Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Chili odling i garderob
          Nauti
          Inlägg 25-02-2010, 20:19
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (tudi @ 14-02-2010, 22:01) *
          Någon som kan detta med koldioxid bättre och som kan ge ris/ros smile.gif
          Den lilla koldioxid som din flaska mäsk producerar är alldeles för liten för att göra någon skillnad. Jag har hört att man måste upp i nästan en fördubbling av ppm-talet innan det gör någon egentlig skillnad.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          tudi
          Inlägg 25-02-2010, 21:16
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 23 477

CITAT (Nauti @ 25-02-2010, 20:19) *
          Den lilla koldioxid som din flaska mäsk producerar är alldeles för liten för att göra någon skillnad. Jag har hört att man måste upp i nästan en fördubbling av ppm-talet innan det gör någon egentlig skillnad.

Okey, då tar ja bort den. kanske man kan dricka upp det på lördag kväll. haha

Citera
          densis
          Inlägg 26-02-2010, 20:36
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 9 123

Om du vill att dina plantor ska få co2 så kan du köpa co2tabletter. Dessa kan du hitta hos de olika hydrobutikerna. Det du gör är att du fyller ex en blomspruta med vatten och sen tillsätter du tabletten i behållaren och låter den smälta. Sen är det bara att spraya över växterna. Mina chiliplantor har gillat detta både i hydro och i jord. Har förtillfället årets första chilli på mognad! Detta är en annuum sort i hydro som sattes i dec -09!!!

--------------------
          "Anything lost can be found again, except time wasted"

Malmö Zon 1

Citera
          tudi
          Inlägg 27-02-2010, 17:47
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (densis @ 26-02-2010, 20:36) *
          Om du vill att dina plantor ska få co2 så kan du köpa co2tabletter. Dessa kan du hitta hos de olika hydrobutikerna. Det du gör är att du fyller ex en blomspruta med vatten och sen tillsätter du tabletten i behållaren och låter den smälta. Sen är det bara att spraya över växterna. Mina chiliplantor har gillat detta både i hydro och i jord. Har förtillfället årets första chilli på mognad! Detta är en annuum sort i hydro som sattes i dec -09!!!

Co2 tabletter låter intressant smile.gif så du har REDAN fått en frukt =) vad har du för belysning? hur fungerar din hydro?

Citera
          densis
          Inlägg 27-02-2010, 18:31
          Länk hit: #45

Medlem

Ja co2 tabletterna är väldigt bra och väldigt dryga. En tablett ska räcka till 100 lit vatten enl den burken jag har. Men jag delar en på fyra och stoppar i flaskan då överdosering inte är skadligt. Jag har kört med både Hps och 125 w Lågenergi men nu har jag bytt upp mig (tror jag iaf) till en 90 w Led ufo. Men plantan blommade med en 125 w blå lågenergilampa. Skulle igentligen tagit bort blomman men tyckte det var kul att låta den sitta kvar. Ang hydro biten så kör jag två system det ena är en GHE Waterfarm som funkar väldigt bra och det andra är ett hemmabygge av avloppsdelar av plast, en pump, lite slang och några gardena sprinklers! smile.gif Funkar mycket bra! Ska bygga en ebb och flod när våren börjar närma sig men det är beroende på om jag och frugan hittar rätt hus.... smile.gif

--------------------

Malmö Zon 1

Citera
          tudi
          Inlägg 27-02-2010, 19:43
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (densis @ 27-02-2010, 18:31) *
          Ja co2 tabletterna är väldigt bra och väldigt dryga. En tablett ska räcka till 100 lit vatten enl den burken jag har. Men jag delar en på fyra och stoppar i flaskan då överdosering inte är skadligt. Jag har kört med både Hps och 125 w Lågenergi men nu har jag bytt upp mig (tror jag iaf) till en 90 w Led ufo. Men plantan blommade med en 125 w blå lågenergilampa. Skulle igentligen tagit bort blomman men tyckte det var kul att låta den sitta kvar. Ang hydro biten så kör jag två system det ena är en GHE Waterfarm som funkar väldigt bra och det andra är ett hemmabygge av avloppsdelar av plast, en pump, lite slang och några gardena sprinklers! smile.gif Funkar mycket bra! Ska bygga en ebb och flod när våren börjar närma sig men det är beroende på om jag och frugan hittar rätt hus.... smile.gif

Häftigt. jag byggde en slags hydro förra vintern, jag tog en hink och la i en kraftig akvarium pump i den,
          sen satte ja en grövre hink i hinken fylld med vatten, så den gick ner cirka 10 cm. sen skar jag ett hål i den och satte i en nätrkuka, fyllde med några lekastenar och satte i 3 stycken paprika plantor.

Det fungerade faktist bra, rötterne blev långa ock kritvita. men jag hadde ingen bra näring tror jag.
          jag använde vanlig blomnäring.

jag har kvar min lilla hydrohink, och skulle vilja använda den igen, men vilken näring ska man ha?
          finns de något billigt alternativ som ja kan köra med??

Citera
          densis
          Inlägg 28-02-2010, 16:54
          Länk hit: #47

Medlem

Det finns massor med olika näringar att köpa i olika prisklasser mm. Men om du vill komma billigt undan så kan du prova GHE onepart näring den som heter Total Gro. Den bästa näringen annars är GHE Flora Mato och Flora Micro men det är två olika flaskor och därmed dyrare. Annars om du vill bygga ett billigt system så kan du skaffa en luftpump (sån till akvariet) och en eller flera syre stenar. Sen något ljustätt kärl med lock. Sen tar du dina nätkrukor och skär ut hål i locket så dom passar. Dock inte så att dom faller igenom... smile.gif Det har funkat väldigt bra med små som stora plantor.

--------------------

Malmö Zon 1

Citera
          elinh
          Inlägg 01-03-2010, 16:06
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 18 879

CITAT (Pata @ 27-01-2010, 11:11) *
          Hej! Vad är det som gör att folie är dåligt som reflektor, vad kan man köpa istället?

Patrik

Här finns det två sorters mylar:
          http://www.swedish-growsystems.se/se/art/d...ro-14m-x-1m.php
          De skickar mylaren vikt i kartong så det blir veck på den, men om man rullar upp den på en stång innan användning så är den slät sen när man sätter upp den.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 03:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon