Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

20 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilket block skulle du rösta på om det var val idag?
          Huggorm
          Inlägg 31-01-2010, 21:48
          Länk hit: #101

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

För mig handlar det inte om att få mer pengar att konsumera för. Det handlar om att få såpass mycket pengar över att man kan gå ner i arbetstid. Det är min livstid som förbrukas i rask takt när jag jobbar, och jag känner hur döden kommer allt närmare. Om alla drog ner på sitt konsumerande så skulle dom klara sig på 75% arbetstid och lön, och då skulle många arbetstillfällen friställas åt de som idag är arbetslösa. Men folk vill ju konsumera, dom vill ha lyxiga hus, ny bil, resa till värmen två gånger om året och ha märkeshandväska eller klocka. Att det är deras livstid som förbrukas bekommer dom inte. Är folk så säkra på att det skall bli ett liv efter detta?

Citera
          gnon49
          Inlägg 31-01-2010, 21:59
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Nauti @ 31-01-2010, 21:41) *
          Jag tycker att såväl Eriksson som Ohly gör bra ifrån sig smile.gif De är de som känns mest mänskliga och jordnära av politikerna. De har raka och tydliga svar som de inte lindar in.

Ja, nu har du fått en hundralapp extra att spendera för. Du ser det som att man kan vara glad för "det lilla man får", det gör en liten skillnad för dig, medan den hundralappen kunde gjort stor skillnad om den använts till någonting annat.

Okey. som vänstersupporter tycker du alltså att pensionärerna skall beskattas hårdare. Tack för beskedet.
          Jag kan både ha o mista hundringen, jag klarar mig, men jag förvaltar den nog bäst själv.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          dahla
          Inlägg 31-01-2010, 22:02
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Jag tycker att såväl Eriksson som Ohly gör bra ifrån sig smile.gif De är de som känns mest mänskliga och jordnära av politikerna. De har raka och tydliga svar som de inte lindar in.

HAHAHAHA!!!! Du skämtar väl va??? Dom rödgröna kunde ju inte svara rakt och ärligt på EN enda fråga!

Och dom är så jäkla oense om allt så man blir ju mörkrädd...

Nää... en enad allians känns tryggt.. speciellt efter den här debatten... nu måste vi vänta till april innan vi får svar på vad dom rödgröna vill göra... det är väl ett skämt det också smile.gif

Citera
          Nauti
          Inlägg 31-01-2010, 22:03
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (gnon49 @ 31-01-2010, 21:47) *
          Men vad den enskilde personen gör med sina pengar är väl upp till denne person. Vill han/hon lyxkonsumera så är det ju dennes ensak. Eller skall vi strypa lönerna så vi bara har mat på bordet. Alla drömmer om villa,bil,
          pengar på banken och utlandsresor. En del uppnår alla målen, en del kanske avstår det ena för att förverkliga det andra. Vi vill helt enkelt känna att vi lyckas här i livet.
          Visst, men är det ett stort och viktigt problem vi har i samhället? Att inte folk kan få extra pengar till att konsumera lyxvaror för? Har vi inte viktigare saker att lägga pengar på än så? Hur ofta hör man inte om att man på så många olika områden har otillräckliga resurser? Tycker du inte att det kan vara viktigare?

Jag skulle kunna ta ett exempel som för mig är väldigt viktigt, djurskyddsfrågan. Det finns inte tillräckligt med resurser för att det skall skötas optimalt och där är alla eniga. Vi har sett konsekvenserna av det, ett oerhört lidande. Är inte detta viktigare och borde prioriteras högre än att den genomsnittlige svensken får en fetare plånbok och kan konsumera mer? Vi kan om vi vill, säkert hitta väldigt många fler exempel, nu tog jag bara ett som är väldigt viktigt för mig själv, men det finns många liknande exempel inom olika områden.

Jag vet inte riktigt vad jag skall säga som svar på vad du nu tar upp, för det stämmer inte. Jag drömmer absolut inte om någon villa eller någon bil, pengar på banken eller utlandsresor och jag vet många med mig som inte har sådana mål i livet. Jag har saker jag värderar högre i livet än pengar och prylar. Även om jag värderade prylar och pengar väldigt högt så skulle jag aldrig få för mig att prioritera det framför andras välmående.

Om det är den syn du har på livet och om du delar den med så många andra som du tror dig göra så kan jag inte mer än att känna mig litet ledsen för eran skull och beklaga.

Redigerat av Nauti: 31-01-2010, 22:07

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-01-2010, 22:13
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tycker alliansen visade rätt klart i debatten att dom skulle behöva ge sig ut bland folket och ta reda på hur människor har det. Bara en massa svammel och bortförklaringar kom från dom.

De röd/gröna gjorde bra ifrån sig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          vitavargen
          Inlägg 31-01-2010, 22:17
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

...

Utan tvekan var det så.

Och sen la jag märke till den nya lugna retoriska stilen som Ohly visade, den var bra. Den ger en förklarande egenskap till det han säger av, eller ville ha sagt.

Citera
          dahla
          Inlägg 31-01-2010, 22:26
          Länk hit: #107

Medlem

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_...BA?service=poll

Citera
          vitavargen
          Inlägg 31-01-2010, 22:27
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (Huggorm @ 31-01-2010, 21:48) *
          För mig handlar det inte om att få mer pengar att konsumera för. Det handlar om att få såpass mycket pengar över att man kan gå ner i arbetstid. Det är min livstid som förbrukas i rask takt när jag jobbar, och jag känner hur döden kommer allt närmare. Om alla drog ner på sitt konsumerande så skulle dom klara sig på 75% arbetstid och lön, och då skulle många arbetstillfällen friställas åt de som idag är arbetslösa. Men folk vill ju konsumera, dom vill ha lyxiga hus, ny bil, resa till värmen två gånger om året och ha märkeshandväska eller klocka. Att det är deras livstid som förbrukas bekommer dom inte. Är folk så säkra på att det skall bli ett liv efter detta?

Gärna om arbetstiden går ner till 75% och hela lönen hehålls. smile.gif

Förut fanns det nåt med fria år som gick ut på att du tog ett års ledighet med lön och sen en arbetslös tog ditt arbete under ett års tid. Den var en bra lösning. Finanseiering: mera skatter från de som har mest. Det är jätte lätt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-01-2010, 22:29
          Länk hit: #109

Medlem

CITAT (dahla @ 31-01-2010, 22:26) *

Hahaha trodde du utfallet skulle bli annat när frågan ställs till Svd läsare?

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 31-01-2010, 22:31
          Länk hit: #110

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 31-01-2010, 22:29) *

Klokaoch arbetade människor läser tydligensvd smile.gif DN vågar ju inte ens ha en sån omröstning smile.gif

Citera
          vitavargen
          Inlägg 31-01-2010, 22:37
          Länk hit: #111

Medlem

Jo, i vissa ledare och artiklar var SVD värre än Bush när de slog i krigstrummorna under våren 2003. Dess läsare kan vi inte förvänta oss bättre av.

Citera
          dahla
          Inlägg 31-01-2010, 22:38
          Länk hit: #112

Medlem

den "oberoende socialdemokratisk" tidning Aftonbladet har ju en liknande undersökning på sin förstasida... http://aftonbladet.se/

Citera
          gnon49
          Inlägg 31-01-2010, 22:43
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (dahla @ 31-01-2010, 22:38) *
          den "oberoende socialdemokratisk" tidning Aftonbladet har ju en liknande undersökning på sin förstasida... http://aftonbladet.se/

Ja, så det kan gå. Nu får Mona ta aftonbladet i örat. Hehe.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 31-01-2010, 22:57
          Länk hit: #114

Medlem

SVD verakar vara dragna i öronen(av Freddie) långt innan debatten började.

Citera
          Piccante
          Inlägg 31-01-2010, 23:16
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (dahla @ 31-01-2010, 22:02) *
          HAHAHAHA!!!! Du skämtar väl va??? Dom rödgröna kunde ju inte svara rakt och ärligt på EN enda fråga!

Och dom är så jäkla oense om allt så man blir ju mörkrädd...

Nää... en enad allians känns tryggt.. speciellt efter den här debatten... nu måste vi vänta till april innan vi får svar på vad dom rödgröna vill göra... det är väl ett skämt det också smile.gif

Jag har aldrig fattat problemet med att tre partier inte alltid är överens? Vi har en regering med 4 partier som inte är överens men de har löst det antingen genom att marginalisera vissa partier (minns ni KD som ville sänka bensinskatten, avskaffa fastighetsskatt mm) eller så har partipiskan rättat in alla i ledet (Centern och FP om ipred och FRA och © och kärnkraften). De rödgröna är bara helt ärliga med att de har olika ideologi och syn på vissa frågor men det löser man genom att förhandla och sedan får väljarna göra sina prioriteringar vilka av de partierna de föredrar. Alliansen hr haft 4 år på sig de rödgröna ett. Tycker inte det är konstigt att de fortfarande jobbar med att bygga lag då. Är det verkligen en grå välling vi vill ha där alla tycker samma???

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          dahla
          Inlägg 31-01-2010, 23:18
          Länk hit: #116

Medlem

Nu är ju Sveriedemokraterna uppe på 5% enligt senaste mätningen från sifo... kd har ju bara 4%enligt den mätningen... då borde ju även Sveriedemokraterna få vara med på dom här debatterna i SVT...

Det blir ju ett riktigt spännande val i år... Om SD behåller sin 5% så räcker det med att M tar 2,5% av S röster smile.gif

Citera
          Nauti
          Inlägg 31-01-2010, 23:21
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Jag tänkte precis likadant när jag såg att det var SvD tongue.gif

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          dahla
          Inlägg 31-01-2010, 23:24
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (Nauti @ 31-01-2010, 23:21) *
          Jag tänkte precis likadant när jag såg att det var SvD tongue.gif

Siffrorna hos Aftonbladet visar ju samma sak smile.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 31-01-2010, 23:29
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (dahla @ 31-01-2010, 23:18) *
          Nu är ju Sveriedemokraterna uppe på 5% enligt senaste mätningen från sifo... kd har ju bara 4%enligt den mätningen... då borde ju även Sveriedemokraterna få vara med på dom här debatterna i SVT...

Det blir ju ett riktigt spännande val i år... Om SD behåller sin 5% så räcker det med att M tar 2,5% av S röster smile.gif

Det förutsätter två saker, dels att inget alliansparti åker ut pga 4%-spärren och att alliansen är enig om att regera i minoritetsställning med passivt stöd av SD. Några av allianspartierna har ju lovat att inte förhandla med SD. Men om SD-stöd är nödvändigt så går kanske C eller FP över och stödjer de rödgröna?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-01-2010, 23:33
          Länk hit: #120

Medlem

CITAT (dahla @ 31-01-2010, 23:24) *
          Siffrorna hos Aftonbladet visar ju samma sak smile.gif

Fast jag håller inte med! Sen hoppas jag att både centern och Kd åker ur i valet så slipper vi dom vindflöjlarna också.

--------------------

Citera

20 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 13:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon