Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Effektivaste sättet att värva talibaner
          Solstorm
          Inlägg 22-02-2010, 12:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

USA bombade tre minibussar där samtliga 42 passagerare var civila. 27 dog och 10 skadades. Jag kan inte föreställa mig något effektivare sätt att värva talibaner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/w...ticle6655273.ab

"Bombningen är ett mycket allvarligt bakslag för USA. I ett försök att minska skadeverkningarna bad den amerikanske befälhavaren Stanley McChrystal omedelbart om ursäkt.
          – Vi är mycket ledsna för den tragiska förlusten av oskyldiga människoliv, säger han. "

Larv, skulle en ursäkt kunna lindra skadeverkningarna. Blir inte de döda fullt så mycket döda om det kommer en ursäkt?

Politiker och höga chefer brukar tvingas att avgå när de gör allvarliga misstag. Militärer kan mörda civila och ändå sitta kvar. Förmodligen får dårarna medalj också. Jag undrar hur många nya talibaner man skapade med detta massmord.

Är det någon som vet hur många civila sammanlagt som har dödats av utländska soldater senaste året i Afganistan? Hur många har mördats av svenska soldater?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 19:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon