Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad tycker ni om Elisabeth Höglund?, ...får hon verkligen "sparken" pga åldern??
          Christina i Taxi...
          Inlägg 12-02-2010, 18:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Jag tror inte hon blivit ombedd att ta en time-out från TV4 pga åldern.
          Hennes ålder är väl inte särskilt märkvärdig - alla blir vi väl 64 om vi får leva och ha hälsan! yes.gif

Däremot tycker jag att hon är jobbig att både se och höra. Hon pratar så forcerat när hon ska intervjua nån och läser hela tiden i sina papper istället för att lyssna ordentligt.

Jag tycker inte att man ska skapa åldersångest där den inte finns!

EH har en massa erfarenheter som journalist och skulle kunna vara en riktig klippa i vilket program som helst om hon bara lugnade ner sin framtoning!
          I mitt tycke.

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-02-2010, 18:37
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Att kicka Bettan säger mer om TV4 än om Bettan. Om man väljer Gynning före Höglund så är man illa ute...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 12-02-2010, 18:42
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 12-02-2010, 18:37) *
          Att kicka Bettan säger mer om TV4 än om Bettan. Om man väljer Gynning före Höglund så är man illa ute...

Ja, men....hon har ju inte fått sparken?! Hon valde ju själv att lämna "Förkväll" när hon ombads att ta en "time-out". Och som sagt, jag tror INTE hon ombads tajmouta pga åldern!
          Tror du?

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          sommarhumla
          Inlägg 12-02-2010, 18:59
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 153
          Medlem nr: 18 530

Det börjar gå lite för långt med den här åldersfixeringen, får det inte finnas några över 50+ i TV-rutan längre? Då tycker jag nog att det har gått snett någonstans.

Men jag såg i tidningarna att Elisabeth har stöd av flera av sina kollegor.

Har ingen erfarenhet av Elisabeth då jag aldrig sett henne "in action".

--------------------
          ------------------------------------
          "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig"
          (Mae West)

peter pan.gif
          blaratta.gif

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 12-02-2010, 19:07
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Men hallå där. TV4 vill ju ha tonårsprogram. Var glad, nu kan man ju titta på något annat istället som är mer trevligt. Programmet hade vunnit på att skicka den där tjejen som klär sig som om hon kommit in direkt från streetan. Synd på en bra programidé.

Citera
          Red Top
          Inlägg 12-02-2010, 19:08
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Det är mycket märkligt med åldersfixeringen på TV, framförallt med tanke på att dagens unga, åtminstone de jag umgås med, sällan tittar på TV. confused.gif

Vad gäller Elisabeth har jag alltid haft lite svårt för henne. Inte pga hennes ålder och framförallt inte pga hennes fantastiska hår. Jag tycker bara att hon har en jobbig röst. Det gäller många offentliga personer, särskilt kvinnor.

En 'upphetsad' Maud Olofsson, är t ex något jag bara inte orkar lyssna på. smile.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          ninnisky
          Inlägg 12-02-2010, 19:10
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 12-02-2010, 18:32) *
          Jag tror inte hon blivit ombedd att ta en time-out från TV4 pga åldern.
          Hennes ålder är väl inte särskilt märkvärdig - alla blir vi väl 64 om vi får leva och ha hälsan! yes.gif

Däremot tycker jag att hon är jobbig att både se och höra. Hon pratar så forcerat när hon ska intervjua nån och läser hela tiden i sina papper istället för att lyssna ordentligt.

Jag tycker inte att man ska skapa åldersångest där den inte finns!

EH har en massa erfarenheter som journalist och skulle kunna vara en riktig klippa i vilket program som helst om hon bara lugnade ner sin framtoning!
          I mitt tycke.

Mitt tycke är detsamma..

Träffade EH i ett affärssammanhang för flera år sedan. Lyssna kan hon verkligen inte det kan jag bekräfta.

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 12-02-2010, 19:14
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Red Top @ 12-02-2010, 19:08) *
          Vad gäller Elisabeth har jag alltid haft lite svårt för henne. Inte pga hennes ålder och framförallt inte pga hennes fantastiska hår. Jag tycker bara att hon har en jobbig röst. Det gäller många offentliga personer, särskilt kvinnor.

Det var just det jag också menade!
          Varför tror alla att hon valt att lämna "Förkväll" pga åldern?!
          Jag tror att det beror på att hon helt enkelt är en "jobbig typ", lite drastiskt uttryckt....

Men visst finns det nog ett ålderstänkande i media (inte bara TV4!) som är hyfsat irriterande, men det är inte det som är grejen med Elisabeth. Hennes ålder är knappast ett problem, mera hennes sätt.

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-02-2010, 19:19
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

I så fall så tycker jag att t.ex. Carolina Gynning är minst lika jobbig och dessutom helt utan några journalistiska baskunskaper.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Red Top
          Inlägg 12-02-2010, 19:31
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Aqvakul @ 12-02-2010, 19:19) *
          I så fall så tycker jag att t.ex. Carolina Gynning är minst lika jobbig och dessutom helt utan några journalistiska baskunskaper.

Håller fullständigt med, men jag tittar inte på Förkväll och frågan gällde Elisabeth. Jag jämförde bara med en annan person som ofta förekommer i radio och TV. Det gör inte Gynning, tack och lov. kompiskram.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          lorentz
          Inlägg 12-02-2010, 19:32
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 166
          Medlem nr: 27 325

Har ni hört vad man kallar Maud?

Citera
          Hej igen
          Inlägg 12-02-2010, 19:33
          Länk hit: #12

Gäster

Tycker att EH är otroligt duktig journalist ... har aldrig sett programmet på fyran
          och kan därför inte ha någon åsikt ang hennes prestation just där.

Säger som Aq ...har man haft Gynning så kan väl knappast EH överträffa henne i
          "irriterande".

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 12-02-2010, 19:34
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 12-02-2010, 19:19) *

Nu råkar jag gilla Carolina Gynning naughty.gif whistling.gif , men jag håller med om att det finns ett antal "jobbiga typer" på TV - t ex Felix Herngren - oavsett ålder!

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          gnon49
          Inlägg 12-02-2010, 19:50
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

TV4 är ju en reklamfinansierad kanal. Då är det tittarsiffror som gäller. Inget annat. Därför är programmen Tv4 sänder inget under av kvalite. Det är dom inte intresserade av. Och jag är inte särskilt intresserad av Tv4, så det är jämt skägg. rolleyes.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Alba
          Inlägg 12-02-2010, 20:04
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag har haft väldigt svårt för Elisabeths Höglund men har på senare år upptäckt vilken fanatstisk och smart person hon är.
          Det går ju mer och mer åt det håller att TV plockar in programledare från gatan helt utan kvalifikationer annat än att de kan prata.
          Ja det finns ju undantag.
          Jag säger som någon sa tidigare man får ju möjligheten att göra något annat än se på TV.
          Jag orkar inte med en del personer tex Carolina Gynning, Felix Herngren - ja det finns säkert fler som jag inte kommer på just nu.
          Många av den "nya" fnittrande, okencentrerade och pratglada programledarna har gjort att jag ofta väljer bort TV.
          Nu tror ni ju att jag är minst 100 år - men men då får ni väl tro det. flirting.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 12-02-2010, 22:12
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Hon kanske skulle tänka på att tona ner sig lite hon är ju inte 35 längre,det här enorma håret tex som ser ut som en Lejonman,men i Förkväll tycker jag hon står sig bra och är fräsch och ärtig för sin ålder snyggt kläd,men visst är hon rynkig men det har man rätt att vara i den åldern,någon har sakt att rynkor tyder på visdom och livserfarenhet rolleyes.gif Alla kan väl inte se ut som de var 30 år och vi ska absolut inte acceptera att man inte får åldras med värdighet,alla bli vi äldre för eller senare men vi blir ju inte automatiskt dumma i huvudet för det mad.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 13-02-2010, 09:59
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 12-02-2010, 22:12) *
          Hon kanske skulle tänka på att tona ner sig lite hon är ju inte 35 längre,det här enorma håret tex som ser ut som en Lejonman,men i Förkväll tycker jag hon står sig bra och är fräsch och ärtig för sin ålder snyggt kläd,men visst är hon rynkig men det har man rätt att vara i den åldern,någon har sakt att rynkor tyder på visdom och livserfarenhet rolleyes.gif Alla kan väl inte se ut som de var 30 år och vi ska absolut inte acceptera att man inte får åldras med värdighet,alla bli vi äldre för eller senare men vi blir ju inte automatiskt dumma i huvudet för det mad.gif

Jag tycker verkligen inte att hon behöver tona ner sig med sitt hår, däremot kan hon ju försöka tona ner sig som intervjuare. Det är inte hon som är den intressanta i de sammanhangen.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 13-02-2010, 10:03
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Anma @ 13-02-2010, 09:59) *
          Jag tycker verkligen inte att hon behöver tona ner sig med sitt hår, däremot kan hon ju försöka tona ner sig som intervjuare. Det är inte hon som är den intressanta i de sammanhangen.

Håller med dig här - hennes utseende tycker jag är helt ointressant i sammanhanget, däremot finns mycket övrigt att önska i hennes intervjuteknik!
          ANki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          sqrulan
          Inlägg 13-02-2010, 10:19
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Jag är väl inget Elisabeth fans precis, jag tycker att hon är tråkig och att hon inte passade in i just detta program. Ibland kanske man måste inse fakta och gå vidare. Hon kanske passar bättre i något annat program för jag kom på mej med att gå ifrån och göra nåt annat då hon var fram i rutan. dunno.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-02-2010, 10:41
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag tycker ju att Elisabeth Höglund är en frisk fläkt i TV, hon bjuder på sig själv och är den hon är och jaaa det har man rätt att vara även när man är 65. Hon sticker ut lite men det är ju en del av henne.

Vad är det som skulle göra de andra två "programledarna" i Förkväll så mycket bättre än EH. En avdankad miss universum och ett "avhoppat"? lets dans-proffs som båda helt saknar journalistiskt kunnade och inte ens kan stava till ordet intervjuteknik. TV-4 är uppenbarligen en kanal för det "vackra folket". Jag är glad att jag har en OFF-knapp på min TV.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 23:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon