Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gör du noteringar i dina kokböcker?
          Peztis
          Inlägg 17-02-2010, 19:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Som rubriken: skriver du noteringar i dina kokböcker på recept du provat? Att det kanske vore bättre med det, för mycket av något eller för lite av något annat?

Jag har faktiskt börjat göra det. Ibland skriver jag med en blyertspenna (särskilt i min "bibel") men ibland sätter jag dit en post-it med noteringar.

Kom att tänka på det idag när jag bakade en ambrosiakaka och glasyren blev för lös bara för att jag följde receptet. När jag ser den rinna ut över kanterna och ned på fatet så kom jag på att det var pecis samma sak förra gången! slap.gif Så nu sitter det en post-it där om att minska mängden vätska till florsockret. Det vore väl självaste om det blir fel nästa gång!

Så hur gör ni? Vad har ni för förhållande till era kokböcker?

Jag tycker nästan att en kokbok full med noteringar är bättre än inga, det visar ju att det är en bok som används och i princip är bra! Måste bara justera det till min verklighet lite, liksom...

Redigerat av Peztis: 17-02-2010, 19:29

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 23:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon