CITAT (Motti @ 02-02-2010, 16:28)

Såg debbaten på TV i går och måste säga att Sahlin med följe blev rätt platta i mina ögon o öron,några bra retoriker är dom verkligen inte och inte hade de mycket att komma med heller.Sen blev jag fly f:b när vänstern tycker att våra barn inte ska få betyg för än i 9:an,hur i hela friden ska de ha en chans ute i världen när de inte får betyg som visar var de står,tycker det är helt galet.Det gäller ju i dag att få betyg så de kommer in på Gymnasiet och kunna skaffa sig en utbildning och kunna konkurera med omvärlden ,många ungdomar vill ju ut i världen och plugga och söka jobb.
Det här med sjukassan får de nog försöka ordna upp de Borgeliga,inte ens jag som röstar på dom tycker det är vettigt,har man canser ska man inte behöva jobba eller bli utstämplad.
App app appp det finns något som heter skriftliga omdömen och föräldrasamtal även om jag tycker att man skulle kunna ge någon form av betyg efter varje stadie i skolan dvs låg-, mellan- och högstadiet. Man måste även som förälder ta sitt ansvar och försöka hålla lite koll på hur det går för ungarna i skolan. Föräldrar kan på olika sätt vara mycket mera delaktiga. Det fungerar väldigt bra på en del skolor. Betyg är inte allt.
Om du menar att angrepp är bästa försvar så har du rätt angående retoriken men det var ju det enda alliansen hade att komma med.
CITAT (dahla @ 02-02-2010, 16:37)

Du får tycka precis vad du vill om mig... Jag tycker ju vad jag vill om dig...
Jag har aldrig påstått att jag är lika bra som du...
Fan... folk läser som dom tänker...
VART står det att jag ska HÅNSKRATTA åt ER????
LÄS EN GÅNG TILL FÖR FAN!!!!
Om jag röstar på de röd/gröna så blir det ju indirekt mig du kommer att hånskratta åt. Sluta slingra dig som en orm när du uttrycker dig som du gör och sen måste gå i försvar.