Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Intelligenstest, Pust!
          Huggorm
          Inlägg 26-02-2010, 21:44
          Länk hit: #21

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (4:an @ 26-02-2010, 17:28) *
          Prövade mensatestet också men kvalificerade inte mig...fick samma resultat på båda dock...127 så helt tokig var man ju inte! naughty.gif

Är du säker att det inte blev 126? Det är nämligen det högsta man kan få, sedan slutar mensatestet att räkna

Citera
          Motti
          Inlägg 26-02-2010, 22:08
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Intiligentstester är löjligt tycker jag !eftersom inte inteligens kan mätas och det finns massor av olika sorters inteligens enligt min mening.Mensa är för dom som vill brilliera över inget.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-02-2010, 22:13
          Länk hit: #23

Moderator

CITAT (Motti @ 26-02-2010, 22:08) *
          Intiligentstester är löjligt tycker jag !eftersom inte inteligens kan mätas och det finns massor av olika sorters inteligens enligt min mening.Mensa är för dom som vill brilliera över inget.

Klart det finns olika sorters intelligens, men ett IQ-test mäter individens förmåga att finna logiska samband

Citera
          Motti
          Inlägg 26-02-2010, 22:20
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Är man bättre än andra då och har lättare att få jobb tex,att vara inteligent är ingen garanti för att man fixar ett jobb eller klarar av verkligheten bättre än andra.Att vara inteligent är väl bra frågan bara hur långt det räcker i verkligheten och om man har nytta av det när man ska ut i arbetslivet,då tror jag nog social intelligens är minst lika viktigt.Gillar inte det där med att dela in människor i intelligens inget är självklart !

Citera
          Hej igen
          Inlägg 26-02-2010, 22:35
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (Motti @ 26-02-2010, 22:20) *
          Är man bättre än andra då och har lättare att få jobb tex,att vara inteligent är ingen garanti för att man fixar ett jobb eller klarar av verkligheten bättre än andra.Att vara inteligent är väl bra frågan bara hur långt det räcker i verkligheten och om man har nytta av det när man ska ut i arbetslivet,då tror jag nog social intelligens är minst lika viktigt.Gillar inte det där med att dela in människor i intelligens inget är självklart !

tummenupp.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-02-2010, 22:58
          Länk hit: #26

Moderator

Som sagt, det handlar om förmågan att kunna se logiska samband.

Nog är social kompetens viktigt för att man skall få ett jobb. Men för att man skall kunna sköta sitt jobb krävs även annat. Där jag jobbar har många personer börjat och sedan fått sluta. Det visade sig att dom var tillräckligt socialt kompetenta för att charma rekryteraren, men tyvärr var dom inte tillräckligt skickliga i yrket för att få stanna...

Citera
          Hej igen
          Inlägg 26-02-2010, 23:04
          Länk hit: #27

Gäster

CITAT (Huggorm @ 26-02-2010, 22:58) *
          Som sagt, det handlar om förmågan att kunna se logiska samband.

Nog är social kompetens viktigt för att man skall få ett jobb. Men för att man skall kunna sköta sitt jobb krävs även annat. Där jag jobbar har många personer börjat och sedan fått sluta. Det visade sig att dom var tillräckligt socialt kompetenta för att charma rekryteraren, men tyvärr var dom inte tillräckligt skickliga i yrket för att få stanna...

Aha ... så rekryteraren kollade bara den sociala kompetensen ... det var väl synd. sad.gif

Citera
          Christa
          Inlägg 27-02-2010, 09:24
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag gör tester för min egen skull. Tycker det är kul. För mig som ramlat ur arbetsmarknaden och blivit ordentligt trampad på är det också bra för självförtroendet att få ett bra resultat på ett test.

När jag hade bränt ut mig på jobbet klarade jag inte ens att skriva in ett ocr-nummer på Internet. Hjärnan fungerade inte alls. Nu har den börjat funka igen och det känns väldigt skönt.

Känner mig lite understiumuerad ibland också.

Människors värde tycker jag sitter i deras godhet. För mig har alla människor i grunden samma värde men människor som gör andra illa eller förstör, slår sönder eller skräpar ner sjunker i mina ögon.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 18:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon