Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          14 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dagens Hundbild, 2010
          Myosotis
          Inlägg 25-02-2010, 12:33
          Länk hit: #61


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Ingen normalt funtad hund skadar en valp. Kul att de blev kompisar wub.gif

          Underbara BC-bilder, blomsterrabatten! wub.gif Lova att du visar bilder på valparna sen! Meriona, de kan vara trefärgade också och andra ovanligare färger.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 25-02-2010, 21:20
          Länk hit: #62


          Gäster






          Tack för att du lär mig, det hade jag inte en aning om, jag trodde att alla var svartvita (kofärgade) ... blush.gif
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 27-02-2010, 16:04
          Länk hit: #63


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          Några fler filmer på Milla:

          http://www.youtube.com/watch?v=RFKXPLVrMoY

          http://www.youtube.com/watch?v=9AXvZhrW694


          wub.gif


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 27-02-2010, 16:30
          Länk hit: #64


          Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 29



          CITAT (Irene_L @ 27-02-2010, 16:04) *
          Några fler filmer på Milla:

          Bortraderat denna raden av mig som svarar.
          http://www.youtube.com/watch?v=9AXvZhrW694
          wub.gif

          Film nr 2 var för härlig på Millan där hon kollade bakom datorn var hunden var. Brukar visa Nemo film på sig själv och han kollar och skäller som bara den. Även om det är hundar på TV.


          --------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4
           
          Citera
          blomsterrabatten
          Inlägg 28-02-2010, 12:50
          Länk hit: #65


          Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem sedan:
          08-01-2009
          Medlem nr: 20 426



          CITAT (Meriona @ 24-02-2010, 22:21) *
          Vilken ras är den trefärgade? Bordercollie plus något annat? För visst är väl den rasen alltid svartvit?

          Jättefina kort och jättefina hundar! wub.gif
          Jag har varit och hälsat på en liten valp hela kvällen, en 13-veckors Cavalier King Charles Spaniel. Himmel och jösses vad han var söt och charmig. yahoo.gif Hade han fått plats i handväskan så hade han inte blivit kvar där.... Fast de hade nog vetat var de skulle leta gissar jag. Tyvärr är min kamera i fjällen med sonen, annars kunde jag bidraga med en bild på honom. Kanske kan jag fjäska med väninnan så att hon mailar mig en. wub.gif

          Alla är renrasiga bordercollie!! Bordercollien kan vara svart-vit och trefärgad!:D Det finns även brun- vita bordercollie!


          --------------------
          Tjoo Madde!
          blomranka.gif

           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 28-02-2010, 14:53
          Länk hit: #66


          Gäster






          Ja jag har förstått detta nu, jag har fått en jättebra länk av Myosotis där man fick se mängder av olika BC-färger. wub.gif
          Jag kanske även sett flerfärgade i verkligheten, vem vet, fast att jag inte förstått att det var border collie. smile.gif
           
          Citera
          kasam
          Inlägg 01-03-2010, 11:34
          Länk hit: #67


          Medlem
          Antal inlägg: 828
          Medlem sedan:
          04-08-2008
          Medlem nr: 17 995



          Hej alla!

          Härlig tråd!!!

          Ja, och Viggo vill ju gärna vara med igen. Här ännu en bild:

          Viggo igen... Foto: 28 feb 10

          Viggo har kommit i "tonåren" och en del av det han kunde nyss verkar vara som bortblåst... Inkallning, suck. Fungerar inte... Skulle ju vara trevligt att kunna ha honom lös, men det är viktigt att här i staden kunna kalla in då vi så gott som alltid alltid är omgivna av andra hundar o människor... dessutom en del trafik. Några tips på hur jag kan lyckas få honom (o mig själv såklart) att behärska detta??? confused.gif




          --------------------
          www.engronsida.blogspot.se
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 01-03-2010, 11:58
          Länk hit: #68


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Han är så söt...
          Jag har ju aldrig haft egen hund så jag har inte så stor erfarenhet av hunduppfostran, men jag läste en gång att när hunden är i den åldern och testar gränser, ska man helt låta bli att träna (inte bara inkallning), bara gå tråkiga koppelpromenader. Efter ett tag (kan det ha varit 6 veckor? Du märker ju själv när han mognat) så börjar man träna lydnad igen, hunden ska då vara jättelycklig att matte/husse äntligen leker med honom igen. Jag tyckte det lät så vettigt, vad säger ni som har egen erfarenhet? Man slipper tjafset och maktkampen. Inkallningen ska vara rolig, inte tjatig. Och den funkar ju bättre också när hunden är glad över att bli inkallad, istället för att förknippa det med en irriterad matte som man har lärt sig att man inte behöver komma till.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 01-03-2010, 12:17
          Länk hit: #69


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          Härlig bild på Viggo! wub.gif

          Jag skulle göra så här: Fortsätta träna inkallning men ha honom kopplad med ett längre koppel typ flexikoppel. När han kommer berömma och gärna ge något gott. Tänk på att träna på kort håll i början. sen öka ut efter hand.


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Samsara
          Inlägg 01-03-2010, 12:32
          Länk hit: #70


          Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem sedan:
          10-07-2006
          Medlem nr: 8 160



          Vår hundinstruktör gav oss ett tips när Isak kom in i slyngelåldern (och befinner sig fortfarande där) och glömde allt att backa ett steg och börja träna från start. Det är viktigt att inte glömma träna och som Irene-L skrev träna i små omgångar och utöka. Vi tränade alltid i 10 - 15 minuter och sen vanlig promenad i början. Så börja om från början och se om det fungerar på Viggo, det fungerar på Isak.
           
          Citera
          zissi
          Inlägg 01-03-2010, 13:36
          Länk hit: #71


          Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem sedan:
          01-05-2005
          Medlem nr: 5 640



          Hur kan man se så snäll o go ut som Viggo, och vilka ögon sen! wub.gif

          Han ser så lydig ut angel_not.gif men skenet kan bedra duh.gif rtfm.gif jag har erfarenhet av det också sweatingbullets.gif

          Lyssna på de som skrivit råd tidigare här så blir det nog bra till slut. Tonårstiden är oftast prövosam, men den går ju som tur är över. Fast ibland kan den vara lite för länge tycker man. Att vara konsekvent och ha massa tålamod är bra egenskaper när man har hund tror jag. Jag önskar att jag själv hade lite mer av dem bara.

          Lycka till med din lille goding kasam kram1.gif


          Amigo har fått vårkänslor, han plockar fram blomkrukorna. Dags för matte att plantera om sina krukväxter kanske!
          Bifogad fil  __Amigo_biter_i_kruka_l_gt.JPG ( 113.98k ) Antal nedladdningar: 55

          Bifogad fil  Zenithas_mobil_ht_08_och_fram_till__0110_278__Amigo_biter_i_kruka.JPG ( 129.09k ) Antal nedladdningar: 43

          Ursäkta, samma visa varje gång. Jag ska ta bort de två nedersta bilderna men.... ranting.gif

          Redigerat av zissi: 01-03-2010, 13:40
           


          --------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 01-03-2010, 13:43
          Länk hit: #72


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          giggle.gif Vilken "bra" hjälpreda du har!! giggle.gif

          Härliga bilder!!! wub.gif


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          kasam
          Inlägg 01-03-2010, 14:51
          Länk hit: #73


          Medlem
          Antal inlägg: 828
          Medlem sedan:
          04-08-2008
          Medlem nr: 17 995



          Tack för alla goda och konkreta råd! thanks.gif

          Det är väl "bara" att sätta igång och träna igen... Inkallningsträning för Viggo och tålamodsträning för mig... giggle.gif

          Ja, och blicken... tycker också den (o han) är speciell, men är ju partisk såklart. Men det är också denna blick jag möter då han absolut inte lyder vid ex inkallning, utan bara tittar på mig som "Vaddå, vad vill du? Nä, nog inget viktigt..." och vänder sig om och springer en runda till...

          zissi - det ser ut som om Amigo håller på med OS-grenen "Kast med liten kruka". tummenupp.gif

          Redigerat av kasam: 01-03-2010, 14:58


          --------------------
          www.engronsida.blogspot.se
           
          Citera
          Samsara
          Inlägg 01-03-2010, 16:25
          Länk hit: #74


          Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem sedan:
          10-07-2006
          Medlem nr: 8 160



          Den blicken känner jag till som du beskriver från Viggo, vi har haft problem med att Isak har "glömt" sitt namn och vad "hit" betyder. Han såg så förvånad ut över att det var han vi menade, men tålamodet hos oss i familjen har blivit bättre.
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 01-03-2010, 18:02
          Länk hit: #75


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          En bild och film på Milla när hon är ute i snön:



          http://www.youtube.com/watch?v=P7XTA2lZj4g


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 01-03-2010, 22:07
          Länk hit: #76


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          CITAT (kasam @ 01-03-2010, 11:34) *
          .....................Några tips på hur jag kan lyckas få honom (o mig själv såklart) att behärska detta??? confused.gif


          Kanske helt enkelt är en "äkta" tax du fått smile.gif "kommer kallad men en straxt, ty född till slav är ingen tax"...... fick jag lära mig när jag hade taxar....
          Anki


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 02-03-2010, 11:37
          Länk hit: #77


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          CITAT (Myosotis @ 01-03-2010, 11:58) *
          ...läste en gång att när hunden är i den åldern och testar gränser, ska man helt låta bli att träna, bara gå tråkiga koppelpromenader. Efter ett tag så börjar man träna lydnad igen, hunden ska då vara jättelycklig att matte/husse äntligen leker med honom igen...

          Är det ingen som vill kommentera detta? Var författaren helt ute och cyklade eller har jag uttryckt mig oklart så ni inte förstår? Alla andra råd har ju varit precis tvärtom.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 02-03-2010, 11:50
          Länk hit: #78


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          CITAT (Myosotis @ 02-03-2010, 11:37) *
          Är det ingen som vill kommentera detta? Var författaren helt ute och cyklade eller har jag uttryckt mig oklart så ni inte förstår? Alla andra råd har ju varit precis tvärtom.

          Njaaa kanske men jag hade nog gjort som det skrivits här innan, backa två steg och BARA köra lite lätt inkallning från korta avstånd med mycket godis när dom kommer, lydnad är ju färskvara så jag hade nog inte slutat helt men dragit ner på träningen och inte börjat med några nya saker innan "perioden" var över.


          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Pompis_liten_bild.jpg ( 221.57k ) Antal nedladdningar: 36
           


          --------------------
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 02-03-2010, 11:53
          Länk hit: #79


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (Myosotis @ 02-03-2010, 11:37) *
          Är det ingen som vill kommentera detta? Var författaren helt ute och cyklade eller har jag uttryckt mig oklart så ni inte förstår? Alla andra råd har ju varit precis tvärtom.



          Jag har inte läst ikapp den här tråden ännu, har fullt upp med en annan tråd.

          Idén är inte helt fel.
          Alla metoder är bra, utom dom som förespråkar våld.
          Jag kan tycka att det är en bra metod, om det gäller vanlig lydnad (inte elitträning) då man kanske ska skynda långsamt med en unghund emellanåt.
          Personligen tar jag det lugnt och läser hundens behov av, att få vara tonåring kontra lydnad för att vara hanterlig.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 02-03-2010, 11:56
          Länk hit: #80


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          När du säger att lydnad är färskvara, menar du att hunden verkligen skulle glömma det den kan på 6 veckor? Det tror inte jag, jag tror att det sitter där det sitter men att det kanske tar en stund att komma in i det igen.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera

          14 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 11:38
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon