att hon fäller just nu men det är inget att göra.
På den översta bilden ser ni vad päls som hade lossat! Hon är inte så förtjust i att bli borstad och mest rädd är hon om sin svans. Men hon är duktig ändå och står ut med borstningen. Vi får ha lite viljornas kamp för hon är inte pigg på att stå still men jag vinner...hihi!
På den undre vänstra bilden är hon färdigborstad. Oj mycket har förvunnit av henne!
På den högra bilden kan ni se hur trött hon blev efteråt. Hon somnade utan att lägga ner huvudet!
Otroligt så mycket hår du borstat bort från henne och så härligt trött hon ser ut på sista bilden
I somras berättade en kvinna för mig att hon stickat 7 tröjor och några andra plagg också av pudelpälsen från hennes pudel (14 år) som hade gått för några år sedan. Blev tydligen väldigt fint garn av pudel. Vad ska det inte då bli av shelti-hår

? Dags för nya fräscha pysselidéer kanske Irene