Citerar ordagrant från brevet: "Beslut: Försäkringskassan beslutar att du från och med 2 januari 2010 inte får förlängd sjukpenning.
Beskrivning av ärendet: Du har skickat in läkarintyg för perioden 2 januari till och med 31 januari." (egentligen 1 oktober till och med 31 januari, mitt tillägg).
"Du har den 1 januari fått förlängd sjukpennig i 550 dagar.
Försäkringskassans motivering: Trots att försäkringskassan har bedömd att din arbetsförmåga är helt nedsatt på grund av sjukdom kan du inte längre få förlängd sjukpenning eftersom dina dagar med förlängd sjukpenning är slut. Du kan bara få sjukpenning under 364 dagar samt förlängd sjukpenning i högst 550 dagar."
Ni som tycker att försäkringskassans regler är alldeles korrekta, hur motiverar ni detta? På vilket sätt blir personen friskare av att FK friskskriver för att dagarna är slut ochtrots att de bedömer sjukdom? Snälla, svara mig, för jag FÖRSTÅR inte hur det går ihop.
"Trots att försäkringskassan har bedömd att din arbetsförmåga är helt nedsatt på grund av sjukdom kan du inte längre få förlängd sjukpenning eftersom dina dagar med förlängd sjukpenning är slut."
Ska det vara så?????
För kännedom: Beslutet gäller inte mig.
|