Tack, och kul att en "kaffe" drickare kan tipsa om te

När jag jobba i butiken (som var min) drack jag en hel del te, tackvare tillgången... nu sista åren har det inte blivit så mycket, bara ibland.
Det som många inte känner till är att svart te innehåller lika mycket koffein som kaffe, men i te heter det "te-ein" (nu vet jag inte hur det stavas

) grönt te innehåller mindre mängd te-ein/koffin, och rooibos te innehåller INGET Te-ein/koffin, därför anses det vara ett te att dricka innan sänggång...
Lite mera "telära" från min leverantör som jag minns

Nu var det några år sedan jag gick mina kurser... som sagt, så kommer svart och grönt te från samma buske, det är "torknings processen" som avgör om det ska bli svart eller grönt... När man framställer svart te försvinner en del av det nyttiga, dels "dör" mycket av Anti-okzidanterna (????????? och hur stavas det då????) och en del mineraler försvinner. Anti-okzidanterna, vitaminerna och mineralerna stannar "mera" kvar i det gröna teet... därför säger man att det gröna teet är mycket nyttigare.
Att man har honung i teet är inte bara för att man vill ha söttman... honungen förstärker Anti-okzidanterna, vitaminerna och mineralerna
Rött Rooibus te innehåller mycket Anti-oxidanter

Nu blev jag sugen på en koppa te

Men mina påsar är BRAAAAAA gamalt!
Ska skaffa mig en ny påse...