Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Spara på elen..., ...Hur gör ni?
          Simplicity
          Inlägg 27-02-2010, 12:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 293
          Medlem nr: 27 477

Har ju varit lite diskussioner om vindkraft och miljö här i forumet ett tag som jag med liv och lust deltagit i.

Det gjorde att jag ville tackla problemet från andra hållet, så att säga. Vi kan ju själva påverka genom att spara på strömmen å på så sätt minska på konsekvenserna.

Jag vill veta - Vad gör ni för att spara på elen? Alla tips mottages tacksamt!

Kan berätta vad jag gör själv...

Jag använder jordvärme och funderar på att sätta in pellets som komplement till detta istället för el.

Jag tinar köttfärsen i kylen för att kylen ska kunna använda den infrusna energin lite grann så att den inte behöver gå så mycket.

Jag kokar upp vattnet till pastan i vattenkokare och häller över det i kastrullen, lägger i pastan och kokar under lock för att spara lite på strömmen...

Jag har hängt upp ett draperi framför ytterdörren för att hålla kylan ute och har rullat ihop en trasmatta vid nederkanten av dörren där det känns lite kyligt de dagar då det varit minus tjugo eler mer...

Redigerat av Simplicity: 27-02-2010, 12:26

--------------------
          zon 5 (4) mellersta Dalarna

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-01-2026, 15:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon