CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 19:50)

Jag tror faktiskt att miljöpartiets framgång kommer mattas av utan Wetterstrand. Byts hon ut mot Ruwaida eller vem som nu står på tur så tror jag dom kommer tappa stort. Får dessutom växthuseffekten mindre mediautrymme tror jag snart 4%-spärren börjar bli farlig igen.
Maria blir väl med stor sannolikhet statsråd efter valet och kommer även fortsättningsvis synas mycket i media.
CITAT (dahla @ 30-01-2010, 19:53)

Det stora problemet är det fokus MP har på den svenska miljön... dom har en politik som innebär att vi ska ha gröna arbeten när kineserna nu vill ha samma välfärd som vi har... kineserna skiter fullständigt i miljön... då kan ju wetterstrand försöka babbla om miljön när det inte finns ett industrijobb kvar i i Sverige...
Miljötänket bör vara en självklarhet utan politisk inblandning... men det urbaniserade samhället kräver väl att älgarna blir politiskt aktiva...
Även kineserna har vaknat och inser att de förgifta sin egen luft och vatten nu. Kina satsar ganska mycket på grön energi och ligger snart före Sverige på energiområdet eftersom vi överklagar och krånglar så mycket vi bara kan när någon vill bygga ett vindkraftverk.
Kineserna har till skillnad från många i Sverige fattat att vi har en global marknad och idag kommer vindkraftverk, LED-lampor och solpaneler från kinesiska tillverkare.
CITAT (Gita @ 30-01-2010, 19:56)

Ja, hjälp! Ruwaida är ju till och med sämre än Sahlin.
Sahlin har ju trots allt en ganska kaxig historia att falla tillbaka på, medans Ruwaida har en karisma lika med noll. Wetterstrand är ju på sitt sätt ett politiskt geni, totalt iskall och saklig.
Gita
Kanske därför hon inte förts fram som språkrörskandidat? Men Wetterstrand och Eriksson kommer väljas om i år. De har inte gjort tre mandatperioder förrän nästa år.