Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur mobilberoende är du?
          Uggi
          Inlägg 08-02-2010, 11:55
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Jag har allt för vana att ha med den då jag går ut och då är den påslagen, men ringer med den gör jag högst en till två ggr i veckan, samma gäller nog samtal till mig några ggr/veckan.

--------------------

Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-02-2010, 12:31
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 06-02-2010, 18:36) *
          Det finns nog fler än jag som bor på landet på en fläck där de flesta mobiler funkar lika bra som en mugg med snöre i så fast telefoni från telia är då enda alternativet. (tele2 och liknande funkar ej och jag bor ändå i Stockholms län så telefonisystemnet är INTE så utbyggt som många tror)

jag har också gluggar lite här och där där jag bor, men naturligtvis kanske man är tvungen att ha fast telefon om man inte har täckning

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Berith
          Inlägg 08-02-2010, 13:17
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (skogstroll @ 08-02-2010, 12:31) *
          jag har också gluggar lite här och där där jag bor, men naturligtvis kanske man är tvungen att ha fast telefon om man inte har täckning

Här är det tvärtom, jag har gluggar där mobilen funkar. I ena hörnet i köket - dit rusar vi när mobilen ringer! - eller vid en stor björk i trädgården. Däremellan är det mest hallå...? och gissningslek om vad den andre säger. Så fasta telefonen kan vi inte släppa här om vi vill vara säkra på att telefonera alls, hur mycket pengar dom än tjänar på oss.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-02-2010, 13:20
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Uppriktigt sagt, jag misstänker att mobiloperatörerna tjänar mer på telefonerandet än vad fastoperatörerna gör.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Bee
          Inlägg 08-02-2010, 14:44
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2010, 13:20) *
          Uppriktigt sagt, jag misstänker att mobiloperatörerna tjänar mer på telefonerandet än vad fastoperatörerna gör.

Det tror jag du har alldeles rätt i. Bland annat tror jag det beror på att det är billigare att ringa från mobil till mobil än från det fasta nätet till mobil.
          Så är det i mitt fall och eftersom mina (vuxna) barn nås bäst på mobilen så är det min mobil som används.
          Dessutom - jag vet, det är ett klent försvar smile.gif - men jag använder gärna mobilen när jag gör ngt med händerna. Jag har nämligen inget bra fungerande headset till den fasta luren tongue.gif

En annan bra sak med mobilen är att man slipper telemarketing. Dom har inte hittat min mobil än men det kanske är en tidsfråga...

Beroende? Mja. När jag går hemifrån har jag alltid med mig plånbok, nyckel och mobil. Det ingår i klädseln så att säga.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Solstorm
          Inlägg 09-02-2010, 12:14
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag är nog rena dinosaurien när det gäller mobil. Ytterst få vet mitt mobilnummer och oftast blir den kvarglömd hemma.

Det var en gång för länge länge sedan i en annan värld. Då kunde det hända att om man hade småbarn som krävde ens fulla uppmärksamhet och man aldrig fick vara ifred så kunde den andra föräldern vara hemma medans man kunde åka och handla mat. Det var en ren fröjd att få vara ensam och ostörd i bilen, en ren fröjd att få handla mat och vara ensam och ifred en stund. Men detta var för mycket mycket länge sedan och finns inte mer.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-02-2010, 12:20
          Länk hit: #47

Medlem

Såg nånting igår som spädde på min uppfattning om mobilberoende. En ung tjej körde bilen bredvid mig när vi stoppat vid ett rödljus. Precis innan det blev grönt ringde telefonen för jag såg att hon börjde fippla med den. Hon körde ändå men inte gick det fort och hon försvann snabbt i bakgrunden när jag drog på. Givetvis blev det en kö bakom hennes bil. Typiskt mobilberoende, låt det ringa. Bilkörningen är viktigare. Antingen får de ringa upp igen eller så kan man själv ringa upp när det passar bättre.

--------------------

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 09-02-2010, 12:53
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Jag har mobil i jobbet men när arbetsdagen är slut stänger jag av den, finns ingen anledning att ha på den efter arbetstid, kunderna får vänta till dagen därpå. Har även en privat mobil som inte används spec mycket men den är på när jag är vaken, kollar ibland om det ringt någon. Tyvärr har telemarketing upptäckt mig men de klipps av ganska snart med svaret att jag sköter mitt arbete och inte kan prata.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Bee
          Inlägg 09-02-2010, 13:21
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Ruda: Jag tror inte att det handlar om mobilberoende när man måste svara så fort det ringer. Det handlar om telefonberoende. Eller att här-och-nu inte är så viktigt. Hur många gånger har man inte stått och pratat med någon och så fort telefonen ringer så är man bortglömd. Telefonen har alltid företräde hos vissa.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-02-2010, 13:44
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Bee @ 09-02-2010, 13:21) *
          Ruda: Jag tror inte att det handlar om mobilberoende när man måste svara så fort det ringer. Det handlar om telefonberoende. Eller att här-och-nu inte är så viktigt. Hur många gånger har man inte stått och pratat med någon och så fort telefonen ringer så är man bortglömd. Telefonen har alltid företräde hos vissa.

OK, det köper jag. Fast att svara i en fast telefon är svårt att kombinera med bilkörning.laugh.gif

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 09-02-2010, 13:56
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag tycker att det är mycket oartigt när människor klipper av mitt i en mening för att svara i telefon. Nog borde de kunna låta det gå några signaler så att man kan få till ett naturligt uppehåll i samtalet.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-02-2010, 08:08
          Länk hit: #52

Medlem

Att det kan vara farligt att använda mobilen i vissa situationer vet vi men ibland kan det vara farligare att tappa den. Tanklöst är bara förnamnet. Man dog i tunnelbanan.

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon