Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

49 sidor V  « < 14 15 16 17 18 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Denna sjuka regering!, bilbesiktning,vargjakt,apoteket..............
          Aqvakul
          Inlägg 30-01-2010, 20:46
          Länk hit: #301

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (herkules @ 30-01-2010, 20:38) *
          NEJ!
          alla har inte möjlighet och de som inte har det ska också behandlas som människor.

tummenupp.gif Absolut!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 30-01-2010, 20:48
          Länk hit: #302

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (ängsvädd @ 30-01-2010, 20:44) *
          oberoende av vad de har för jobb skriver du - men jobben räcker ju inte till alla, alla har inte något jobb av olika själ exvis sjukdom.

Riktigt alla har kanske inte möjligheten med den genomsnittlige LO-löntagaren kan ju utan problem skaffa en villa.
          Gita
          P.s Sen är det faktiskt lite upp till var och en hur man tillvaratar sina möjligheter d.s

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-01-2010, 20:48
          Länk hit: #303

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 30-01-2010, 20:43) *
          Jag tror att alla i Sverige behandlas som människor !du motsäger dig själv lite tycker jag flirting.gif alla ska väl ha chansen att skaffa sig ett hus oberoende av vad de har för jobb,det är ju massor av löntagare som har hus,här där vi bor är igentligen ett sommarstugeområde ,alla här är arbetstagare utom vi då,kan tala om att vi har kanon trevligt och skitbra grannar.Man är faktiskt sin egen lyckas smed lite kompiskram.gif

Fast nu handlar väl inte diskussionen om att en massa folk kan köpa ett hus och bo i utan det var någon som påstod att det minsann inte fanns något som subventionerades för villaägare, vilket alltså är fel.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 30-01-2010, 20:49
          Länk hit: #304

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jobb fins det nog men de flesta vill ha ett jobb som de utbildat sig till,ibland kanske man få rucka lite på sina åsikter och hoppa in i något nytt tills man får det jobb man är ubildad till eller åtrå!sen som du säger finns det folk med handikapp som inte kan ta vad som helst,det har jag full förståelse för blush.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-01-2010, 20:51
          Länk hit: #305

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Gita @ 30-01-2010, 20:48) *
          Riktigt alla har kanske inte möjligheten med den genomsnittlige LO-löntagaren kan ju utan problem skaffa en villa.
          Gita
          P.s Sen är det faktiskt lite upp till var och en hur man tillvaratar sina möjligheter d.s

Problemet är nog för många att dom inte klarar spara ihop till egenandelen, och därför får dom aldrig något lån. Eller så har dom betalningsanmärkningar och får därför inte låna. I det långa perspektivet kostar det mindre än att hyra lägenhet

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 30-01-2010, 20:58
          Länk hit: #306

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (Gita @ 30-01-2010, 18:48) *
          Apoteken finns ju kvar för dem som efterfrågar deras kunskaper, men dumförklara inte oss andra som är fullt kapabla att ta reda på det vi behöver veta på egen hand, för oss är det väldigt bekvämt att kunna köpa magnecyl på ICA.
          Gita

Har inte dumförklarat någon (välj dina ord) men tyvärr så är det många som inte vet vilka konsekvenser olika mediciner har innan de möjligen läser bipacksedeln. Detta gör att det kan hända mycket eftersom det är lättare att köpa receptfria medeciner på ICA eller COOP.
          Går man till apoteket så frågar de oftast, att vet du om att dessa inte ska tas tillsammans med ......... och det är sådant man inte kanske tänker på för att medicinerna är receptfria.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-01-2010, 21:01
          Länk hit: #307

Moderator

CITAT (Inga från Närke @ 30-01-2010, 20:58) *
          Har inte dumförklarat någon (välj dina ord) men tyvärr så är det många som inte vet vilka konsekvenser olika mediciner har innan de möjligen läser bipacksedeln. Detta gör att det kan hända mycket eftersom det är lättare att köpa receptfria medeciner på ICA eller COOP.
          Går man till apoteket så frågar de oftast, att vet du om att dessa inte ska tas tillsammans med ......... och det är sådant man inte kanske tänker på för att medicinerna är receptfria.

Det har jag aldrig blivit tillfrågad, jag har till slut fått mina magnecyl efter köande och sedan har det inte varit mer med det. Men en sådan sak som fluortabletter, kan det verkligen finnas någon fara med sådana?

Citera
          gnon49
          Inlägg 30-01-2010, 21:01
          Länk hit: #308

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

När det gäller allmännyttan så måste den nog subventioneras så inte hyrorna rakar iväg. Stora delar av kommunernas allmännytta har ju blivit eftersatta och borde väl egentligen rivas. Ingen blir glad av att se nerslitna färglösa sjuttiotalshus. Hyresintäkterna har väl gått in i den kommunala budgeten och försvunnit där.
          En upprustning kostar skjortan, men det skall inte belasta hyresgästerna. Men vill man "lyxa" till lägenheten får man givetvis betala för det.I den bästa av världar skulle alla äga sitt boende. Många problem skulle då lösa sig per automatik.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gita
          Inlägg 30-01-2010, 21:03
          Länk hit: #309

Medlem

CITAT (Inga från Närke @ 30-01-2010, 20:58) *

Fast jag skulle aldrig stoppa i mig något utan att ta reda på konsekvenserna och jag tror inte att jag är särskilt unik, jag tror nog att de flesta av oss är kapabla att ta hand om oss själva.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 30-01-2010, 21:05
          Länk hit: #310

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Alvedon och voltaren köpte jag på ICA. De sa inget om att dessa inte ska tas samtidigt, det gör de varje gång på apoteket om jag köper båda sorterna samtidigt.
          Annars tycker jag att det är bra att mediciner finns i mataffären.

Citera
          dahla
          Inlägg 30-01-2010, 21:07
          Länk hit: #311

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Som vuxen har jag handlat på apoteket så många gånger så jag vet vad jag handlar om det är receptfritt...

Citera
          Anma
          Inlägg 30-01-2010, 21:09
          Länk hit: #312

Medlem

CITAT (dahla @ 30-01-2010, 21:07) *
          Som vuxen har jag handlat på apoteket så många gånger så jag vet vad jag handlar om det är receptfritt...

Men alla äter inte så mycket mediciner så att de har den kollen.

Citera
          Gita
          Inlägg 30-01-2010, 21:10
          Länk hit: #313

Medlem

CITAT (gnon49 @ 30-01-2010, 21:01) *
          När det gäller allmännyttan så måste den nog subventioneras så inte hyrorna rakar iväg. Stora delar av kommunernas allmännytta har ju blivit eftersatta och borde väl egentligen rivas. Ingen blir glad av att se nerslitna färglösa sjuttiotalshus. Hyresintäkterna har väl gått in i den kommunala budgeten och försvunnit där.
          En upprustning kostar skjortan, men det skall inte belasta hyresgästerna. Men vill man "lyxa" till lägenheten får man givetvis betala för det.I den bästa av världar skulle alla äga sitt boende. Många problem skulle då lösa sig per automatik.

Äganderätt är en alldeles utmärkt boendeform som är vanlig i många andra länder men inte varit tillåten i Sverige tidigare. En av fördelarna är att man själv väljer den standars man vill ha, väljer man t.ex exklusiva vitvaror så tar man med dem om man flyttar.
          Gita

Citera
          dahla
          Inlägg 30-01-2010, 21:13
          Länk hit: #314

Medlem

CITAT (Anma @ 30-01-2010, 21:09) *

nää...jag brukar handla kondomer och ipren där... inte av samma anledning dock smile.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 30-01-2010, 21:14
          Länk hit: #315

Medlem

CITAT (Anma @ 30-01-2010, 21:09) *

Men skall vi ha ett samhälle helt anpassat efter det fåtal som inte klarar/vill klara att ta ansvar för sig själva.
          Tror att det är ganska få som inte klarar att läsa en bipacksedel.
          gita

Citera
          Anma
          Inlägg 30-01-2010, 21:14
          Länk hit: #316

Medlem

CITAT (Gita @ 30-01-2010, 21:10) *
          Äganderätt är en alldeles utmärkt boendeform som är vanlig i många andra länder men inte varit tillåten i Sverige tidigare. En av fördelarna är att man själv väljer den standars man vill ha, väljer man t.ex exklusiva vitvaror så tar man med dem om man flyttar.
          Gita

Men det gör man ju inte i villor i Sverige, varför skulle man göra det i ägandelägenheter som är en mellanting mellan villa och bostadsrätt?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-01-2010, 21:15
          Länk hit: #317

Moderator

CITAT (dahla @ 30-01-2010, 21:13) *
          nää...jag brukar handla kondomer och ipren där... inte av samma anledning dock smile.gif

Ipren till frugan så hon inte kan skylla på huvudvärk biggrin.gif

Citera
          dahla
          Inlägg 30-01-2010, 21:18
          Länk hit: #318

Medlem

CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 21:15) *
          Ipren till frugan så hon inte kan skylla på huvudvärk biggrin.gif

Som singel får man skylla på värk i handen då kanske?

Citera
          herkules
          Inlägg 30-01-2010, 21:20
          Länk hit: #319

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Motti @ 30-01-2010, 20:43) *
          Jag tror att alla i Sverige behandlas som människor !du motsäger dig själv lite tycker jag flirting.gif alla ska väl ha chansen att skaffa sig ett hus oberoende av vad de har för jobb,det är ju massor av löntagare som har hus,här där vi bor är igentligen ett sommarstugeområde ,alla här är arbetstagare utom vi då,kan tala om att vi har kanon trevligt och skitbra grannar.Man är faktiskt sin egen lyckas smed lite kompiskram.gif

det finns massor av folk som definitivt inte behandlas som människor, sjuka, hemlösa, narkomaner, invandrare, de behandlas som något katten har släpat in.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 30-01-2010, 21:21
          Länk hit: #320

Medlem

Spännande diskussion, men nu kom min bortresta man hem, så tack för mig för den här kvällen
          Gita

Redigerat av Gita: 30-01-2010, 21:21

Citera

49 sidor V  « < 14 15 16 17 18 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 13:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon