Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fyra forum och tendensen är densamma
          Tottes matte
          Inlägg 29-05-2010, 14:43
          Länk hit: #41

Gäster

CITAT (Gita @ 25-01-2010, 12:47) *
          Att kalla meningsmotsåndare för troll är något som jag bestämt tar avstånd från. Det finns inga så kallade internettroll. Tycker det är en form av härskarteknik för att förringa den som har på något sätt från majotriteten avvikande åsikter, åsikter som är lite obekväma eller inte riktigt passar in.
          Inte heller ser jag något fel att använda olika signaturer på olika forum, det är väl av säkerhetsskäl snarare
          att rekommendera.
          Gita

hej Gita, Jag fattar inte varför det skulle vara fult att kallas "troll", de är ju så mysiga i verkligheten. Ni har bara inte fattat det positiva i trollen, utan använder det ordet i negativ mening.
          Just det, det har du rätt i! whistling.gif för att skydda sig mot otrevliga personer som jagar en, gör man ett byte av signaturer och då kan man vara lugnare när man har olika signatur i olika forum. Man blir inte utpekad av elakhet utan att man kan få och ge tips till varandra som sociala varelser. Man måste tänka på att en del har kommit olika långt i livet och ta hänsyn till deras åsikter. fr. Mattes Totte

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-05-2010, 14:47
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Tottes matte @ 29-05-2010, 15:34) *
          Ja du, Stintan, har läst igenom flera olika trådar och vad finner man? giggle.gif självaste
          " Stintan" med i vareviga bråk på olika forum. Om du gillar det så är det fritt fram, men tänk på att du själv blir kritiserad av ditt dåliga uppförande ..... thumbdown.gif eller det kanske är din drivfjäder, inte vet jag och tänker inte lägga min tid på ditt tjaffs ..... ranting.gif trots det råkar de ovana i forumet under din lupp för att hitta något att skriva om. Personligen ser jag det bara som att där finns en person som man skulle inte vilja umgås med ... Skulle .... ok, jag säger inget mer för att ..... devil.gif som man träffar på. fr. tottes matte

Var har jag varit otrevlig mot dig på något vis? Jag har försökt hjälpa dig i några inlägg om bilder du inte kunde lägga in.
          Hur mår du egentligen? Och varför drar du upp den här gamla tråden? Bara för att göra personliga påhopp eller varför?

För övrigt är jag inte ens med på olika forum.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Meriona
          Inlägg 29-05-2010, 20:21
          Länk hit: #43

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 29-05-2010, 15:47) *
          Var har jag varit otrevlig mot dig på något vis? Jag har försökt hjälpa dig i några inlägg om bilder du inte kunde lägga in.
          Hur mår du egentligen? Och varför drar du upp den här gamla tråden? Bara för att göra personliga påhopp eller varför?

För övrigt är jag inte ens med på olika forum.

Stintan, du har inte varit otrevlig mot någon, bara som med alla andra här som diskutterar, så har vi inte alltid samma åsikt.
          Jag undrar också varför man letar upp såna här gamla trådar, och med ett sådant infekterat rubrikämne?

Citera
          Motti
          Inlägg 30-05-2010, 00:39
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

slap.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 05-06-2010, 18:13
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Gita @ 25-01-2010, 13:52) *
          Finns det en hel del? Jag har inte lyckats identifiera en enda.
          Gita

hej Gita, .... g.gif Det undrar också jag vad i katten menas med denna ID, nick ... sakerna? Jag har blivit medlem bara några dagar sedan, men när jag för skojs skull läser igenom olika forumsdelar, så återkommer det rätt "vassa" ord. Det är ju trädgårdsforum, inte psykologmottagning/avdelning.' ......Till viss del kan jag förstå att man skriver mer privata saker som hänt innan, men kan man hjälpa/enbart lyssna till dessa medlemmar så är det ett gott syfte och det verkar så att det stannar vid det när personen har fått det han/hon söker, men alla har inte förmågan att se det som det är utan att det blir massa tjat för ingenting.... g.gif
          Det vore bättre att dessa personer som skriver saker som man inte fattar ett skaft, skulle tala ut hela historien än göra små inlägg hit och dit...
          Det var vad jag läste och reagerade på och sedan fanns det från samma medlemmars inlägg att ge order att klippa av en medlems tillgänglighet till forumet, jag undrar om de vet ens själv vad de ställer till, särskilt för nybörjare.
          Jag blev varnad av en bekant att inte gå till forumet. Hon hade blivit avstängt och sedan har hon inte brytt sig att vara med här. Det finns andra växtforum. ......fr. fuchian

Redigerat av fuchian: 05-06-2010, 18:16

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-06-2010, 19:05
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (fuchian @ 05-06-2010, 19:13) *
          hej Gita, .... g.gif Det undrar också jag vad i katten menas med denna ID, nick ... sakerna? Jag har blivit medlem bara några dagar sedan, men när jag för skojs skull läser igenom olika forumsdelar, så återkommer det rätt "vassa" ord. Det är ju trädgårdsforum, inte psykologmottagning/avdelning.' ......Till viss del kan jag förstå att man skriver mer privata saker som hänt innan, men kan man hjälpa/enbart lyssna till dessa medlemmar så är det ett gott syfte och det verkar så att det stannar vid det när personen har fått det han/hon söker, men alla har inte förmågan att se det som det är utan att det blir massa tjat för ingenting.... g.gif
          Det vore bättre att dessa personer som skriver saker som man inte fattar ett skaft, skulle tala ut hela historien än göra små inlägg hit och dit...
          Det var vad jag läste och reagerade på och sedan fanns det från samma medlemmars inlägg att ge order att klippa av en medlems tillgänglighet till forumet, jag undrar om de vet ens själv vad de ställer till, särskilt för nybörjare.
          Jag blev varnad av en bekant att inte gå till forumet. Hon hade blivit avstängt och sedan har hon inte brytt sig att vara med här. Det finns andra växtforum. ......fr. fuchian

Ingen som följer forumreglerna blir avstängd det borde väl du veta som redan blivit avstängd en gång.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-06-2010, 19:17
          Länk hit: #47

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 05-06-2010, 20:05) *
          Ingen som följer forumreglerna blir avstängd det borde väl du veta som redan blivit avstängd en gång.

kompiskram.gif Stintan, jag gillar att du alltid är rak och ärlig! smiley_small_hug.gif tummenupp.gif Och att du vågar mer än jag!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-06-2010, 19:49
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Meriona @ 05-06-2010, 20:17) *
          kompiskram.gif Stintan, jag gillar att du alltid är rak och ärlig! smiley_small_hug.gif tummenupp.gif Och att du vågar mer än jag!

Försöka duger blush.gif kram2.gif

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-06-2010, 15:19
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Överbölingen @ 23-01-2010, 23:43) *
          Det är trädgårdsstiltje. Likt kappseglaren sätter vi upp ett ljus på rufftaket för att hitta minsta vindkåre. Vi griper varje liten fläkt till framåtskridande eller svär över dåliga vindar så snart det händer något.

I de trädgårdsrelaterade kategorierna är det ett fåtal nya trådar. Självklart handlar de ofta om ”minns ni” varianter eller nyanläggning. Enstaka såfrågor dyker upp. Osv. Diskussioner om utveckling tillhör de spännande trådarna och tyvärr är inte alla forum mottagliga för sådana frågor. Men i övriga kategorier flödar energin. Måtte den flöda i positiv riktning.

Som alltid när människor lever i någon form av celibat uppstår irritation. Med eller utan djupare grund. Ta´t lugnt kära vänner och vänta till de första krokusarna blommar, groddarna börjar visa sig och värmen kommer åter. Gör som våra växter! Förbered er inför våren, sommaren och det som är vårt trädgårdsmål. I ärlighetens namn skall sägas att STAs och Trädgårdsrikets forum har inte negativa tendenser som jag känner det. Bara utvecklande.

Själv lämnar jag inte ett forum för enstaka bråk mellan enskilda medlemmar. Tycker bara att det är tråkigt att inte kunna vara sams.

Spontant tyckande men övervägde länge om jag skulle skicka det till alla forum. Men så får det bli.

Hej Överbölingen, .....Är ny i forumet och undrar lite av det jag har hunnit läsa, att det förekommer en del smågnäll här och där, men varför bry sig (om det inte bli till personangrepp), Ibland kan man få väldigt konstiga svar på sina frågor, men det är kanske så illa ment, men det är lättare att pratas vid än skriva så att alla blir nöjda... Jag undrar, är detta sätt förekommande till de nya medlemmarna, så att de lägger sig längs bort i kön, eller vad är det? Alla åsikter kan man inte ta emot, så dom låter man vara .....fr fuchian

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-06-2010, 15:25
          Länk hit: #50

Medlem

Stintan, ... nu hänger jag inte med? Jag har inte märkt något speciellt under den tiden jag har varit här, och en nybörjare till och med.
          Jag är ledsen om nu detta meddelande var till någon annan, så ska jag inte peta i det då. ....fuchian

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-06-2010, 15:38
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 25-01-2010, 12:10) *
          Jag försöker bortse från de personliga påhoppen, men tyvärr finns det nog de som inte kan göra det. På det stora hela trivs jag här.

Hej ängsvädd,

Visst finns det mycket som händer i odlingssidan och sedan har jag upptäckt att det kan bli lite tufft ibland, men var finns förståelse och sunt förnuft. Alla kan ju inte skriva med samma mall... Vad skulle det bli om någon frågade nåt och det följdes upp med massa medlemmar som bara tycker dedsamma. Det blir ingen diskusion, men va lugnt skulle det bli och då har man inte här och göra ---- fuchian

CITAT (*Stintan* @ 25-01-2010, 14:13) *
          Det har jag och säkert många andra också.

Det här verkar ju skumt, men troligen inget att bry sig om .....fuchian

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-06-2010, 15:46
          Länk hit: #52

Medlem

Hej Stintan.... Jag undrar hur gör en nybörjare? Det verkar finnas många som har varit med länge och de har skaffat nån slags metod i sina inlägg och svar, Det visste jag inget om. det verkar visst gälla nån person som ni har horn i sidan eller vad är det som händer?
          Jag fick en bra diskussion där vi mindes och berättade vad vi hadde hört om dagen D, när kriget tog slut, men det finns ju en gränns där hur mycket intresse andra har om det, men det går ju inte prata sönder när det inte finns mer att brätta.
          Försök nu kolla hur du har med "regelboken" och lägga dig i det som retar dig, finns väl annat, eller ....fuchian

Citera
          skogstroll
          Inlägg 07-06-2010, 15:55
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jag tycker det är många som beter sig omoget och korkat och skrämmer bort nya medlemmar med en massa onödigt tjafs. var glada att forumet fortfarande finns, det finns inget bättre forum för trädgård. Vad skulle vi göra utan odla?

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-06-2010, 16:15
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 23-01-2010, 23:48) *
          Odla är det enda trädgårdsforum jag är med på, så här års - ja förresten alltid tror jag - håller jag mest till i småprat. Har inte tänkt på om det blir fler konflikter så här års. Tråkigt om medlemmar lämnar forumen pga bråk som inte kan lösas eller uthärdas.

Hej ängsvädd,
          Som ny medlem har jag fått sååå mycket bra tips som inte ens står i böcker. Sedan har jag lusläst lite här och där vad som händer i olika trådar,el forum, vilket det nu är, men du förstår nog vad jag menar.
          Jag blir lite förvånad att vissa återkommer och börjar pika nån medlem, det lägger jag mig i, de får väl sitt med det, så ..... smile.gif Jag har svårt att begripa att man ska ställa till det på brist på annat. Om man nu blir överkörd så får man väl hoppa undan från det och utnjyttja de medlemmar som har mer väsentliga saker att dela med sig .....Någon nämnde om en regelbok till forumet, vad är detta? Bäst att inte gå i vägen ..... shy.gif ... fr. fuchian

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-06-2010, 16:26
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (skogstroll @ 07-06-2010, 16:55) *
          jag tycker det är många som beter sig omoget och korkat och skrämmer bort nya medlemmar med en massa onödigt tjafs. var glada att forumet fortfarande finns, det finns inget bättre forum för trädgård. Vad skulle vi göra utan odla?

Hej skogstroll, ..... det finns alla de sorters folk till allt, men som ny känner jag mig otrygg när jag fick tid att läsa igenom en hel del. (min onda ryggkota ville inte vara med längre) så jag får nöja mig vara still tills jag kommer till kiropr.
          Jag började med Odla gm nyhetsbrev snart ett år sedan och av olika omständigheter fick jag tid över och upptäckte forumet och fick hjälp att komma igång med det. Det finns vackra bilder och annat roligt här så jag gillar detta och hoppas att denna ska finnas kvar. Jag köpte de flesta växterna fr. Odla och det har funkat bra. Förra året anlitade jag ett annat nätförsäljning av växter och ......Det mesta var skräp ....så jag är sååå glad att Odla finns, för jag har inte så lätt att ta mig ut till olika garden centers.... rolleyes.gif ... fuchian

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-06-2010, 17:07
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (Gita @ 25-01-2010, 12:47) *
          Att kalla meningsmotsåndare för troll är något som jag bestämt tar avstånd från. Det finns inga så kallade internettroll. Tycker det är en form av härskarteknik för att förringa den som har på något sätt från majotriteten avvikande åsikter, åsikter som är lite obekväma eller inte riktigt passar in.
          Inte heller ser jag något fel att använda olika signaturer på olika forum, det är väl av säkerhetsskäl snarare
          att rekommendera.
          Gita

Hej Gita, .... det håller jag med om att ta avstånd från något som inte verkar "friskt", men man får tänka på att var och en har sina åsikter, men det är inte nödvändigt att få rätt till varje pris, har de inte något annat att göra hemma?
          Skulle fråga hur gör man att fixa olika signatur i olika forum? Jag är så ny här och har redan fått en som förföljer och förlöjligar mig. Jag kommer att inte göra något åt det om det inte eskalerar och personen börjar kalla mig med namn. Hon är visst osams med flera på forumet, så jag känner mig inte ensam, men obehagligt är det när man har fullt upp att skriva rätt i forumet ..... confused.gif ... fuchian

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-06-2010, 18:09
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (fuchian @ 07-06-2010, 16:25) *
          Stintan, ... nu hänger jag inte med? Jag har inte märkt något speciellt under den tiden jag har varit här, och en nybörjare till och med.
          Jag är ledsen om nu detta meddelande var till någon annan, så ska jag inte peta i det då. ....fuchian

Jasså det var märkligt. Du har nyligen blivit avstängd från forumet på grund av att du inte följt forumreglerna men redan efter någon dag så registrerar du dig igen med ett nytt användarnamn. Jag är nog inte ensam om att inte glömma dina elaka påhopp som skedde utan att någon varit otrevlig mot dig. Om du tror att dina snyfthistorier gör saken bättre så är du bara patetisk.

Det är förbjudet att ha flera användarnamn på forumet och jag kan garantera att Gita inte menade att det skulle vara ok. Hon menade att det kan vara bra att ha olika användarnman på olika forum utanför Odla.

Om jag blev avstängd från ett forum så skulle jag skämmas att registrera mig igen.

--------------------

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 07-06-2010, 18:41
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (*Stintan* @ 07-06-2010, 19:09) *
          Jasså det var märkligt. Du har nyligen blivit avstängd från forumet på grund av att du inte följt forumreglerna men redan efter någon dag så registrerar du dig igen med ett nytt användarnamn. Jag är nog inte ensam om att inte glömma dina elaka påhopp som skedde utan att någon varit otrevlig mot dig. Om du tror att dina snyfthistorier gör saken bättre så är du bara patetisk.

Det är förbjudet att ha flera användarnamn på forumet och jag kan garantera att Gita inte menade att det skulle vara ok. Hon menade att det kan vara bra att ha olika användarnman på olika forum utanför Odla.

Om jag blev avstängd från ett forum så skulle jag skämmas att registrera mig igen.

Instämmer helt.

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Red Top
          Inlägg 07-06-2010, 18:49
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

tummenupp.gif bravo.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Rihane
          Inlägg 07-06-2010, 19:49
          Länk hit: #60

Gäster

Som information:

Av nyfikenhet och för att jag är tveksam till regeln, kollade jag detta. Som oinloggad ville jag registrera mig vilket jag inte fullföljde eftersom dels för att jag inte ville och dels för att jag förstod det jag läste och inte vill bryta mot användarvillkoren. Bla hittade jag följande text som är citerad från användarvillkoren, användarvillkor
          CITAT
          Du får som användare endast ha tillgång till och använda ett (1) användarkonto.

Om man blivit avstängd så har man inte tillgång till det användarkontot, man har tillgång till noll (0) användarkonton och jag hittade ingenstans om att man inte får registrera sig igen för att återigen få ett(1) användarkonto.

Edit: fick länken att fungera

Redigerat av Rihane: 07-06-2010, 19:52

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 06:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon