Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hundgnäll
          skogstroll
          Inlägg 24-03-2010, 13:37
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Meriona @ 24-03-2010, 13:35) *
          Det är inte roligt att få in en unge med hela overallen nedkletad av hundskit heller kan jag säga. När det hade hänt två gånger och det kom en människa utanför vårat och inte plockade upp efter sin hund så gick jag ut och tryckte en icapåse i näven på f-nskapet, så han fick vackert plocka upp. Såg honom aldrig utanför vårat sen nåt mer.... devil.gif

tummenupp.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-03-2010, 13:59
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ser jag nån som inte plockar upp så ger jag personen en bajspåse. Såna finns det alltid gott om i mina fickor. rolleyes.gif Tycker också att det är uräckligt med alla högar överallt. Man kan ju undra hur dom tänker och om dom inte själva tycker att det är äckligt att trava runt bland bajs.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-03-2010, 14:00
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Fröken Balkong @ 23-03-2010, 10:08) *
          Jag avundas Gossen Ruda, då hans största problem är att det är gul snö på hans promenadstråk.
          Under tiden han har gnällt över att gul snö förfular promenaden så har tiotusentals barn i världen dött av svält. Jag tror att de önskar att deras största beskymmer också var gul snö.

Jo, det är ett typiskt i-landsproblem med hundskit och hundpiss. Synd om de fattiga barnen i u-länderna men om man avvecklade hundarna och istället gjorde barnmat av råvarorna till hundmaten skulle barnen fått det mycket bättre. Det är ton och åter ton av mat som passerar hundmagarna och omvandlas till avföring.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          pejori
          Inlägg 24-03-2010, 18:10
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Meriona @ 24-03-2010, 13:22) *
          Jodå, men man ska ge sig ut på förmiddagen, de suger upp skiten tidigt på morgonen med särskilda bajssug-bilar. Påhittigt va? rolleyes.gif

Jösses kvinna, du kan ju tjäna en förmögenhet på den maskinen. giggle.gif
          Kanske fungerar med dammsugare och lång sladd? g.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          herkules
          Inlägg 24-03-2010, 18:42
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Aqvakul @ 24-03-2010, 12:03) *
          Ändå är vi duktiga att plocka upp efter våra hundar i Sverige om man jämför hur det ser ut i storstäderna nere på kontinenten. I Paris kan man knappt gå på trottoarerena.

i frankrike har de väl kommunala "bajsplockare"?
          vilket skitjobb..sad.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          skogstroll
          Inlägg 25-03-2010, 09:28
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Märker nu när jag går till bussen.... att det som göms i snö kommer upp i tö blä urk man får stirra ner i backen hela tiden för att inte kleta ner sej.... nåja jag bor lite off så då har man väl rätt att låta hunden baja på sidan av vägen utan att plocka upp... fast jag hade nog gjort det om jag haft hund

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          lilla_tweety
          Inlägg 29-03-2010, 09:08
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem nr: 7 194

Jag förstår mig inte på de hundägare som inte orkar böja på ryggen och plocka upp efter sin hund. Jag vill absolut inte trampa i några högar och jag förstår småbarnsföräldrarna. Är själv hundägare och har "bajspåsar" överallt i våra jackor och vi plockar alltid upp. Tycker det är så dålig stil och äckligt med dessa högar som ligger överallt. Speciellt om hundarna sätter sig ute på gångbanorna eller gatorna, då blir jag ännu argare när jag ser att det ligger kvar. Vet vem en av dessa hundägare är och funderar skarpt på att köpa en rulle "bajspåsar" och lägga i deras brevlåda.

Tycker också det är superdåligt när man låter hundarna kissa på brevlådor/rabatter etc vid villaträdgårdarna. Hur svårt är det att hålla koll på hunden och dra bort den om den är intresserad av just brevlådan? Jag skulle aldrig låta min tik gå in i någons trädgård och sätta sig, inte ens gå in för att lukta på något. Det måste man bara respektera och förstå. Har själv en "hörna" av trädgården som är speciellt intressant för hanhundarna. Jättekul när jag ska börja kratta och rensa där. Men i år kommer det upp en skylt med någon text om att hundarna inte ska kissa där.

Så en fråga till er alla - vet ni var man kan hitta roliga skyltar med avsedd text?

Citera
          pejori
          Inlägg 29-03-2010, 11:54
          Länk hit: #88

Medlem

Har hjärnsläpp just nu, men vet att det finns firmor som gör skyltar med valfri text på.
          Återkommer med vad dessa firmor heter.(inte tryckeri, men något sådant) dunno.gif

Åter tillbaka.
          Googla på "beställa skyltar" så hittar du massor av företag som gör sådanna. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          herkules
          Inlägg 29-03-2010, 13:48
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

trist bara att hundar inte kan läsa (och inte alla hussar och mattar heller för den delen)
          smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 29-03-2010, 16:35
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT (herkules @ 29-03-2010, 14:48) *
          trist bara att hundar inte kan läsa (och inte alla hussar och mattar heller för den delen)
          smile.gif

Ibland tror jag hundarna läser bättre än ägarna gör... giggle.gif
          Hundskylten med "vi får inte vistas här" är en, som många hundägare förstår.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 29-03-2010, 18:12
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

För mig är det självklart att plocka upp efter hunden och igår gick jag med skyffel och påse och rensade utefter min hunds toalettstråk (nu har snön smält) givetvis tog jag alla andra hundars avföring också, men hjälp mig! Hur ska man kunna få bort kissfläckar i snön? och det var väl det som var trådskaparens ursprungliga fundering och det som många hundägare reagerade på

Citera
          xlxl67
          Inlägg 30-03-2010, 07:55
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Hoppar direkt från 1a inlägg hit. Jag tycker det får vara ngn måtta för hur mkt friheter hundägare tar sig. Men de är väl varken bättre/sämre på hänsyn än annat folk. Men ivf till vanlig väluppfostran hör väl att städa undan efter sig och visa hänsyn. Alltså håll hunden kopplad. Låt den kissa i buskar etc där man inte går. Ta upp avföring direkt i påse och släng i sopnedkast eller dylikt. Markera för hunden vid utåtriktat beteende.

Citera
          pejori
          Inlägg 30-03-2010, 09:15
          Länk hit: #93

Medlem

CITAT (xlxl67 @ 30-03-2010, 08:55) *
          Hoppar direkt från 1a inlägg hit. Jag tycker det får vara ngn måtta för hur mkt friheter hundägare tar sig. Men de är väl varken bättre/sämre på hänsyn än annat folk. Men ivf till vanlig väluppfostran hör väl att städa undan efter sig och visa hänsyn. Alltså håll hunden kopplad. Låt den kissa i buskar etc där man inte går. Ta upp avföring direkt i påse och släng i sopnedkast eller dylikt. Markera för hunden vid utåtriktat beteende.

Jag tror att merparten gör så också.
          Men som med allt annat, det är de som inte sköter sig, som märks. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          xlxl67
          Inlägg 30-03-2010, 10:41
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Får hoppas det men i en storstad som Göteborg blir det rejält skitigt på gräsmattor dyl pga antalet som inte sköter sig wink.gif

Redigerat av xlxl67: 30-03-2010, 10:41

Citera
          vitavargen
          Inlägg 04-05-2010, 15:59
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (herkules @ 29-03-2010, 14:48) *
          trist bara att hundar inte kan läsa...
          smile.gif

smile.gif

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 22:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon