Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gravid + Garden Fever = HINDRA MIG!
          Vic
          Inlägg 13-02-2010, 21:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 13 832

Hejsan,

jag har en liten gosse (16 månader) och om 2 månader kommer bebis nr 2 och en stor tomt som ropar efter att odlas och skötas om. Den är extremt ocharmig just nu, förra ägarna verkade särskilt förtjusta i växter som antingen var giftiga eller taggiga (helst både och) och i övrigt var det bara gräsmatta som gällde, vilket jag nu håller på att förändra litegrand. rose.gif
          Nu är det februari och jag tar stora omvägar runt fröpåsarna i butikerna - fy vad det kliar i fingrarna. Jag VET ju att jag inte kommer ha något överflöd av tid och energi i vår och sommar att lägga på trädgården eftersom bebis kommer då, har fått litet foglossning och ont i ryggen så rent fysiskt lär man inte heller vara redo för att gräva några diken förrän halva sommaren har gått.

Har ni idéer om vad jag ska göra - vi byggde tex färdigt vårt växthus i höstas så det står helt tomt och redo att användas (eller ska jag låta bli) - gärna någonting roligt som gör att mitt "odlingsberoende" tillgodoses men som inte sliter ut en helt och hållet? Plantera nåt som växer långsamt? Satsa på trädgårdsplanering, buskar o träd? Strunta i allt som behöver vatten och näring och bara dona med jordförbättring inför säsongen 2011 (men uj vad det är långt dit)? Köksträdgårdsdelarna inser jag själv att jag nog ska låta vara i år fast jag erkänner, jag har köpt några påsar med kryddväxter, funderar på att börja förgro imorgon om ingen stoppar mig!

Egna erfarenheter och tips mottages med stort intresse, annars lär jag stryka runt i Fyrislunds handelsträdgård i påsk ...

Victoria, Uppsala

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 00:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon