CITAT (densis @ 27-02-2010, 18:31)

Ja co2 tabletterna är väldigt bra och väldigt dryga. En tablett ska räcka till 100 lit vatten enl den burken jag har. Men jag delar en på fyra och stoppar i flaskan då överdosering inte är skadligt. Jag har kört med både Hps och 125 w Lågenergi men nu har jag bytt upp mig (tror jag iaf) till en 90 w Led ufo. Men plantan blommade med en 125 w blå lågenergilampa. Skulle igentligen tagit bort blomman men tyckte det var kul att låta den sitta kvar. Ang hydro biten så kör jag två system det ena är en GHE Waterfarm som funkar väldigt bra och det andra är ett hemmabygge av avloppsdelar av plast, en pump, lite slang och några gardena sprinklers!

Funkar mycket bra! Ska bygga en ebb och flod när våren börjar närma sig men det är beroende på om jag och frugan hittar rätt hus....

Häftigt. jag byggde en slags hydro förra vintern, jag tog en hink och la i en kraftig akvarium pump i den,
sen satte ja en grövre hink i hinken fylld med vatten, så den gick ner cirka 10 cm. sen skar jag ett hål i den och satte i en nätrkuka, fyllde med några lekastenar och satte i 3 stycken paprika plantor.
Det fungerade faktist bra, rötterne blev långa ock kritvita. men jag hadde ingen bra näring tror jag.
jag använde vanlig blomnäring.
jag har kvar min lilla hydrohink, och skulle vilja använda den igen, men vilken näring ska man ha?
finns de något billigt alternativ som ja kan köra med??