Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hundgnäll
          Bengalow
          Inlägg 20-02-2010, 16:14
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

"-Gläd dig, du enfaldige, åt andras olycka!".

Som hundägare finns det inget dåligt väder. Det enda besvärliga är att "torka" sin trogne kamrat efter en våt tur. Men det är bara fram med hårtorken och handdukar.
          Jag rekommenderar dig, Gossen Ruda, att skaffa en hund, så får du något annat att tänka på än bara dig själv....

Citera
          pejori
          Inlägg 20-02-2010, 16:21
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ingela i Segersberg @ 20-02-2010, 14:28) *
          Här i min lilla stad plockar dom flesta upp efter sina hundar. Men några slänger sen bajspåsen på trottoaren eller i rännstenen. wacko.gif ranting.gif

Så görs här med.
          Specielt om det är långt mellan papperskorgarna eller dom är fulla.
          Dom får dess utom god hjälp av skatorna som är mästare på, att dra upp påsarna.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-02-2010, 16:24
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Bengalow @ 20-02-2010, 16:14) *

Som hundägare finns det inget dåligt väder. Det enda besvärliga är att "torka" sin trogne kamrat efter en våt tur. Men det är bara fram med hårtorken och handdukar.
          Jag rekommenderar dig, Gossen Ruda, att skaffa en hund, så får du något annat att tänka på än bara dig själv....

Håll du inne med dina råd och sköt dig själv så blir det bäst. En självgående tvåbent varalse av honkön hade gått bra men en skällande, ätande, pissande och skitande inavlad vargättling som inte klarar sig själv kan jag undvara. Tiden är för dyrbar för att ägna åt något sådant.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-02-2010, 16:37
          Länk hit: #44

Medlem

Jaha, Gossen, så dina råd är mer "marknadsmässigt" värda än mina?
          Med undantag för dubbelt så många ben, samt "vargättling", så är det ju samma sak du är ute efter, eller....?

Citera
          Monarda
          Inlägg 20-02-2010, 16:49
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Här ligger det högar med hundskit vid lekparken! Det om något säger väl en del om mentaliteten hos vissa hundägare. Har också stött på fenomenet med kastade påsar. I vintertid borde det väl vara skönt som handvärmare med en påse hundskit nerstoppad i vanten.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-02-2010, 16:52
          Länk hit: #46

Medlem

Sysslar inte med tidelag.

--------------------

Citera
          zissi
          Inlägg 20-02-2010, 17:02
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

CITAT (Monarda @ 20-02-2010, 16:49) *
          Här ligger det högar med hundskit vid lekparken! Det om något säger väl en del om mentaliteten hos vissa hundägare. Har också stött på fenomenet med kastade påsar. I vintertid borde det väl vara skönt som handvärmare med en påse hundskit nerstoppad i vanten.

Jovars, jag hade en kvarglömt bajspåse i jackfickan ett antal dagar innan vi kände det börja lukta så illa i hallen. Dröjde faktiskt ett tag innan vi kom på vad det var, men till slut gick det upp ett ljus idea.gif sick.gif
          Det är ganska ofta så att Amigo bajsar ett par gånger i början på promenaden och där finns det ju inga "bajskorgar" och sen leker vi och tränar en stund vid en öppen plats och då måste jag ju lägga mina påsar i fickan under tiden. Om jag lägger ifrån mig påsarna på marken någonstans är det så lätt att glömma bort dom när vi ska hem sen.
          Sätt inte i halsen nu crying.gif

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-02-2010, 19:26
          Länk hit: #48

Medlem

Dina egna tankar vilseför dig, Gossen Ruda.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 20-02-2010, 19:53
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2010, 16:24) *
          Håll du inne med dina råd och sköt dig själv så blir det bäst. En självgående tvåbent varalse av honkön hade gått bra men en skällande, ätande, pissande och skitande inavlad vargättling som inte klarar sig själv kan jag undvara. Tiden är för dyrbar för att ägna åt något sådant.

Vilken tråkig inställning du har, blir bara ledsen av att läsa - min tid är för dyrbar för att lägga energi på sådana åsikter som din så nu slutar jag läsa här

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-02-2010, 20:34
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 20-02-2010, 19:53) *
          Vilken tråkig inställning du har, blir bara ledsen av att läsa - min tid är för dyrbar för att lägga energi på sådana åsikter som din så nu slutar jag läsa här

Tråkig inställning du har, för min del blir jag ledsen när påstridiga och självgoda personer försöker tala om för mig vad jag skall göra och gilla.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 20-02-2010, 20:45
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har ni glömt bort mäns pissande i städer vid nattklubbar restauranger pubar eller vid parkeringaplatser ?det är inte speciellt läckert det heller .Tycker det här med hundpisset är en petittes faktiskt ,snälla nån det finns väl värre saker att reta upp sig på !tex att människor slår ihjäl varan eller att det är krig ute i världen eller att barn svälter ja då är det läge att reagera tycker jag ,då verkar ju lite hundpiss rätt löjligt i samanhanget whistling.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-02-2010, 20:57
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Motti @ 20-02-2010, 20:45) *
          Har ni glömt bort mäns pissande i städer vid nattklubbar restauranger pubar eller vid parkeringaplatser ?det är inte speciellt läckert det heller .Tycker det här med hundpisset är en petittes faktiskt ,snälla nån det finns väl värre saker att reta upp sig på !tex att människor slår ihjäl varan eller att det är krig ute i världen eller att barn svälter ja då är det läge att reagera tycker jag ,då verkar ju lite hundpiss rätt löjligt i samanhanget whistling.gif

Jo, ett typiskt västvärldsproblem. laugh.gif Pissande fyllehundar är ingen höjdare heller men nu var det hundar vi pratade om. Var sak har sin plats i Universum.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 20-02-2010, 21:26
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Hundar pissar ju när de måste de bryr sig ju inte om vad vi människor tycker !fyllehundar har ett val at annvända toaletten.här i byn fins det hundar och jag ser de där gula fläckarna överallt ,visst det kanske inte ser så läckert ut men det är ju kontrasterna vit och gult som gör att det syns så väl,på våren sommaren och hösten ser man det inte och bryr sig inte.Visst kan man få en hund att pinka på komando det har våra gjort !men jag tror få hundägare bryr sig att lära sin hund sådant om de lär dom något överhuvudtaget,finner de flesta hundar jag träffar väldigt ouppfostrade om de ens är fostrade?hunden är ute och går med matte i stället för tvärt om.

Citera
          herkules
          Inlägg 20-02-2010, 22:30
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2010, 15:33) *
          Idag sitter jag och är lite skadeglad när jag ser folk som är ute och rastar sina hundar i busvädret. Hunden MÅSTE ju ut och nån måste hålla i andra änden av kopplet. devil.gif

det är ju det som är det BÄSTA med att ha hund - man MÅSTE ut i alla väder!
          smile.gif
          regn och snö är skönast promenadväder!

Redigerat av herkules: 20-02-2010, 22:30

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 20-02-2010, 23:13
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Bengalow @ 20-02-2010, 16:14) *

Är du hundägare och tycker så illa om hundar att du ger en sådan rekommendation, bengalow? wink.gif

CITAT (herkules @ 20-02-2010, 22:30) *
          det är ju det som är det BÄSTA med att ha hund - man MÅSTE ut i alla väder!
          smile.gif
          regn och snö är skönast promenadväder!

Efter sammanlagt dryga 20 år med hund håller jag defintivt med dig.
          Det är härligt! Bl a för att då håller sig alla hundhatande gnällspikar inne. wink.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-02-2010, 23:20
          Länk hit: #56

Medlem

Nej, jag är hundägare, och tycker väldigt mycket om vår hund, en liten pudel, men förr hade jag kanske en liknande inställning till "dessa fyrbenta, pissande, skällande, varglika inavlingar" som Gossen Ruda har. Eftersom jag har ändrat min rigida inställning till dessa fyrbenta kamrater, så tror jag att Gossen också skulle kunna det, men jag vet inte. Låt honom forska i humlornas sexualliv - det ger honom kanske en större "kick" än att umgås socialt....

Citera
          Simplicity
          Inlägg 21-02-2010, 00:25
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 293
          Medlem nr: 27 477

Hmm... är det revirpinkande vi märker av här?
          *ler*

--------------------
          zon 5 (4) mellersta Dalarna

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-02-2010, 08:18
          Länk hit: #58

Medlem

Jag har inget emot hundar i sig, eller hundägare, men jag skulle aldrig vilja bli upplåst av att ha hund eller katt eller annat husdjur. Därför reagerar jag starkt på när jag blir utsatt för påtryckningar att skaffa husdjur, det är mitt val och ingen annans. Jag gillar dock inte när hundarna skiter och pissar var som helst, lika lite katter som fritt stryker omkring i samma ändamål. Egentligen är det ju deras slappa ägare som är skulden.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2010, 11:19
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Fast att haka upp sig på att hundar pinkar i snön längs en gångväg så att det blir gula fläckar tyder ju på att du verkligen söker något att få gnälla över. Snacka om oväsentligheter blink.gif whist.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          lovwal
          Inlägg 21-02-2010, 13:53
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 204
          Medlem nr: 20 471

CITAT (Gossen Ruda @ 15-02-2010, 18:43) *
          Nu när det är snö ligger det upplogade högar vid sidorna och så gott som varenda hög är gulmarkerad. Plus ett antal hundskitar. Urinskvättarna ligger med ungefär en meters mellanrum i genomsnitt. Det ser faktiskt ganska äckligt ut. Hundskitar är ofta uppe till debatt men skvättandet är minst lika otrevligt. Det är nu på vintern man ser det men nog pinkar hundarna under resten av året också. Trevligt när ungarna går och petar i gräsmattan. Så, hur många blir arga på mig nu? rolleyes.gif

jag förstår faktiskt inte problemet med hundkisset. är det på grund av att det syns på vintern, till skillnad från sommartid, som det inte passar? det finns mycket äckligt i gräsmattan utöver hundkiss.

däremot tycker jag att det är mycket äckligt med allt hundbajs hundägare tror göms och glöms i snön. självklart ska ägare plocka upp bajs efter sina hundar!

CITAT (pejori @ 20-02-2010, 16:21) *
          Så görs här med.
          Specielt om det är långt mellan papperskorgarna eller dom är fulla.
          Dom får dess utom god hjälp av skatorna som är mästare på, att dra upp påsarna.

jag håller med om att antalet bajspåsar i naturen ökat markant, och det är väldigt trist. där jag bor tror jag att det beror på att kommunen (?) sen några månader tillbaka systematiskt tagit bort gissningsvis 60-70% av alla papperskorgar. varför vetetusan.

--------------------
          Balkong zon 2.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-03-2026, 04:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon