Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skolmat.
          Sylvia
          Inlägg 19-12-2003, 17:16
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

CITAT (Erika zon 4 @ 19-12-2003, 09:10)
          CITAT (Felix matte @ 19-12-2003, 09:05)
          Tror inte att så värst många pensionärer har råd att ta färdtjänsten till
          skolan.
          Här får de betala 40 Kr tur o retur inom stan.
          Friska människor betalar 12 Kr tur o retur med allmänna kommunikationer.
          Sånt är livet  :huh:

hehe.. De kanske kan åka med våran matbil...? smile.gif

Finns det inga pensionärer som bor nära skolan och som är så pass pigga att de kan GÅ till bamban?? Låt vara med rullatorn, då?? Och resten som vill vara med hämtar ni med med den där matbilen då laugh.gif laugh.gif

Tanterna ska naturligtvis ha med sig käppen och när det blir för högljutt så bankar de med käppen på golvet!! tongue.gif

Det skulle ju vara kul för både de äldre och för barnen att träffa andra generationer än den egna. wub.gif

Spinn vidare på det, Erika, och alla andra mattanter för den delen också!

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          annchapanncha
          Inlägg 20-12-2003, 18:47
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 1 506

Hejsan.

Ven har riktig mat i skolan förrutom sverige, jag tror inte att Norge har det.
          Vi har haft bekanta här från Australien, och där får dom svettiga mackor till lunch varje dag. USA och Canada likaså, men om mattanterna strejkar här i Sverige för bättre lön, då blir plötsligt alla barnen sjuka av näringsbrist.....

Jag vet inte vad som är bäst, men det måste ju vara bättre med mackor än ingen mat alls, eller mat som varit uppvärmd i flera timmar innan man får den. Det där med skolmaten är tyvärr en ständigt återkommande diskution när man har barn i skolan. Man får göda upp dom ordentlig hemma så dom står sig. wub.gif blink.gif laugh.gif

--------------------
          Annchapanncha

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 20-12-2003, 20:35
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

CITAT
          Jag vet inte vad som är bäst, men det måste ju vara bättre med mackor än ingen mat alls, eller mat som varit uppvärmd i flera timmar innan man får den. Det där med skolmaten är tyvärr en ständigt återkommande diskution när man har barn i skolan. Man får göda upp dom ordentlig hemma så dom står sig.    

Är det det vi vill? Mitt barn har iofs gått ut skolan (TACK OCH LOV FÖR DET) men nog vill jag att barnen (om det inte är en förolämpning) skall få lära sig att uppskatta RIKTIG mat (tveksamt om man lär ut sån't hemma idag.... nu djäklar får jag väl på björnpälsen???) och VARA TACKSAM för det. Jag utgår från att från skolans håll vill man att barnen skall ORKA med skolarbetet.
          "Hurra!!! för alla trevliga mat-tanter!!!!"

--------------------
          Gammelnalle

"Den som ställer många frågor,
          ökar mångas visdom."
          Kongolesiskt ordspråk

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 21-12-2003, 13:45
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Undrar på vad som är fel på mackorna.......

Med fyra mackor och en flaska mjölk, klarade jag gå en skolväg på 1mil och 1kilometer. varje dag. Tur retur 2 mil och 2 kilometer.

Jag undrar hur långt dagens barn orkar gå på dagens skolmat?

Citera
          Berith
          Inlägg 21-12-2003, 14:39
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Den här diskussionen börjar likna Monty Pythons sketch om vem som hade jäkligaste barndomen. huh.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 21-12-2003, 15:09
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Jäkligt????

Vi var ett tiotal barn som gick den vägen och jag lovar att ingen av oss tyckte att det var jäkligt. Vi hade mycket kul på skolvägen.
          Jag är säker på att vi hade det mycket roligare på vår skolväg, än barnen idag hade det. Barnen idag har ju glömt av att leka.

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-01-2026, 15:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon